(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

נוסף על שחרור שרירים תפוסים, עיסוי יכול לפתור לכם שלל בעיות. מאמר זה יעסוק באחת משיטות הטיפול האלטרנטיביות הפופולריות ביותר: עיסוי רפואי. בועז טביב, בעל קליניקה לעיסוי תאילנדי, מסביר מהו עיסוי רפואי, מה ההבדל בינו לבין עיסוי רגיל והאם הוא ממומן בידי קופות החולים.

מהו עיסוי רפואי ובמה הוא שונה מעיסוי רגיל?

עיסוי רפואי הוא שיטת טיפול, שבה המטפל מפעיל לחיצות קצובות ישירות על המקום הבעייתי בגוף. לדוגמה, אם המטופל סובל מקשיי נשימה, המטפל לוחץ באזור הלב. שיטת העיסוי התאילנדי, לעומת זאת, מחולקת לשלבים: קודם כל יטפלו באזור השכמות ומסביב לו, ולאחר מכן יעברו לטפל באזור הבעייתי בלחיצות ישירות.

 

לוגו בקליניקה לעיסוי תאילנדי של בועז טביב ואישתו טים

לוגו בקליניקה לעיסוי תאילנדי של בועז טביב ואישתו טים (צילום: יצחק צחי פוגל)

 

טים, בת זוגי ומעסה מוסמכת, יודעת לבצע עיסוי רפואי אבל לא עוסקת בזה. העיסוק בעיסוי רפואי מחייב תעודה מיוחדת וידע מסוים. מי שלא בקיא מספיק בטיפול בשיטה הרפואית ולא הוסמך כראוי, עלול לסכן את המטופל שלו.

האם עיסוי רפואי ממומן בידי קופות החולים?

בימינו רואות קופות החולים את הרפואה המשלימה כחלק בלתי נפרד מהריפוי של המטופלים, ועולם הרפואה המשלימה כולל כמובן גם עיסויים.

אבל, בעיסוי תאילנדי, אין מה לעשות - יש הבדל גדול בין טיפול אצל מעסה תאילנדית מוסמכת לבין טיפול בידי ישראלי שהתמקצע כאן ולא בתאילנד. ההבדלים יתבטאו באופי ובמקצועיות הטיפול. בקליניקה שלנו מועסקות כמובן תאילנדיות שהוסמכו ולמדו את רזי המקצוע בבתי הספר התאילנדיים. מטופלים רבים שבוחרים בנו מודעים להבדלים, ומגיעים במיוחד אלינו כדי לקבל את הרמה הגבוהה של העיסוי המקורי.

 

בועז טביב ואישתו טים

 בועז טביב ואישתו טים (צילום: פרג' אולפני צילום)

 

מה זה עיסוי רפואי הוליסטי?

אני אישית לא מכיר עיסוי מסוג כזה. יש כל כך הרבה סוגים, שכל אדם יכול להתחבר לפחות לאחד מהם. רפואה הוליסטית עוסקת בחקירת סביבתו של האינדיבידואל: איך הוא ישן, מה התזונה שלו, רגש, נשימה ועוד.

מה המחיר של עיסוי רפואי ומה הוא כולל?

לפי דעתי, מחיר של עיסוי כזה יכול לעלות אפילו פי שניים ממחיר של עיסוי רגיל - שהממוצע שלו הוא בערך 250 שקלים - בגלל האחריות הרבה על כתפי המטפל וההסמכה המיוחדת שהוא צריך לעבור.

*בועז טביב הוא בעליה של קליניקה לעיסוי תאילנדי. המידע במאמר הוא מטעמו בלבד.

 

אהבתם את הכתבה? היכנסו לקרוא כתבות נוספות מאת בועז טביב:

הבדל בין עיסוי תאילנדי לעיסוי שוודי

- עיסויים בתקופת קורונה