בעיסוי שוודי רגיל או בעיסוי רקמות עמוק, המעסה יכול להחליק על העור שלך באמצעות סוג של שמן או משחה שאין להם ריח. בעיסוי ארומתרפי, השמן מכיל גם שמן אתרי (או תערובת של שמנים אתריים) שמקורם בצמחים.

מהם שמנים אתריים?

  • שמנים אתריים הם שמנים קלים, בעלי ריחות – ארומות – שונים. מדובר בשמנים נדיפים יחסית, כך שהם עולים ומגיעים לאף שלנו בקלות. כדי שלא יתפוגגו במהירות, וכדי שקל ונח יהיה להחדיר אותם דרך העור, ממיסים את השמנים האתריים בשמני העיסוי הרגילים – הנייטרליים, כגון שקדים מתוקים, חוחובה, או שמן ענבים.
  • שמנים אלה חודרים לגוף דרך העור ובכך יש להם יתרונות רבים מעבר לזה שהם מריחים נעים.
  • שמנים אתריים יכולים להשפיע על מצב הרוח שלנו, להקל על כאב, לעזור לגוף להתאושש מטראומה, להרחיק רעלים ועוד. 
  • בהתאם לבחירה שלכם ושל המעסה, ניתן לבחור בשמן אתרי מרגיע, מאזן או ממריץ, על פי איך שאתם רוצים להרגיש כאשר העיסוי מסתיים. 

כיצד התפתח העיסוי הארומתי?

בעבר, כדי להסוות את הריח של שמני העיסוי הבסיסיים, נהגו מעסים רבים להוסיף לשמן הבסיסי שלהם כמה טיפות של שמן ברגמוט, מיצויי פרחים שונים וכן הלאה. 
הדברים נעשו מתוחכמים יותר, ומעסים החלו להכין תערובות משלהם, בהתאמה אישית. שמנים אלה עשו שימוש במספר שמנים בתערובת, כאשר כל תערובת שמשה את המעסה בעונה אחרת של הזנה או למטרת ריפוי או טיפול בבעיה אחרת.

  • לדוגמא, עיסוי ארומתרפיה מרגיע יכול להכיל תמציות לבנדר או ברגמוט, בעוד עיסוי להקלה על שרירים כואבים עשוי לכלול מנתה או תמצית אקליפטוס.

כיום יש חברות ענק שמייצרות תערובות ארומתרפיות מוכנות לעיסוי, ואת אלה ניתן לקנות בחנויות טבע או גם במכוני ספא. אלה אפילו מכינים או מוכרים תערובות שמנים ייחודיות להם, לשימוש ביתי באמבטיה או כשמן גוף.

בחירת השמן שלכם

  • לפני עיסוי ארומתי או ארומתרפי, נהוג שהמטפל נותן למטופל להריח תערובות שונות, ומתאר אילו שמנים אתריים מכילה כל תערובת ומה ההשפעה שיש להם.
  • עיסוי ארומתרפיה מתחיל בדרך כלל עם שלוש שאיפות עמוקות של השמן שבחרתם. לפעמים, המטפלים גם מעסים מעט מהשמן לגוף המטופל לשם ניסוי, כדי לוודא שאכן הארומות מתאימות לו. 

רוצים עיסוי ארומתי או ארומתרפי מרגיע? היכנסו עכשיו לקטגוריית עיסויים וטיפולי גוף באתר b144.