עורכי דין לדיני הגירה עוסקים בהגירת ישראלים לחו"ל, ובנושאים של תושבות והתאזרחות של זרים בישראל. אחד התחומים העיקריים בו הם עוסקים הוא טיפול בעובדים זרים, בהתאם לדיני ההגירה הישראליים.

ייעוץ וסיוע במעבר והגירת ישראלים לחו"ל

עורכי דין שעוסקים בהגירה של ישראלים לחו"ל מייעצים לישראלים שמעוניינים לעבור ולחיות בחו"ל, הן בתור מהגרים (כלומר באופן קבוע), והן בתור תושבים זרים; לצרכי עבודה, למשל, לימודים ארוכי טווח או התמחות.

היות ומדובר בעורכי דין ישראלים-מקומיים, עו"ד אלה מטפלים בבקשות השונות ועוסקים בייעוץ בענייני הגירה גם באמצעות שותפים במדינות היעד השונות, לרוב כחלק מרשת של יועצים ועורכי דין להגירה בחו"ל.

אם אתם עובדים בחברה שמעוניינת לשלוח אתכם ואת המשפחה שלכם לחו"ל בענייני עבודה, למשל, יש להניח שיהיה עורך דין מקומי לענייני הגירה שיטפל "שם" בדברים. למרות זאת, רצוי שתתייעצו תמיד עם עורך דין ישראלי לענייני הגירה. מדוע?

הגירה או העברת מרכז החיים לחו"ל, אפילו בלי לקבל אזרחות זרה או מעמד של תושבות קבע, מחייבת שינויים מסוימים גם במעמד שלכם בישראל. יש הבדל, למשל, בתשלומים לביטוח לאומי ובכל נושא הביטוח הרפואי שלכם ויש הבדלים גדולים בשאלת המיסוי בכלל ומיסוי בינלאומי בפרט. אם אתם חיים יותר מחצי שנה מחוץ לישראל, כל חובת הדיווח שלכם לרשויות המס משתנה. די ברור שעו"ד זר לא יוכל לטפל בנושאים האלה או לייעץ לכם בנושא, ולכן רצויה התערבות של יועץ מקומי.

אם אתם עוברים את מסלול ההגירה לבד, חפשו עורך דין הגירה מקומי שיש לו כאמור רשת שותפים או יועצי הגירה בחו"ל, אבל מסוגל לתת לכם את מירב השירותים כאן בישראל. במקרה זה, התשלום לעורך דין להגירה בארץ יהיה בראש ובראשונה בשקלים, והכול יהיה נח יותר. לדוגמא, לא תצטרכו להתמודד עם פגישות מקוונות בשעות לא נוחות לכם, כמו אלה שהיו נערכות לו היה מדובר בעורכי דין להגירה במקומות מרוחקים.

 

טופס לאשרת ויזה מונח על שולחן לצד משקפיים

מתעניינים בהגירה לחו"ל? בחרו עורך דין מומלץ והתקשרו לייעוץ עוד היום

 

עורך דין להגירה – עליה ארצה, תושבות קבע ואזרוח

יהודים זכאים כידוע לאזרחות ישראלית, מכורח חוק השבות. על בני הזוג שלהם או אפילו על הילדים שלהם חלים לעיתים חוקים שונים ותקנות הגירה אחרות, והם אינם זכאים לאזרחות או למעמד של תושבות קבע. במקרים כאלה חשוב מאוד טיפול של עו"ד להגירה, במיוחד אם בן הזוג היהודי נפטר או בגלל גירושין.

בתחום ההומניטרי, עוסקים עורכי דין להגירה בכל נושא מבקשי המקלט והפליטים ומטפלים בהגשת בקשות לשהייה ועבודה בישראל מטעמים אלה.

עורך דין להגירה וטיפול בעובדים זרים

עיקר העיסוק של משרדי עורכי דין להגירה בישראל אינו בהכרח הגירת ישראלים והשתקעות שלהם במדינות זרות, אלא כל נושא העובדים הזרים בישראל. כאן קיימים נושאים רבים שיש לטפל בהם, הן מול הרשויות והן מול המעסיקים הישראליים.

משרדי עורכי דין אלה, שהתמחות בהגירה היא הנישה שלהם, יטפלו בהשגת אשרות כניסה ועבודה לעובדים זרים. עם העלייה בוותק של עובדים רבים בישראל, נוצר גם צורך לטפל בנושא של בני זוג וילדי עובדים זרים, ובעיקר מי שנולדו כאן, בארץ.

עורכי דין להגירה שעוסקים בנושא העובדים הזרים חייבים להיות אמונים גם על הגנת הזכויות שלהם ולא רק על השגת אישורי עבודה. אם כלפי הרשויות, חלק גדול מהנושאים בהם מטפלים עורכי דין להגירה הוא אכן השגת ויזת עבודה ואשרות שהיה, הרי שמול המעסיקים רבים מהם מטפלים גם במיצוי כל הזכויות הסוציאליות – מתשלומים ושכר ראוי ועד תנאי מחיה ומגורים.

כמעסיקים של עובדים זרים, גם לאזרחי ישראל חשובה פעילותם של עורכי דין להגירה במתן ייעוץ משפטי. זאת, בין אם אותם עובדים זרים הגיעו לישראל על בסיס אשרת עבודה ובין אם הם שוהים כאן מכורח היותם פליטים. אזרחי ישראל שמעסיקים עובדים זרים מתייעצים לא אחת עם עורכי דין להגירה גם כאשר חלילה נעצר העובד שלהם מסיבה או מתואנה כלשהי על ידי משטרת ההגירה או שקרה ועוכבו בשדה התעופה טרם כניסתם לישראל.

לסיכום: עורכי דין להגירה ומשרדי עורכי דין שמתמחים בתחום ההגירה יטפלו בנושאים שקשורים בהגירה של ישראלים לחו"ל כמו קבלת אשרות עבודה ושהיה, וגם בהגירה ובתעסוקה של עובדים זרים ומהגרים לישראל. תחום עריכת דין זה נראה אולי 'מרוחק' ונישתי, אבל במידה ואתם מעסיקים עובד זר כדאי לזכור שישנם עורכי דין שהתמחותם בהגירה.