עבירות תעבורה ניתן לחלק באופן כללי לשני סוגים:

עבירות קנס – דו"חות תנועה שאזרח מקבל משוטר והאזרח יכול לבחור אם לשלם את הקנס ובכך לסיים את הטיפול בעברה, או לבקש להישפט בפני שופט. לרוב מדובר בעברות שנחשבות קלות יותר, גם אם לא בהכרח בצדק. עברות אלה כוללות למשל אי חגירת חגורת בטיחות, עיכוב תנועה, חניה כפולה או נסיעה ללא אורות. יש גם עברות חמורות שנחשבות עברות קנס, עברות מהירות מסוימות, עקיפה לא זהירה ועוד. 
עבירות מסוג הזמנה לבית משפט - עבירות שבהן הדו"ח הוא למעשה הזמנה לבית המשפט לדיון בפני שופט. הזמנות אלה ניתנות כאשר מדובר בעבירות התנועה החמורות יותר: נהיגה במהירות גבוהה משמעותית מהמותר, נהיגה בשכרות או בזמן פסילה ועוד.

 

עברות התנועה הנפוצות כוללות, בין השאר:

  • מהירות מופרזת.
  • נהיגה בשכרות.
  • נהיגה בחוסר זהירות. 
  • שימוש בטלפון נייד
  • אי חגירת חגורות בטיחות.
  • נהיגה ללא רישיון נהיגה, רכב או ביטוח.
  • אי ציות לתמרור עצור או אין כניסה.
  • פניה לא בהתאם להוראות תמרור/אי ציות לחיצים.
  • מעבר הולכי רגל ברמזור אדום.
  • חציית צומת או כניסה לצומת ברמזור אדום.
  • אי שמירה על הימין.
  • אי מתן זכות קדימה להולכי רגל.
  • עקיפה שלא כחוק.

 

בדיקת ינשוף

מצאו עורך דין תעבורה מומלץ וקבעו פגישת ייעוץ כבר עכשיו

 

העונשים המוטלים על עבירות תנועה:

תקנות התעבורה מגדירות טווחי עונשים שונים לעברות השונות – מקנס, כאמור, ועד שלילת רישיון נהיגה לשנים או לצמיתות, וכן עונשי מאסר. העונש, כפי שהוא מושת בסופו של דבר, משתנה ואינו קבוע. על חומרת העונש יכולים להשפיע טיעונים כגון עברו של הנהג, גילו או הצורך שלו ברכב, נסיבות העברה ואפילו ההשלכות שלה ומה שאירע, אם בכלל, בגלל הביצוע שלה. 
בגלל שהעונשים משתנים מסיבות שונות, חשוב עוד יותר ייעוץ משפטי מקצועי בכל הזמנה לדין, אך גם בקנסות על עברות חמורות. 

 

אופן הטיפול בקנסות ותביעות על ידי עורכי דין לתעבורה:

לא כל קנס תעבורה חייב להסתיים בהרשעה. לפעמים הנהג לא ביצע את העברה המדוברת ולפעמים, גם אם ביצע אותה, קיימות נסיבות מקלות, שעשויות להקל בעונש. למקרים כאלה ממש חשובה התערבותו של עורך דין לענייני תעבורה.
כפי שראינו, עורכי דין לתעבורה מטפלים במגוון שלם של עברות תעבורה: מנהיגה בשכרות ונהיגה ללא רישיון, ועד חציית צומת באור אדום, ועוד. במסגרת זו, ישנם מספר סוגים של פעולות, שעורכי דין אלה מבצעים עבור הלקוחות שלהם.

ביטול פסילות מנהליות

מטופלות על ידי עורכי דין לתעבורה לאחר פסילה על ידי קצין משטרה במקרים שונים. חשוב להבין ששופטים שוקלים את מידת הצורך והזיקה שיש לנהג לרכב והרקע שלו: כך, עורך דין לתעבורה שהוא עורך מיומן בתחום, ידע מה לטעון יותר טוב מכם, בבית המשפט.

ביטול פסילות עד תום ההליכים

פסילות על ידי בית משפט או על ידי קצין משטרה, ודורשות לרוב הופעת עורך דין לתעבורה בבית המשפט.
ביטול איסורי שימוש על שימוש ברכב
במקרה של עברה על מספר עברות תנועה, אם קצין משטרה מניח שיוגש כתב אישום הוא יכול להטיל על הנהג איסור שימוש ברכב. עורך דין לתעבורה יכול, למשל, להראות שמנגד אין סיכוי שיוגש כתב אישום ובכך יכול עורך הדין לבטל גם את איסור השימוש.

שחרור ממעצר

כמו כל עורך דין פלילי, גם עורך דין לתעבורה יכול לטפל בשחרור ממעצר. עורך דין לתעבורה יכול להביא לשחרור ממעצר גם על סמך טיעונים ענייניים ולא רק שחרור בערבות, למשל.

בקשות לחישוב פסילה

עורכי דין לתעבורה מכירים את הנושא הזה, בו דנים ממתי יש לספור את תקופת פסילת הרישיון: מהפקדת הרישיון או ממועד גזר הדין. מוטב לקבל ייצוג של עורך דין לתעבורה בנושא זה, כיון שקיימים סייגים ותנאים שונים, שעורכי דין לתעבורה מכירים בצורה הטובה ביותר.

ניהול הוכחות

אנחנו יוצאים מתוך הנחה שהשוטר צודק, אבל כל עו"ד טוב יספר לכם שבעברות קלות וגם בעברות קשות, לא תמיד השוטר צודק. לעיתים השוטר לא רואה היטב את המתרחש ולפעמים גם הוא טועה.
חשוב מאוד, במיוחד אם נגדכם כבר הרשעות קודמות, להתייעץ עם עורך דין לתעבורה לפני שלב ההוכחות.