אנשים הנקלעים לסוגיה משפטית וזקוקים לעזרתו של עורך דין, נחשפים לכך שתחום עריכת הדין נחלק לתחומי התמחות רבים ושונים.

אדם הנזקק לשירותיו של עורך דין, חשוב כי יפנה לעורך דין המתמחה בתחום הנדון. למומחיות של עורך הדין בנושא עשויה להיות השפעה מכרעת על הצלחת התהליך המשפטי.

באילו תחומים עוסקים ומתמחים עורכי דין שונים?

תחום המשפטים הינו תחום רחב ומגוון הכולל התמחויות רבות. לפניכם הסבר קצת על מספר התמחויות בולטות ושכיחות:

עורך דין לענייני משפחה: תחום התמחות זה כולל את כל העניינים המשפטיים הקשורים למשפחה. בין אם מדובר בסכסוכים בין בני משפחה ובין אם מדובר בעיגון חוזים הקשורים לבני משפחה. בין הנושאים בהם עוסקים עורכי דין אלה נמצאים: סכסוכי גירושין, צוואות, ירושות, תביעות אבהות, הסכמי ממון לפני נישואין, הסדרת זוגיות של ידועים בציבור (חוזי חיים משותפים ופירוק זוגיות), אימוץ ילדים, ועוד.

עורכי דין פליליים: מתמחים בהגנה על נאשמים בהליך משפטי פלילי (או בתביעה אם הם עובדים בשירות הציבורי כמו בפרקליטות המדינה או במשטרה). עורכי הדין האלה מתמחים בתחומים שונים: עבירות של גניבה, רצח והריגה, הונאה, סחיטה באיומים, אלימות, אונס, עבירות של צווארון לבן, ועוד.

תעבורה: המתמחים בתחום זה עוסקים בהגנה על נהגים שהיו מעורבים בעבירות תעבורה כגון: תאונות דרכים, שלילת רישיון, קנסות וביטול קנסות, וכדומה.

דיני עבודה: המתמחים בנושא זה עוסקים בתחומים של פיטורין על כל גווניהם כמו: פיטורין של אישה הרה או פיטורין שלא כדין, נושאים של הלנת שכר, תאונות עבודה, דיני עבודה – הפרת זכויות עובדים וכדומה.

דיני מקרקעין: כל מה שקשור לעיגון בחוזים של עסקאות מקרקעין קניה או מכירה של מגרש או נכס, עריכת חוזים, תביעות בנושאים של ליקויי בניה, התנהלות מול קבלנים ועוד.

רשלנות רפואית: תביעות בנושא של רשלנות רפואית, נזק שנגרם בעקבות התערבות רפואית או מניעת טיפול רפואי, או מתן טיפול רפואי רשלני. תביעות בנושאים רפואיים עשויות לכלול גם תביעה של קופות החולים למתן טיפול שהן נמנעות מלהעניק. מצד שני עורכי הדין בתחום זה מייצגים גם רופאים ומערכות בריאות הנתבעים בנושא של רשלנות רפואית.