חתימתו של נוטריון על גבי מסמך משפטי, היא אישור לאמיתותו של המסמך, למקוריותו או לעובדה כי זהותו של החתום על גבי המסמך אושרה.

סמכותו של הנוטריון היא לאשר, לאמת ולערוך מסמכים משפטיים. הוא יכול לאשר אישור צוואה ואישור חיים, לערוך הסכמי ממון והגשתם לבית משפט.

אישור צוואה שנערכה ואושרה על ידי נוטריון

אישור צוואה ניתן לצוואה שנכתבה בכתב יד, צוואה בנוכחות עדים, הפקדת צוואה אצל הרשם לענייני ירושה וצוואה בפני רשות (עריכת צוואה בפני נוטריון, הינה צוואה בפני רשות). לפי החוק, צוואה שנרשמה על-ידי נוטריון והאדם יצהיר שזו צוואתו, יקבל אישור צוואה.אישור צוואה על ידי נוטריון, דינה כצוואה בפני שופט, צוואה שנעשתה בפני רשות – על ידי נוטריון, מותר להפקידה אצל רשם לענייני ירושה.

הנפקת אישור חיים על ידי נוטריון

גם אישור חיים הוא אישור שנוטריון מאמת כי האדם העומד לפניו הוא אכן האדם הדורש את האישור, כשאדם צריך אישור חיים לשימוש בארץ, ברוב המקרים אישור נוטריוני יספיק. אך כשיש צורך באישור חיים לחו"ל יש צורך לפעמים באישור גם של בית משפט. בארץ נוהג המוסד לביטוח לאומי למבקש ממקבלי קצבאות זקנה או שארים לספק אישורי חיים אחת לתקופה על מנת לוודא כי הקצבה אכן ניתנת למי שמגיע לו והוא חי. גם חברות ביטוח רבות מבקשות ממקבלי קצבאות אישור חיים מדי פעם. אישור חיים לחו"ל מונפקים לרוב עבור ניצולי שואה שמקבלים קצבה מממשלת גרמניה נדרשים לספק אישורי חיים אחת לשנה בכדי להמשיך ולקבל את הקצבה לה הם זכאים.

עריכת הסכם ממון על ידי נוטריון ובאישור בית משפט

הסכם ממון הוא חוזה הדן בנכסים, בכספים ובזכויות הפיננסיות של בני זוג. טיבו יקבע על ידי בני הזוג ובנוכחות עורך דין כדי להראות שהיה אדם אובייקטיבי שהיה עד לחתימה על ההסכם ויכול להעיד כי בני הזוג חתמו על הסכם הממון מתוך הסכמה ורצון חופשי. ההסכם בחתימת בני הזוג ועורך הדין נשלח לבית המשפט, בית המשפט ייתן אישור הסכם ממון או יפסול את החוזה לפי השקפתו. אישור של הסכם ממון בבית משפט נועד על מנת להבטיח שהחלטתם של בני הזוג היא סופית ומקובלת על שני הצדדים.