תחום העיסוק

עולם המשפט מורכב מאוד. הוא מבוסס על תחומי עיסוק רבים ושונים, ויש מעט מאוד – אם בכלל – עורכי דין שמכירים ועוסקים בכל התחומים. 
בסרטים, יכול מאוד להיות שעורך הדין המסחרי של המשפחה ייצג בהצלחה את האב שמסתבך בתאונת דרכים, אבל בפועל זה לא כך: הכלל הראשון בחיפוש אחרי עורך דין מוצלח, הוא בחירה בין עורכי דין בתחום המשפט הרלוונטי לכם.
אם יש מישהו שאתם מכירים או סומכים עליו, אתם יכולים לבחור עורך דין בתחום משיק ולהתייעץ איתו. למשל, אם עורך הדין שלכם עוסק בתחומים מסחריים, יכול להיות בהחלט שהוא יוכל לייצג אתכם בעסקת נדל"ן פשוטה. מצד שני, אם הנכס מורכב או נמצא במעמד משפטי-נדל"ני לא ברור, כדאי ללכת לעורך דין למקרקעין ולא להסתפק במישהו שהמומחיות שלו היא בניסוח חוזים. 

ניסיון בתחום

בדקו מהו הניסיון המעשי של עורך הדין בתחום המדובר: 
יכול להיות מישהו ותיק, שרק לפני שלוש או ארבע שנים החליט להיכנס לתחום משפטי נוסף. לניסיון כללי יש כמובן ערך, אבל אין כמו ניסיון ממוקד – במיוחד בתחומים משפטיים. 
בדקו במאגר של לשכת עורכי הדין
לשכת עורכי הדין עושה מאמצים רבים שהמאגר שלה יכלול את רשימת עורכי הדין הפעילים בלבד שרישיונם תקף, לכן חשוב לוודא שעורך הדין שבו בחרתם יהיה רשום בלשכה בתחום המומחיות המיוחס אליו.

 

 

המלצות

בקשו המלצות מחברים או מכרים שאתם סומכים עליהם, מבני משפחה או ידידים אחרים, שהשתמשו בעבר בשירותי עריכת דין בתחום שלכם. 
אתם בהחלט יכולים להתייעץ עם עורך הדין הקבוע שלכם, אם יש לכם כזה, ואם לא, נסו לקרוא המלצות או לבקש הפניות ברשת. 
שימו לב לסוג ההמלצות שאתם קוראים, ונסו לחפש מידע אובייקטיבי ואמין ככל האפשר. חפשו מאמרים שכתב עורך הדין וחפשו את שמו במאגרי פסקי הדין השונים. 
בקשו מעורך הדין שמות של לקוחות שלו, שיהיו מוכנים להמליץ עליו. קחו בחשבון שלא בכל התחומים זה אפשרי, בגלל חיסיון לקוח, אבל לפעמים זה ניתן. 

זמינות וייצוג

בדקו את זמינות עורך הדין: ככול שעורך הדין מצליח יותר כך הוא מבוקש יותר. לפעמים נוצר מצב שבו עורך הדין המפורסם אמנם הסכים לטפל במקרה שלכם, אבל אין לו זמן פנוי לרדת לכול הפרטים והוא מעדיף להפנות את התיק לאחד מעוזריו הרבים. 
במיוחד במשרדים גדולים, הייצוג בפועל הוא לא של עורך הדין ה"כוכב", אלא של שותפים זוטרים יותר או של מתמחים. 
מאוד חשוב לדעת עם מי אתם בקשר, מי מנהל את התיק שלכם ועובד עליו בפועל ומהי מידת המעורבות של השותף הבכיר במשרד, בתיק שלכם. 
אחרי שבחרתם בעורך דין שנראה לכם מומחה בתחום ומישהו שאתם יכולים לסמוך עליו, בררו אם הוא או היא יהיו אלה שייצגו אתכם בפועל ועמדו על כך שהם יהיו מי שייצגו אתכם ויטפלו בכם.

שכר טרחה

שותף בכיר או עורך דין זוטר: בדקו את שכר הטרחה ואת האופן שבו הוא מחושב.
ההפרש בין שכר הטרחה שגובה עורך דין שהוא שותף בכיר במשרד לבין שכר הטרחה שגובה עורך דין זוטר יכול להיות גדול מאוד. גם ההפרש בין עורכי דין בתל אביב לבין עורכי דין מערי השדה יכול להיות גבוה.
בדקו איך מחושבת שעת עבודה וודאו שאתם יכולים לעמוד בשכר הטרחה שיגבה לכל אורך התהליך. 
בשכר טרחה שמחושב על פי שעה תצטרכו לבדוק כמה שעות עורך הדין מעריך שהוא יצטרך על מנת לטפל במקרה שלכם. אם מדובר על שכר טרחה גלובלי תצטרכו לבדוק מהו בדיוק השירות שתקבלו (מספר הפגישות, הופעה בבית משפט, מילוי טפסים וכדומה).
לסיכום, בין אם מדובר בקניית דירה, ערעור על קנס, תביעה אזרחית או גירושים - עורך דין טוב, בצד שלכם, יכול לשנות לחלוטין את תוצאות המהלך המשפטי.
בחרו את עורך הדין שלכם בקפידה רבה וכך תוכלו לשפר את סיכוייכם לקבל את העזרה המשפטית הטובה ביותר.

 

זקוקים לעורך דין? היכנסו עכשיו לאתר b144 לעסקים