ההחלטה לעשות ניתוח פלסטי, בין אם מדובר בצורך רפואי או בין אם בשינוי אסתטי, מצריכה מן המטופל, לבחור בקפידה את הרופא המנתח ואת המרכז הרפואי בו יבוצע הטיפול.

מדוע ישנה חשיבות לבחירה זהירה של הגורם המטפל? בעקבות מקרים רבים של רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים.

שאיבת שומן, ניתוח אף, הגדלת או הקטנת חזה, הם רק חלק קטן מן הניתוחים הפלסטיים המבוצעים כיום בישראל. כאשר הם מבוצעים באופן מקצועי ומוקפד, התוצאה נהדרת ומשביעת רצון, אך לא פעם, נפגעים מנותחים, כתוצאה מטיפול רשלני, אשר במסגרתו, התוצאה הסופית, רחוקה מאוד מלהיות משביעת רצון.  

האם בכל מצב שבו, התוצאה איננה מוצאת חן בעיני המטופל, הוא יכול להגיש תביעה? התשובה היא בשלילה היות שלא כל טיפול בלתי מוצלח, הוא רשלני.

 מהו טיפול רשלני?

עולם הניתוחים הפלסטיים הוא מגוון ביותר, כאשר ישנם ניתוחים פשוטים יותר וסבוכים יותר. במהלכו של כל טיפול רפואי, לרבות ניתוח פלסטי, יכולות להתרחש טעויות, אשר אף אם גרמו למטופל להיות פחות שבע רצון, הן אינן מוגדרות כרשלנות. עם זאת, יובהר כי מדובר אך ורק בטעויות המצויות בתוך מתחם הסבירות. מעשים או מחדלים החורגים מסטנדרט הטיפול הסביר, אשר גרמו לנזק, הם בגדר רשלנות רפואית.

אחת הדוגמאות הבולטות לרשלנות רפואית, הוא מצב שבו, הרופא לא יידע את המטופל, בכל האינפורמציה הרלוונטית לטיפול, בדגש על סיכונים אפשריים. חובת הזהירות דורשת מן המטפל לתת למטופל את כל המידע הנוגע אל הטיפול, כדי שהמטופל יוכל לקבל החלטה מושכלת, אם הוא מעוניין בטיפול או אם לאו.

כאשר הרופא לא מעביר את המידע בצורה מסודרת, המטופל לא יכול לתת הסכמה מדעת לטיפול. במצב דברים זה, המטופל יכול להסכים לטיפול, מבלי שבידיו כל המידע החיוני. 
לענייננו, מטופל אשר הסכים לעבור ניתוח פלסטי, ללא שניתן לו מלוא המידע, כאשר דיסאינפורמציה זו, גרמה לו לנזק, יכול להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, היות שהעדר הסבר ממצה ומקיף על הטיפול, הוא בגדר התרשלות של הרופא המטפל.

רשלנות רפואית – נזק ממשי

מטופלים רבים נחשפים למצב של רשלנות רפואית, אך ישנם מקרים שבהם, הרשלנות לא גרמה לנזק ולכן, המטופל לא תמיד מודע לכך כי הייתה רשלנות בטיפולו. אף במקרים בהם הבין המטופל כי הייתה רשלנות רפואית, אין היגיון כלכלי בהגשת תביעה, אם לא נגרם נזק למטופל.

למרבה הצער, בחלק ניכר מן המצבים, נגרם נזק פיזי ונפשי ממשי ביותר למטופל ועל כן, כדאי לקבל ייעוץ משפטי ולהגיע תביעה בגין רשלנות רפואית.

בתי המשפט רואים בחומרה רבה, מקרים של רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים, בעיקר בשל העובדה כי מרבית הניתוחים אינם נעשים בכדי להציל את חיי המטופל, אלא מדובר בצורך קוסמטי. ניתוחים פלסטיים, מבוצעים לרוב, במועד קבוע מראש, ללא לחץ של זמן ועל כן, בתי המשפט לא רואים כל הצדקה לרשלנות רפואית במקרים אלו.

סכומי הפיצויים הנפסקים למטופל התובע, בתיקים של רשלנות רפואית בניתוח פלסטי, הם גבוהים למדי ומטרתם היא לשקף את הנזק שנגרם למטופל, בשל רשלנות הנתבע.

קבלת ייעוץ משפטי

הגשת תביעת רשלנות רפואית בגין ניתוחים פלסטיים, דורשת קבלת ייעוץ משפטי על ידי עורך דין המתמחה בענף הספציפי הזה, של רשלנות רפואית. פנייה אל עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, מבטיחה קבלת הפיצוי המקסימאלי מן הגורם שהתרשל, כאשר ישנם מספר שלבים להגשת תביעת רשלנות רפואית:

  1. איתור עורך דין מתאים: ראשית לכל, על המטופל למצוא את עורך הדין, אשר אליו ימסור את הטיפול התיק. כדאי מאוד לפנות אל עורך דין בעל וותק ומוניטין בתחום הרשלנות הרפואית, על מנת לקבל את הטיפול המשפטי הטוב ביותר. 
  1. פגישת ייעוץ ראשונה : מרביתם של עורכי הדין העוסקים בתחום רשלנות רפואית, מקיימים פגישת ייעוץ ראשונה עם הלקוח, ללא תשלום. על כן, אף אם המטופל איננו בטוח כי יש לו עילת תביעה או אם הוא מעוניין להגיש תביעה, כדאי לתאם פגישה ראשונית, אשר אינה כרוכה בתשלום. 
  1. איסוף החומר הרפואי : לאחר חתימה על יפוי כח והסכם שכר טרחה, יחל עורך הדין בעבודתו וראשיתה היא איסוף כל החומר הרפואי מן הגורמים השונים. 
  1. קבלת חוות דעת מומחה : עם הגשת תביעת רשלנות רפואית, יש לצרף חוות דעת מומחה, הקובעת כי הייתה רשלנות רפואית. במקרה של ניתוח פלסטי, יתקשר עורך הדין עם מומחה מן הרפואה הפלסטית, אשר יכתוב חוות דעת. 
  1. הגשת התביעה: לאחר קבלת חוות הדעת, יכתוב עוה"ד את כתב התביעה ויוגש לבית המשפט. 

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים נתפסת על ידי בתי המשפט כחמורה ביותר, בעיקר לאור העובדה כי אין המדובר בניתוח חירום. לפיכך, דבר לא מפריע לרופא המנתח, לבצע את הניתוח בצורה המקצועית ביותר.

הגשת תביעת רשלנות רפואית בגין ניתוחים פלסטיים, דורשת פנייה אל עורך דין המתמחה בענף הרשלנות הרפואית. מרביתם של עורכי הדין בתחום, אינם גובים עבור פגישת ייעוץ ראשונה ולכן, אף אם המטופל איננו בטוח כי יש לו עילת תביעה, כדאי להתייעץ עם עורך דין.