המשפט הפלילי וחוק העונשין מגדירים התנהגויות שליליות מסוימות כבלתי חוקיות. המטרה של המשפט הפלילי היא להסדיר למעשה את חיי החברה, כאשר המדינה היא זו שאחראית על כך.

כלומר, אם וכאשר ניזוק אדם מסוים על ידי אדם אחר בגלל סוג התנהגות פלילי, המדינה היא זו שתתבע את מי שהזיק גם אם התלונה המקורית הוגשה על ידי אדם פרטי. תלונה במשטרה תהיה לעיתים אישית, אבל התביעה תהיה על ידי המדינה. כמובן שישנן גם תלונות שמוגשות ונתבעות על ידי המדינה, כמו בעברות תנועה או, להבדיל אלפי הבדלות, תביעות רצח.

מהו תפקידו של עורך דין פלילי?

עורך דין פלילי עוסק בהגנה על נתבעים ונאשמים במשפט פלילי. קיימים תחומים רבים במשפט הפלילי ויש עוד פליליים שעוסקים ומתמחים בתחומים אלה. עברות בהן עוסק עו"ד פלילי יכולות להיות עברות מין, סמים, רכוש, אלימות וכד'. בנוסף, עו"ד פלילי עוסק גם בליווי חקירה ודואג לשמור על חלק מהזכויות הבסיסיות של נחקרים או מי שחשודים בעברות פליליות.

חשוב לדעת, שגם אם תובע סגר תיק בעניינכם, עדיין חשוב להתייעץ בנושא עם עו"ד פלילי. חלק מהעיסוק של עורכי דין פליליים הוא לבדוק ולוודא שעילת סגירת התיק לא תפגע בכם בהמשך.

קיימות שלוש סיבות לסגירת תיק, ועו"ד פלילי שעוסק בשינוי סיבות לסגירת תיק ישאף לסיבת "חוסר אשמה" (ולא מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור). עו"ד פלילי יעסוק במקרה כזה לא בייצוגכם בבית המשפט, אלא במשא ומתן מול נציגי המשטרה והתביעה.

 

עורך דין מכניס מסמכים למזוודה

רוצים להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדין פלילי? בחרו עורך דין פלילי מומלץ והתקשרו לייעוץ עוד היום

 

מה לעו"ד פלילי ולעו"ד נזיקין?

בשנים האחרונות אנחנו עדים יותר ויותר לתופעה שבה לאחר הרשעה פלילית מוצא עצמו הנאשם בפני הליכים אזרחיים, שמשמעותם תביעת פיצויים. כל עו"ד פלילי יסביר לכם, שהרשעה במשפט פלילי מאפשרת להשתמש בראיות שבה במשפט אזרחי ואף יותר מזה - עו"ד פלילי עלול בהחלט למצוא את עצמו ואת הלקוח שלו בפני אותו שופט שדן באישום הפלילי, גם במשפט אזרחי. במקרה שכזה, רצוי ואף ברור הוא שהעו"ד הפלילי יכיר וישלוט גם בדיני נזיקין.

מה קורה אם אתם תובעים מישהו שהורשע בדין פלילי?

במקרה כזה, רצוי מאוד שעורך דין נזיקין שלכם יכיר היטב את התחום הפלילי ובהליכים הפליליים במידה רבה ככל האפשר. אם יתאפשר הדבר, עורך דין נזיקין יעדיף להגיש תביעה חדשה שתסתמך על הראיות מהמשפט הפלילי, על מנת שהיא תידון בפני שופט שהתמחותו בנזיקין. עו"ד פלילי שמבין ומומחה בשני התחומים (פלילי ואזרחי) יוכל לסייע לכם מאוד במשפטים ובתביעות מסוג זה.

 

מאמר זה מובא לצורך מתן מושג ראשוני בדבר תפקידו של עוד פלילי ואינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.