האם כדאי לכם לנהל משא ומתן על נכס בעצמכם, או שמא כדאי לשתף במו"מ את עורך הדין למקרקעין שלכם? ואולי כדאי להטיל עליו בכלל את ניהול המגעים למכירת או קניית הנדל"ן?

קניה ומכירה של נדל"ן שניהם דברים מסובכים: תמיד מעורב כסף גדול, העסקאות מסובכות מבחינה משפטית וכלכלית, ולעיתים קרובות מאוד ישנם שותפים לעסקה – סמויים או גלויים. המשא ומתן על הנכס לא פשוט ורבים ממליצים לכם להעזר בשרותים של עורכי דין למקרקעין כאשר עומדים בפני מכירה או קניה של נכס.

 

עורך דין ינהל משא ומתן ענייני ונקי יותר על הנכס

אם אתם מוכרים נכס וגם אם אתם קונים נכס, השאירו את הלב שלכם מחוץ לחדר המשא ומתן. עורכי דין למקרקעין יודעים לספר על בעלי דירות שלא רצו למכור דירת מגורים רק בגלל עניין סנטימנטלי כלשהו. במהלך הזמן היו שינויים בשוק, ואלה לא הטיבו עם המוכרים. בלי קשר, במיוחד במשא ומתן עיקש ועל סכומים גדולים, אנשים נוטים להתרגז ולפוצץ עסקאות מסיבות לא ענייניות.

עורך דין למקרקעין שתטילו עליו לנהל את המשא ומתן עבורכם לא יהיה מעורב רגשית בתהליך. אם הוא יהיה מנוסה ומומחה בתחום המקרקעין – הוא לא יניח לצד השני להרגיז אותו או לבצע עליו מניפוצלציות רגשיות. קל יהיה הרבה יותר לעורך הדין לומר בשמכם את מה שתנחו אותו לומר ולהתעקש עליו כיון שהוא לא צד ישיר לעניין והוא גם יוכל לתת נימוקים משפטיים או מסחריים שיהיו "בלתי תלויים".

 

עורך דין מקרקעין יבחן את העסקה בזכוכית מגדלת אובייקטיבית

שימו לב למשל, למה שקורה לעיתים בקניה דירה:

ראיתם דירה שמאוד מצאה חן בעינכם ותסכימו לשלם עבורה כל מחיר? תנו לעורך דין למקרקעין לנהל בשבילכם את כל תהליך הקניה. כדי שלא יווצר מצב של העלמת עין מכוונת, תנו לו לבצע את כל בדיקות הנאותות – כלכלית, תכנונית, קניינית וכד'. הניחו לו גם כמובן לנהל את המשא ומתן עבורכם.

מרגע שבחרתם בעורך דין למקרקעין שייצג אתכם, העזרה הטובה ביותר שאתם יכולים להגיש לו במשא ומתן היא לסמוך עליו ועל נסיונו. כמובן שאתם חייבים לבדוק את מה שעורך הדין אומר לכם ומה שהוא עושה, אבל תנו לו לעשות את העבודה שלו.

 

איך תוכלו לסייע לעו"ד במו"מ לעסקת הנדלן שלכם

תוכלו לעזור לעורך הדין על ידי בירורים שתעשו על המוכרים (או על הקונים):

  • נסו לדובב אותם בקשר לסיבות שבגללן הם מוכרים או מעוניינים בנכס.
  • בידקו אם הם לחוצים בגלל תשלומי משכנתא או עניין משפחתי כלשהו ושתפו במידע הזה את עורך הדין למקרקעין שבחרתם.
  • בעקבות בירורים שתעשו יחד – אפילו שיחות עם שכנים – תוכלו לגבש עם עורך הדין אסטרטגיה למשא ומתן.
  • בדיקות שתעשו אתם ברשות המקומית ובגורמי התכנון, במקביל לבדיקות הפורמליות של עורך הדין למקרקעין, יוכלו גם הן לעזור לכם במשא ומתן.