איזה ייעוץ משפטי נותן עורך דין מקרקעין

ידיעות חדשותיות - כגון קביעת בג"ץ (מאי 2012) כי הפקעת מקרקעין שלא עברו השבחה מחייבת מתן פיצוי מלא לבעלי הקרקע, או פסק דין בעניין סעיף 102 לחוק מיסוי מקרקעין המבהיר תנאים לביטוח עסקת מקרקעין – הן לא רק משעממות בשביל רבים מאיתנו אלא הן גם נשמעות כמו סינית.

בפועל נושאי מקרקעין למיניהם הם בעלי השלכה מהותית על רבים מאיתנו במישרין או בעקיפין. בדיוק בגלל המורכבות של הדברים ועומס התקנות והחוקים, יש לעורכי דין המתמחים בתחום המקרקעין עבודה רבה מאוד והם מספקים ייעוץ ללקוחות רבים – החל מתאגידים ועד רוכשי דירות וקרקעות פרטיים.

רבים שרוצים לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין אינם מבינים את מהותו של הייעוץ המשפטי בתחום זה. במאמר הבא ננסה לתת כמה הבהרות ומידע שימושי נוסף.

 

השירותים שמעניק עו"ד מקרקעין

בדיקת מסמכים

ייעוץ משפטי של עורך דין מקרקעין כולל בשלבים הראשוניים של כל עסקת מקרקעין ונדל"ן בדיקת מסמכים שונים. העו"ד בודק האם המסמכים והאישורים שקשורים לנכס או לקרקע הם רלבנטיים ואותנטיים, האם על אחד הצדדים לספק מסמכים נוספים וכיוצא באלו. דרך בדיקת מסמכי העסקה, גורם מקצועי הבקיא בדיני מקרקעין יכול לזהות לא רק את חוקיות העסקה אלא גם את כדאיותה, מכשולים בדרך להשלמתה ושאר היבטים שאדם פרטי או אפילו יזם מקצועי לא ישימו אליהם לב.

 

ייעוץ בנוגע לשינוי ייעוד קרקע

מרכיב חשוב בעסקאות מקרקעין רבות הוא נושא שינוי ייעוד הקרקע – לרוב, קרקע חקלאית לשטח מגורים או מסחר. עורך דין מקרקעין בקיא בחוקים, בנהלים, בגורמים שמולם יש לעבוד ובהחלטות רלבנטיות קודמות – כך שהוא יכול לייעץ ללקוחותיו לגבי ההיתכנות של שינוי ייעוד קרקע, מה יש לבצע, לוחות זמנים וכדומה.

 

ייעוץ מיסוי מקרקעין

בעסקאות קרקע ונדל"ן נושא המיסוי הוא נושא חשוב מאוד שעשוי לפעמים לשנות את הכדאיות הכלכלית של העסקה. לאדם מן הישוב זה כמעט בלתי אפשרי להבין את כל המורכבויות והחידושים בתחום מיסוי המקרקעין בישראל, כך שייעוץ משפטי של עורך דין מקרקעין לוקח בחשבון את כל נושאי המיסוי הקשורים לעסקה, כמו גם דרכים חוקיות להפחתת המס.

 

ייעוץ זכויות בנייה

כאשר עו"ד מקרקעין בוחן עסקה כזו או אחרת ומבצע בדיקה של הנכס, הוא מספק ייעוץ גם לגבי הנושא המהותי של זכויות בנייה בקרקע – מה ניתן לבנות בשטח הרלבנטי. כמו כן, עורך הדין מלווה את הלקוח ומייעץ לו בנוגע לפעולות מול הרשויות וגורמי התכנון השונים לקבלת זכויות בנייה מסוימות, היתרים ספציפיים ושאר היבטים טכניים שקשורים לפרויקטים. יתרה מכך הוא בודק האם לנכס הקיים יש חריגות בנייה או מניעה מביצוע פעולות מסויימות בו.

זכויות בנייה במקרקעין

ייעוץ חוזים

בחינת חוזי מקרקעין וניסוח חוזי מקרקעין הם אחד מהנושאים החשובים ביותר להגנת האינטרסים שלכם ורצוי שעבודה זו תעשה על ידי עורך דין שיש לו ניסיון רב בעסקה הספציפית שאתם רוצים לבצע.

 

ייעוץ רישום מקרקעין

עורך דין מקרקעין מייעץ ומלווה לקוחות במסגרת הליכי רישום נכסים וקרקעות בטאבו, מול המנהל ושאר הגופים הקשורים להעברת הזכויות מהמוכר לקונה.


ייעוץ מקצועי של עורך דין מקרקעין יכול לתרום להשאת הרווח שלכם מהעסקה

אין עסקת מקרקעין או נדל"ן שלא מצריכה ייעוץ וליווי של עורך דין מקרקעין. גודל העסקה וכמות הגורמים המעורבים בביצוע שלה מצריך הסתכלות בוחנת של עיניים אובייקטיביות ומקצועיות. עורך דין טוב לענייני מקרקעין בעל ניסיון במכירה וקנייה של נכסים, יוכל לחסוך לכם כסף וגם ימנע צרות וכאבי ראש בהמשך.