שירותיו של עורך דין דיני משפחה הם שירותים רבים ומגוונים הכוללים בין היתר ייעוץ וניסוח של חוזים שונים ובכלל זאת הסכמי נישואין (אשר יכולים להיות גם אזרחיים), הסכמי גירושין (בהם נכללים לרוב הסכמי מזונות וחלוקת ממון), כמו גם הסכמי צוואות וירושות.

אין צורך להרחיב ולפרט מדוע מדובר בנושא רגיש אשר עשויה להיות לו השפעה מרחיקת לכת לא רק על חייהם של החותמים על ההסכם, אלא גם על חיי הסובבים אותם כמו למשל היורשים אליהם מתייחסות הצוואות והירושות.

לאור זאת, כיצד נדע לבחור עורך דין גירושין או דיני משפחה שנוכל לסמוך עליו? לדוגמה, האם כדאי לבחור בעורך דין הנמצא סמוך למקום מגורינו על מנת לקצר את כל התהליכים הכרוכים בהגשת הניירת, או שאולי מוטב לבחור בעורך דין הטוב ביותר שנוכל למצוא (במסגרת יכולתנו הכלכלית כמובן), גם אם המשרד שלו נמצא במרחק שעה נסיעה מאיתנו?

כל אלו הן שאלות חשובות שעלינו לשאול את עצמנו מכיוון שמדובר בהליכים ארוכים הכרוכים לא אחת גם במאמץ נפשי גדול, במיוחד כאשר כל אחד מהצדדים שלהם אינטרסים מנוגדים, מיוצגים על ידי עורך דין אחר.

מקצועיות ומומחיות

בראש ובראשונה, אין ספק שעלינו לבחור במשרד אשר תחום ההתמחות הראשי שלו הינו דיני משפחה. חשוב לדעת כי בשוק קיימים משרדי עורכי דין רבים שההתמחות שלהם היא אף צורה יותר. לדוגמה, משרד עורך דין לענייני גירושין או צוואות וירושות בלבד.

כימיה

כפי שהסברנו, בין אם מדובר בנישואין משמחים המציינים את תחילת החיים המשותפים או דווקא בגירושין המסמלים את סוף הדרך הנוכחית, הרי שמדובר בתקופה לא פשוטה ואף מלחיצה עבור כל הצדדים.

בדיוק בשל הסיבה הזו, יש לבחור בעורך דין שאינו רק מקצועי, אלא גם משדר כימיה טובה ואווירה נינוחה. למעשה, רבים מעורכי הדין לדיני גירושין הם גם בעלי תעודת מגשר ולכן יש להם יכולת גבוהה מן הממוצע בכל הנוגע לניהול משא ומתן בצורה מכובדת בין שני הצדדים (שהוא גם קצר יותר ברוב המקרים).

גודל המשרד

השאלה האם עדיף לבחור בעורך דין עצמאי המנהל משרד של מספר עובדים קטן או שאולי דווקא במשרד גדול המעסיק עשרות עורכי דין שחלקם שכירים, היא שאלה הנוגעת לכל תחום עריכת הדין, ואף מעבר לנקודת המבט הצרה של דיני משפחה.

לפיכך, העצה הטובה ביותר שאנו יכולים לתת לכם היא להפעיל את ההיגיון הבריא ולבחור בעורך דין אשר נמרץ ובעל מוטיבציה גבוהה אשר יהיה פנוי בלב שלם לטפל בפניות שלכם, אך גם כזה שיש לו ניסיון כלשהו בתחום.

מנגד, בחירה בעורך דין ותיק "מדי" שהפניות שלו ללקוחות קטנים היא מועטת מאוד עד לא קיימת, עשויה לפגוע בכם למרות הניסיון הרב שלו. הדבר נכון במיוחד כאשר ניגשים אל משרד גדול ובו עורך הדין אשר יקבל אתכם לא בהכרח יהיה עורך הדין שיטפל בעבורכם בתיק.