מתי כדאי לחשוב על שכירת קבלן עבודות גבס? האם כל עבודת שיפוצים חייבים לבצע עם קבלן, או שניתן לבצע גם עבודות גבס בצורה עצמאית? מה כדאי לבקש מקבלן גבס, כדי לשפר בידוד מפני רעשים ובידוד תרמי? קבלו מספר טיפים לעבודות גבס.

בכל חנות גדולה לחומרי בניין יספקו לכם את הכלים והחומרים הדרושים לבניה בגבס. כל אחד ויכולות ה'עשה זאת בעצמך' שלו, אבל באופן עקרוני, עם הדרכה טובה, סבלנות וזוג ידיים טובות, כל אחד מאיתנו יוכל לבצע עבודות גבס פשוטות בעצמו.

ובכל זאת, כדאי מאוד להזמין קבלן גבס לשיפוצים ועבודות גבס גדולות ומורכבות, או כאשר מדובר בעבודות עדינות מאוד, שמחייבות גימור מקצועי. התקנת תעלות מיזוג אוויר, בניית נישות, מדפים ואלמנטים מורכבים, כדאי מאד שיבוצעו בידי קבלן גבס מאושר ובעל נסיון. אפילו שיפוצים קטנים בגבס, במקומות בהם הנגישות מסובכת או בעייתית יכולים להיות מתסכלים מאוד, אם אין לכם נסיון.

על מה לשים דגש עם קבלן הגבס, בעת תכנון השיפוצים?

חשוב לזכור: לא כל קבלן שיפוצים הוא קבלן גבס. זה לא רק עניין של מיומנות, אלא גם היכרות עם חומרים חדשים ורכיבים מודרניים.

מלבד איכות הגימור – ורצוי מאוד לבקש לראות עבודות שונות של הקבלן, אפילו תוך כדי עבודה – הגדירו מה הצרכים שלכם, והקפידו שהקבלן מודע להם, ויתן להם מענה. לדוגמא:
נניח שאתם מעוניינים להקים ספריות גבס, או מחיצה שתחצוץ בין הסלון והמטבח, ותאפשר להעמיד בגבה מקרר. במקרה כזה, תזדקקו למחיצה שמסוגלת לבודד מרעשים נמוכים. דווקא רעשים אלה קשים יותר לבידוד, ולכן קבלן הגבס יצטרך לבנות מחיצה עבה יותר, ולמלא אותה בחומר בידוד אקוסטי. קיר עבה תצטרכו גם בין חדרי אמבטיה ושרותים וחדרי מגורים. עוד כדאי לדעת, ששילוב סוגים שונים של לוחות גבס יסייעו בבידוד אקוסטי: כל חומר בולע רעשים בתדרים אחרים, וכך מגדילים את יכולת הבידוד של מחיצות הגבס.

בידקו עם הקבלן גבס, אם הוא עובד גם בעץ, לשם הקמת השלד. לעץ חסרונות משלו, אבל הוא מבודד טוב יותר מפני רעשים.

לוחות גבס עבים משפרים את התכונות האקוסטיות ואת עמידות הקיר הסופית בצורה רבה. כדאי מאוד לוודא מה עובי הלוחות בהם ישתמש קבלן הגבס, ולא לחסוך דווקא כאן.

במה משתמשים?

  • לוחות גבס יעודיים: מלבד לוחות גבס ירוקים (עמידים בפני לחות), קיימים לוחות ורודים – נגד אש או כחולים – שמיועדים לבניה חיצונית (לא ממש לוחות גבס, אלא צמנט).
  • רכיבים משלימים: קשה יהיה לכם לדעת, אבל בכל מה שקשור בסגירות ופינות, שימוש של קבלן הגבס בפינות נכונות – משתנות, מחוזקות, משוריינות וכד' – יכולות לחסוך לכם הרבה מפח נפש במפגשים עם פינות קירות ומחיצות. בשיפוצים, ודאו שהקבלן משתמש באלמנטים טובים ונכונים בהגנה על פינות.
  • אביזרים שונים: מחלונות ודלתות, ועד פתחים סמויים וגלויים. כמו בפרזול, מנעולים או כל אביזר אחר, גם כאן יש איכויות שונות. בעוד שחומרים שונים לעבודות גבס שמיוצרים בארץ הם מאיכות מצוינת, היצרנים הטובים בתחום אביזרי גבס וגימור נמצאים בגרמניה ובארצות הברית.