עיצוב הבית באמצעות עבודות מגבס



גבס הוא מינרל רך מאוד המורכב מסידן וגופרית. ניתן לשלוט במשקלו של הגבס ולכן נעשים בחומר זה שימושים רבים מאוד החל מקיבוע רגל שבורה ועד בניית ספרייה מגבס.
קירות פנימיים רבים בנויים מגבס בשל תכונות החומר – הגבס מבודד היטב טמפרטורה ורעש, ניתן לעצב אותו בצורה מדויקת משום שהוא נוזלי בזמן העבודה עמו ומתקשה רק לאחר הייבוש וניתן, כאמור, לשלוט על משקלו בעזרת הקפדה על היחס בין החומר למים.



להלן מגוון שינויים שניתן לעשות בבית או במשרד באמצעות הגבס:



חלוקה של חללים: קיר עשוי מגבס נראה כהמשך טבעי של קירות הבית ומשתלב בהם היטב משום שהקיר יכול להיבנות בכול עובי ולהיצבע בכול צבע. בעלי משרדים רבים בוחרים לבנות קירות מגבס כדי לחלק חללים גדולים למשרדים קטנים. בעזרת גבס ניתן גם לבנות קירות שלמים המשנים לחלוטין את מבנה הבית, מרפסת פתוחה יכולה להפוך לחדר, חדר גדול במיוחד יכול להפוך לשני חדרים קטנים, מטבח פתוח יכול להיסגר או להפוך לחצי פתוח בעזרת בניית חצי קיר המשמש גם כמזנון.

יצירת מקומות אחסון : הגבס יכול לשמש ליצור שטחי אחסון כגון מדפים או נישות שייראו כחלק טבעי מהבית מכיוון שהעבודה בגבס יכולה להיות עבודה נקודתית מאוד. כיום בעלי בתים רבים מחליטים לבנות נישה לטלוויזיה שאינה זקוקה עוד למזנון אלא יכולה להיות תלויה בתוך מבנה גבס המשלב תאורה מתאימה לצפייה בטלוויזיה ומקום אחסון למכשירים הנלווים אליה.

פינות תאורה ועוד: משטחים מגבס יכולים לשמש כבסיס לאלמנטים קישוטיים כגון אביזרי תאורה, חפצי אומנות ועוד. עבודות גבס משתלבות היטב עם עבודות אינסטלציה וחשמל והן קלות במיוחד לבנייה והרכבה וגם לפירוק בעת הצורך, כך שהעיצוב בגבס אינו חייב להישאר קבוע ויכול להיות גם בסיס לשינויים עתידיים.

הנמכת התקרה: בעזרת עבודות גבס ניתן גם להנמיך חלק מהתקרות בבית כדי לייצר תקרה אקוסטית או כדי לשלב בתקרה גופי תאורה מקוריים וייחודיים.

סיבה נוספת לשימוש הנרחב בגבס בעיצוב הבית היא העובדה שהעיצוב בגבס אינו יקר, דבר המאפשר לבצע שינוי מהותי במבנה ובמראה הבית מבלי להיכנס להוצאה כספית ניכרת.
 
לסיכום, הגבס הוא פתרון מיוחד ושימושי לעיצוב הבית בזמן קצר. בהוצאה כספית מינימאלית ובמאמץ לא רב יוכל הבית להשתנות לחלוטין, נישות יחליפו את הארונות וחדרים יזכו לרענון ולשינוי סגנון.