במידה והחלטתם לקפוץ למים העמוקים (או ליתר דיוק למדרונות הקפואים) של תחום הסקי, ראשית הרשו לנו לברך אתכם בהרבה מזל טוב ובהצלחה, לחזק (ולחמם) את ידיכם ולהזמין אתכם רגע לפני שאתם טסים לארצות ניכר ומשתלטים על הפסגות המושלגות של ההרים הגבוהים, לפנות לכם כמה דקות ולקרוא את המדריך הבא שיסייע לכם להתניע את חופשת הסקי הקרובה שלכם במגלש ימין.

לא לחסוך בציוד הבסיסי

לפני היציאה מהארץ מומלץ ביותר להצטייד בציוד המתאים ובביגוד המתאים לסקי. כל ניסיון לעגל פינות יכול במקרה הטוב לחבל בהנאה שלכם ובמקרה הרע לגרום לכם להיפצע. אי לכך, במידה ותכננתם לוותר על חליפת הסקי וללכת על הדובון ששמרתם מהצבא או במידה והחלטתם לחסוך כסף ולשים במזוודה זוג כפפות בד פשוטות, דעו כי מדובר על טעות גורלית.

הקפידו על רכישה של בגדים תרמיים איכותיים ועל רכישה של חליפת סקי שכוללת מעיל סקי ומכנס סקי (יש חליפות שמגיעות ביחידה אחת), כפפות סקי, גרבי סקי ועוד. במידה ואתם מעוניינים לחסוך חשוב לדעת כי בחנויות רבות לציוד סקי ניתן לשכור ציוד סקי לתקופות קצרות. חליפת סקי איכותית תגן על הגוף שלכם בעת הנפילה, תעניק לכם את הבידוד המתאים מהקור ותמנע מכם להגיע בסופו של היום הראשון חזרה לחדר כשאתם ספוגים במי קרח מכף רגל ועד ראש.

הכנה פיזית לקראת החופשה

חופשת סקי היא ללא ספק חוויה מענגת באופן יוצא דופן, אבל במקביל מדובר גם על חוויה שעשויה להיות מתישה מאוד מבחינה פיזית, במיוחד עבור אנשים שלא עוסקים בשום סוג של פעילות גופנית בשגרה. במידה ואתם נוהגים לרוץ כמה פעמים במהלך השבוע, ככל הנראה שאתם לא צריכים לעשות שינויים מיוחדים במשטר האימונים. עם זאת, במידה ואתם לא עוסקים בשום סוג של פעילות גופנית, מומלץ ביותר שתדאגו להיכנס לכושר כחודשיים עד שלושה לפני היציאה לחופשה.

מתיחות הכרחיות

אחת העצות החשובות ביותר שלנו אליכם היא להקפיד על מתיחות איכותיות בסיומו של כל יום גלישה במשך עשר דקות עד רבע שעה. המתיחות חשובות כדי לשחרר את השרירים התפוסים וכדי למנוע התכווצויות שרירים. השרירים המופעלים במהלך הגלישה בדרך כלל לא צריכים לעמוד בעומסים כבדים מדי במהלך חיי היומיום ולפיכך הסיכוי לכאבי שרירים גבוה ביותר. מתיחות שרירים פשוטות אך איכותיות יכולות למנוע כאבים מיותרים שיעיבו על מידת ההנאה שלכם במהלך החופשה.

לא לוותר על הדרכה מקצועית

טיפ חשוב נוסף הוא לא לוותר בשום פנים ואופן על הדרכה מקצועית לפני הגלישה הראשונה. גם אם צפיתם בתחרויות סקי רבות וגם אם קראתם על הנושא באינטרנט אינספור מדריכים ומאמרים מקצועיים, אל לכם לחטוא בגלישה ללא הדרכה מקדימה. ברוב האתרים המודרניים באירופה מוצעות לגולשים מתחילים חבילות גלישה שבהן מלווה את הגולש המתחיל מדריך במשך כל החופשה.

מאחר ומדובר על ספורט ממכר בצורה בלתי רגילה , ככל הנראה זו לא הולכת להיות חוויה חד פעמית. לאור זאת, אנא מכם, עשו את הדבר הנכון, עבדו עם מדריך סקי במשך שבוע לכל הפחות וכך תיהנו מאיכות גלישה משופרת בהמשך הדרך ומהפחתה של הסיכוי לפציעות וחבלות מיותרות. כמו כן במידה ויש לכם גישה לסקימולטור, מומלץ להתאמן עליו מספר פעמים על יבש לפני היציאה לחופשה.

לסיום נאחל לכם חופשה מופלאה ומדרונות מושלמים.