חברת הביטוח דורשת מכם להתקין סורגים בבית? אתם רוצים להרגיש יותר בטוח, וחושבים על סורגים לחלונות ולמרפסות? הנה כמה טיפים חשובים בבחירה ובהתקנה של סורגים.

מעבר לתריסים, בכל מה שקשור במיגון הבית, סורגים הם אולי הדבר המיידי ביותר שניתן להתקין: עלות ההתקנה היא חד פעמית, וסורגים כמעט ולא דורשים תחזוקה. החסרונות הבולטים שלהם הם בעיקר אסתטיים, אבל גם בטיחותיים. למי שמעדיפים לוותר על סורגים רק בגללם יש כיום פתרון יפה, בדמות תריסי גלילה מחוזקים, חשמליים ואחרים.

תריסים כמיגון

תריסי הפלסטיק והרפפות של פעם, פינו בשנים האחרונות את מקומם לתריסים חשמליים, מחוזקים. בתריסים אלה מושחלים פסי מתכת שמקשים על הפריצה שלהם והם גם ניתנים לנעילה מבפנים. התריסים החשמליים הם גרסא מודרנית של תריסי הגלילה הקלאסיים של פעם, רק שאין צורך במשיכת תריסים כבדים: מנוע חשמלי עושה בשבילכם את העבודה. אגב חברות ביטוח: רובן יוזילו את הפרמיה שלכם, אם תתקינו תריסים מסוג זה.

סוגי סורגים לחלונות ופתחים אחרים

סורגי חלונות קבועים אינם נתנים להזזה או לקיפול. סורגים מתקפלים או סורגי הזזה מתקינים על פתחי יציאה, כמו פתחי מרפסות או חלונות גדולים במיוחד. היות וסורגים קבועים לא מאפשרים חילוץ או יציאה מהירים, יש מי שממליצים על התקנת סורג מתקפל אחד או שניים לפחות בבית, ליציאת חרום מחלונות חדרי שינה.

סורגים קבועים

סורגים קבועים מקובעים לקיר הבית על ידי המסגר או מתקין הסורגים על ידי ברגים כבדים או בהתקנה ישירה, מבוטנת, לתוך הקיר. יש בינהם סורגים ישרים ויש כאלה שיש להם בטן. זו מאפשרת הצבה של אדניות בחלונות והיא גם מקנה מראה יפה ואוורירי יותר לסורג ולחלונות. בכל מקרה, כאשר אתם מזמינים סורג – קבוע או סורג מתקפל – ודאו שעובי הברזל מספק ושיש חיבורים בין עמודי הברזל: הדבר הקל ביותר לפורץ לעשות, הוא להכניס ג'ק – מגבה של רכב - בין הסורגים, לסובב ולפתוח מרווח זחילה בין סורגי החלון.
בהזמנת סורג ממסגריה או חברה מתמחה, ודאו שהגימורים ייעשו לפי דרישתכם, בידקו איכות ריתוכים, צביעת מגן או בסיס וצביעה בתנור, אם רלוונטית.

סורגים מתקפלים

סורגים מתקפלים קיימים גם הם במספר סוגים: הפשוטים ביותר הם סורגי כנף – כאלה שחלק אחד מהם נפתח – וכל מסגר יכול לייצר ולהתקין אותם. ישנם לעומת זאת כאלה שהם בעלי מספר נעילות, דמויי קונצרטינה, שהם יקרים יותר. אגב מחיר ונעילות, אל תשכחו שאם כבר השקעתם בסורג מתקפל, רצוי מאוד שהמנעול שלו יהיה יעיל ועמיד: אל תסתפקו במנעול תליה דק וזול.

סורגים להתקנה עצמית

בשוק קיימים גם סורגים להתקנה עצמית. אלה משמשים בעיקר בחלונות חדרי ילדים, לרוב כדי למנוע יציאה ונפילה מהחלונות. העלות שלהם היא לרוב הנמוכה ביותר, ותלויה בעיקר בגודל (שטח הסורג), ומספר התפסים שדרושים להתקנה.

בכל מקרה – אלא אם כן אתם מיומנים בנושא, אל תקחו מידות בעצמכם: הזמינו לשם כך את בעל המקצוע אליכם. בהתקנה, ודאו שכל הסורגים מפולסים ומותקנים באותו גובה. וכן, כבר היו דברים מעולם...