מה ההבדל בין יועץ ביטוח לסוכן ביטוח?

הידעתם ?

בשנת 2006 גזר בית משפט השלום בחדרה שנת מאסר בפועל על סוכן ביטוח שרימה את לקוחותיו בסכומי כסף עצומים. שיטת הפעולה שלו הייתה פשוטה – הוא גבה את הכסף מהלקוחות עבור פוליסות הביטוח אך לא העביר את הכסף לחברת הביטוח וכך הרוויח הון תועפות על גבם של המבוטחים. אותו סוכן ביטוח נאשם גם בעבירות הונאה נוספות מפניי שהוציא במרמה כסף מחברת הביטוח כאשר זייף תאונה שעליה קיבל פיצויים.
כיום לא חסרות הונאות ביטוח כמו גם הונאות אחרות. בכול יום אנו פותחים את אתרי החדשות ונחשפים לאין ספור הונאות, גניבות ושקרים. אם אתם רוצים לבטח את עצמכם או את הרכוש שלכם על הצד הטוב ביותר, בדקו היטב את האדם שעומד מולכם ואל תפקידו את כספכם בידיו של אדם שאופיו או מקצועיותו אינם נראים לכם. בינתיים, עד שתמצאו את פוליסת הביטוח הטובה ביותר, חשוב שתדעו כי ישנם שני בעלי תפקידים אשר יכולים לעזור לכם – סוכן ביטוח ויועץ ביטוח. אלו תפקידים שונים לחלוטין ועל ההבדלים ביניהם תוכלו לקרוא במאמר זה.

ההבדלים בין יועץ ביטוח לבין סוכן ביטוח:

אובייקטיביות: גם סוכן הביטוח וגם יועץ הביטוח רשאים להעניק לאדם ייעוץ לגבי מוצר ביטוחי כזה או אחר. ההבדל הוא ברמת האובייקטיביות שלהם. סוכן ביטוח אינו אובייקטיבי שכן הוא עובד כשכיר עבור חברת ביטוח מסוימת. לעומת זאת, יועץ ביטוח מוכרח להיות אובייקטיבי לחלוטין ולבחון את האפשרות הטובה ביותר עבור הלקוח.
קשר לחברת הביטוח: סוכן ביטוח עובד יחד עם חברת הביטוח כאשר זו שאחראית לאישור הפוליסות, הפיצויים וההסדרים. לעומת זאת, ליועץ ביטוח אין קשר לחברת הביטוח, על פי רוב הוא רק זה שממליץ על פוליסה ספציפית ואילו סוכן הביטוח שלכם הוא זה שמייצג אתכם מול חברת הביטוח.
המטרה: לרוב המטרה של יועץ הביטוח היא למצוא עבור הלקוח את הפוליסה הטובה והכדאית ביותר. לעומת זאת, מטרתו של סוכן הביטוח היא לשרת את האינטרסים של הלקוחות במקרה של תביעה ביטוחית כדי שימשיכו לרכוש פוליסת ביטוח באותה חברה.
לסיכום: אם אתם רוצים לבטח את עצמכם, בכל סוג של פוליסה, התייעצו קודם כול עם יועץ ביטוח אובייקטיבי שיוכל לומר לכם בצורה הברורה האמינה ביותר מהי הפוליסה המתאימה לכם ומהם התנאים המשתלמים ביותר בעבורכם. לאחר מכן תוכלו לחפש את סוכן הביטוח ואת חברת הביטוח שעמם תרגישו בנוח לעבוד. שילוב חכם בין יועץ הביטוח לבין סוכן הביטוח יאפשר לכם לרכוש את הפוליסה הטובה ביותר בשבילכם.