ביטוח מקיף הוא שם כללי לביטוח בסיסי עם הרחבות. יש ביטוח מקיף לרכב וישנו ביטוח מקיף גם לדירה. הנה כמה דברים שכדאי לדעת ולזכור דווקא על ביטוח מקיף לדירה.

סוכני ביטוח מציגים: ביטוח מקיף לדירה

כמעט שאנחנו לא מדברים על ביטוח מקיף לדירה: רוב חברות וסוכני הביטוח מדברים על ביטוח רכוש, והרחבות שונות שקשורות בביטוח המבנה. למרות זאת, כדאי לדעת שיש דבר כזה, שמשמעו "ביטוח מקיף לדירה".

כמו שמתארים אותה סוכני הביטוח, פוליסת ביטוח מקיפה לדירה או לבית, בנויה אכן משני חלקים:

  • ביטוח המבנה - בחלק זה כלולים כל חלקי המבנה ואלה הקשורים בו, כולל דודי שמש ומתקני הסקה, כל תשתיות התקשורת למיניהן, החשמל וכמובן האינסטלציה. ביטוח המבנה מכסה נזק שנגרם כתוצאה מאש, שטפון או פיצוצי צנרת ועוד. בהקשר של נזקי צנרת, חשוב מאוד לדעת שלחברת הביטוח מותר להציע כיסוי בסיסי ותיקונים על ידי בעלי מקצוע מטעמה. כשאתם קונים את הביטוח, אתם יכולים להרחיב את הכיסוי כך שתוכלו להזמין בעל מקצוע שלכם. ברוב המקרים לא רק הפרמיה תהיה גבוהה יותר, אלא גם ההשתתפות העצמית. קראו יותר כאן על ביטוח דירה (קישור).
  • ביטוח רכוש - חלקו השני של ביטוח מקיף לדירה הוא חלק הרכוש. כאן יש שונות בין חברות הביטוח, וכדאי מאוד לעשות 'שופינג'. חשוב ביותר לבדוק את גובה ההשתתפות העצמית ולהבין בדיוק מה מכוסה ומה לא. קיימות פוליסות "כל הסיכונים" שמעניקות הגנה לא רק מפני גניבה או פריצה, אלא גם מפני אובדן מחוץ לדירה או למבנה.

חשוב שהכיסוי הביטוחי יתאים לרכוש הקיים בפועל. זיכרו שהכוונה של המבטח היא להחזיר את המצב לקדמותו, ולא לשפר את תנאיכם או מצבכם הכלכלי. החברות השונות מציעות לבצע סקר של הרכוש בבית, כדי לוודא ששוויו מתאים לפוליסה ולפרמיה. הסקר מבוצע חינם ולשני הצדדים כדאי לעשות אותו. 

מה בדבר אחריות צד ג'?

חשוב מאוד לדעת שרבים מבעלי בתים או דירות נכנסים לצרות, כאשר מישהו מחליק אצלם בבית, שובר יד או ניזוק בצורה אחרת. בלי ביטוח תכולה או ביטוח מקיף, עלול להיות קשה מאוד לכסות נזקים לצד ג', והם עלולים להיות גבוהים.

הבשורה הטובה היא, שכאשר קונים פוליסת תכולה או ביטוח מקיף לדירה, הפוליסה מורחבת אוטומטית, כך שתכלול גם נזקים לצד ג'. הדברים כוללים ביטוח אחריות כלפי עובדי משק בית אבל לא כלפי עובדים או אורחים עסקיים. אם אתם מנהלים עסק מהבית או מהדירה ומגיע אליכם לקוח או אפילו שליח, הם לא מכוסים על ידי הביטוח המקיף הרגיל. לביטוח מקיף זה ניתן להוסיף הרחבות, כולל למשל "הרחבה לפעילות עסקית בדירה".