למה צריך את זה, אתם שואלים? ובכן, משמעת ניקיון בכל הנוגע לריפודים, ספות ושטיחים הינה בחשיבות עליונה בכל הקשור לניקיון הבית.

יש מספר שיטות לניקוי ריפודים, או ניקוי שטיחים וספות. בין אם תבחרו לנקות באופן עצמאי, ובין אם תבחרו לזמן בעל מקצוע העוסק בניקוי ריפודים, במאמר זה נבחן מספר דרכים בהן מקובל לנקות ריפודים, ונשתדל לגעת ברזי המקצוע עד כמה שניתן.

ראשית, עלינו להבין למעשה מדוע ישנה חשיבות כה רבה לניקוי ריפודים ולניקוי הספות בסלון? ובכן, ריהוט כבד, כזה שצובר לכלוך רב עקב פעילות מרובה, ישיבה ממושכת ותחלופה של משתמשים, נוטה גם לצבור כמות גדולה של חיידקים, המהווה כר פורה עד שהופך למשכנם הקבוע.

הטפילים, החיידקים, והמקקים אשר יכולים לשרוץ ולהשריץ בספות ובין רקמות הריפוד, עלולים להזיק לא רק לאורך החיים של הריהוט עצמו, אלא ובעיקר לנו, בני הבית ולחיות המחמד שלנו. פן נוסף אשר מעצים את חשיבות ניקיון הספות, השטיחים והריפודים הנמצאים בביתנו הינו הפן האסתטי.

האלמנט החזותי ישנו ונכיר בעת אירוח, ובכלל במהלך שהייתנו בבית. מיותר לציין שבסלון ביתנו, ובכלל במקומות בהם לרוב נמצאים הספות, השטיחים, וכן הלאה אנו נוהגים לבלות את מרבית זמננו. שהייה במקום נקי ברוב הזמן, ישיבה על ספות נקיות ושטיחים מבריקים תתרום משמעותית להנאתנו גם אם לא נדע לזהות זאת באופן ישיר.

ובכן, לפני שנגע בדרך הנכונה לניקוי ריפודים, ניקוי ספות ושטיחים אתם צריכים להכיר את האויב. בביתנו ישנם אין ספור חיידקי מזון, קרדיט הבית, ומקקים אשר בוחנים את הספות שלנו אשר עתידות להוות להם למקלט, מחסה, ומקום נהדר ללקט בו מזון.

שלב ראשון בכל לשון, הוא מלאכת השאיבה. בראש ובראשונה עלינו לשאוב אבק באמצעות שואב האבק שברשותנו, בכך ננטרל את אותם המזיקים וכמו כן גם נדאג לשאוב את כל הפירורים שנשארו מעוגיות הבית של אתמול בעת שאירחו את מכרינו, ושאר ירקות הנמצאים בתוך קפלי הספות. אם בעץ עסקינן, אזי שמצטרפים לחגיגה אויבים נוספים כמו הטרמיטים.

במקרה של ספות מעץ, עלינו לעבור עם מטלית לחה על פני משטחי העץ, ידיות העץ וכיו"ב, מכיוון ששם עלולים להצטבר מזיקים אשר יכולים גם לגרום באופן יחסית מהיר להרס מוחלט של הרהיט.

בשלב השני, נעבור לניקיון היסודי של הרהיט וזאת באמצעות תרסיסים מתאימים וחומרי ניקוי, ובשלב זה עלינו לנקוט בזהירות גבוהה במיוחד מכיוון שלא כל תכשיר לניקוי יתאים בהכרח לריפוד שלנו. עלינו להקפיד לקרוא את התווית אשר נמצאת על התכשיר וכן את הוראות היצרן, ולהתאימם לתווית אשר נמצאת על הריפוד עצמו, בגב בד הרהיט, טרם השימוש בחומרי הניקוי.

אין ספק כי היריעה קצרה מלהכיל, ולא נוכל לבחון כל ניקוי ריפוד לגופו, כשם שבהרבה מהמקרים יש צורך בניקוי מסוג אחר. שיטה אשר צוברת תאוצה לאחרונה הינה "השיטה האמריקאית" לניקוי ריפודים, ואנו נצטרף ונמליץ עליה.

בכל מקרה, השתדלו לנקות את הריפודים בביתכם באופן סדיר, ולא לחכות למצב בו הריהוט נמצא מזוהם או בלוי ואז לחדשו ולנקותו. במידה ואינכם מוצאים את הזמן המתאים לניקוי הריפודים, הזמינו חברה או בעל מקצוע לעשות זאת עבורכם.