המונח "נגר פרטי" הוא מונח קצת מטעה. הלוא לא מדובר בכך שישנם נגרים ציבוריים שעובדים בבתים בשרות המדינה ומייצרים רהיטים על פי עיצוב ממשלתי כלשהו. 
למרות שהרעיון של ריהוט בסבסוד המדינה עשוי להיראות מעניין, הרי כשאנחנו מדברים על נגר פרטי, הכוונה היא לנגר שבא אלינו הביתה, מרכיב או בונה את הרהיט שהזמנו.
זאת, בניגוד לרהיטים רגילים שאנחנו מרכיבים בעצמנו מקיטים להרכבה עצמית או רהיטים מורכבים מראש שמציעות חנויות רהיטים פופולריות או חנויות של רהיטים מיובאים.
אבל בואו לא נטעה או נבהל: גם נגריות ונגרים פרטיים מייצרים היום ארונות או רהיטים אחרים שאותם הם מרכיבים במקום ההספקה. 
בין אם מדובר בנגרים שמקבלים הזמנת מטבח בעיצוב אישי, שידות, ארונות או רהיטי סלון, כל רהיט שמיוצר לפי דרישות אישיות של המזמין מיוצר למעשה על ידי נגר פרטי, בנגריה שלו. 
הנגר מגיע עם הרהיט כשהוא מפורק ליחידות בסיסיות שונות, ואז מרכיב אותו. זה לא אומר שהרהיט לא יוצר על ידי אותו נגר פרטי ממש עבורכם, אלא שהוא עושה את ההרכבה מחלקים מטעמי נוחות בלבד.

 

הזמינו נגר לעיצוב רהיטים בהתאמה אישית

 

אז מתי צריכים נגר פרטי ואיך אפשר להיעזר בשרותיהם של נגרים כאלה?

נגר פרטי יבצע עבודות נגרות ויבנה רהיטים שאי אפשר לקנות מוכנים או לבנות מקיטים. ברוב המקרים מדובר בריהוט שיש להתאים במדויק לשימושו של המזמין, לטעמו האישי או למידות החלל שבו יותקן הרהיט.
כך, בין אם מדובר במטבח – נגר מטבחים הוא כמעט תמיד "נגר פרטי" – פוטל או ארון קיר, מה שתקבלו מנגר פרטי הוא רהיט בהתאמה מושלמת לטעם שלכם, לדרישות שלכם וכן למקום בו יוצב הרהיט, בבית או במשרד.
מבחינה עיצובית, כל הרעיון בקניית רהיט מנגר פרטי הוא שהוא יבצע אותו לפי הדרישות שלכם ולא לפי תכנון מראש במפעל. רוצים ארון ורוד? נצנצים מסביב לשידה? הנגר הפרטי צריך לענות על כל הרעיונות שלכם. 
בנוסף, כשאתם קונים רהיט מנגר פרטי, ההתאמה צריכה להיות מושלמת לגובה התקרה, לחלל שמאחורי הדלת או לנישה שמעל למקרר. נגר פרטי חייב להתאים את הרהיט – פיקס.

 

חומרים ייחודיים מהם עשוי הרהיט

רוב הרהיטים שמיוצרים כקיטים, ומיועדים להרכבה עצמית, עשויים מחומרים מעשה ידי אדם, כמו מלמין ואפילו – לעיתים – קרטון. 
אחד היתרונות שבהזמנת ריהוט מנגר פרטי הוא בכך שאתם יכולים לקבוע מאיזה חומר ייבנה הרהיט, מה תהיה האיכות שלו ומה תהיה העמידות שלו. 
אתם יכולים גם לקבל שילובים ייחודיים בין חומרים שונים, כמו עץ ומתכת או זכוכית, קישוטים ייחודיים, כמו שאמרנו, ועוד. 
כל אלה פירושם כמובן מחיר ייחודי, גם כן, מן הסתם, אבל זהו חשבון שרק אתם יכולים לעשות – אם כדאי לכם או שלא.

 

מבחינת שימושיות, מתי כדאי להזמין עבודה מנגר פרטי?

אין ממש כללים בנושא, אבל ברוב המקרים אנחנו צריכים דברים מיוחדים כאשר מדובר בארונות, במיוחד. 
שילוב לא שגרתי של מגרות בארון, גובה מדפים, רוחב ועומק הן דוגמאות מובנות מאליהן, אבל חישבו גם על תאורה בתוך הארון, על מסילות ופרזולים מיוחדים ועוד.

 

מה לגבי נגר פרטי והרכבות של רהיטים?

למרות שרהיטי הרכבה עצמית בנויים גם לזוג ידיים שמאליות, עדיין יש מי שמעדיפים להזמין נגר פרטי להרכבת רהיטים כאלה, ואכן נגרים רבים נותנים גם שירותי ביצוע ובנייה של רהיטים להרכבה. 
הרעיון של הזמנת נגר פרטי לביצוע הרכבת רהיטים הוא רעיון לא רע בכלל במיוחד כאשר יש מספר רב של רהיטים כאלה או כשיש רהיטים גדולים שיש להרכיב. ברוב הפעמים אנשים גם משתמשים בשרות הזה בעת מעבר דירה או בכניסה לדירה חדשה, שאינה מרוהטת.
הרכבת ארון קיר יכולה להיות עניין לא מסובך, אבל היא תדרוש שני אנשים ותגזול זמן רב ממי שאינו מיומן. נגר פרטי שההתמחות שלו היא בהרכבות כאלה יבצע את כל העבודה בשליש מהזמן, בלי לגרום נזק לצבע או לחלקי הרהיט ובאיכות הרכבה מקצועית. 

מחפשים נגר מקצועי לעבודות עץ ביתיות? מצאו נגרים לכל סוגי עבודות הנגרות באתר B144 בעזרת סינון מתקדם לפי אזור שירות, התמחות רלוונטית והמלצות גולשים.