מחפשים משהו אחר? צעצועים לילדים או למבוגרים, שיהיו חמימים למגע, ידידותיים לסביבה ויחזיקו שנים? צעצועי עץ יכולים בהחלט להיות הפתרון האידיאלי עבורכם

 כשהיינו ילדים – או כשההורים שלנו היו ילדים – צעצועי עץ וצעצועי פח היו הצעצועים הרגילים, ביותר. אלה היו צעצועים שהחזיקו מעמד במשך שנים, עברו מהורה לילדים שלו ומילד לילד. לפעמים נדמה לנו שאין יותר צעצועים כאלה, אבל לא כך הוא: צעצועי עץ חוזרים לאופנה והם נמצאים ביותר ויותר חנויות צעצועים.

בהשוואה לצעצועי פלסטיק, שהם צעצועים שאפשר למצוא בכל חנויות הצעצועים והם יחסית זולים, צעצועי עץ הם צעצועים יקרים. בנוסף, לא כל חנויות הצעצועים מחזיקות צעצועי עץ ואלה שמציעות ומוכרות צעצועי עץ, מציעות בדרך כלל מגוון די קטן מהם.

מי שאינם מתייאשים ורוצים צעצועי עץ באיכות טובה ובמגוון גדול, יכולים לחפש בין החנויות המקוונות באינטרנט: יש לא מעט חנויות צעצועים שבזכות זה שהן חנויות מקוונות, יכולות להציע מגוון גדול יותר של צעצועי עץ, מאיכות טובה.

איך לדעת אם צעצועי עץ הם אכן מאיכות טובה או לא?

בעולם ישנם כמה יצרני מותגים מוכרים של צעצועי עץ, ואלה יהיו צעצועים איכותיים אך די יקרים. אם אתם לא בטוחים באיכות הצעצוע, נסו להעריך את איכותו על פי הצילומים או במישוש, אם ניתן: העץ צריך להיות משויף היטב, ללא פינות חדות וללא "קוצים". אם מדובר בבלוקים לבניה, הם צריכים להיות מעץ שאינו קל מדי, אלא משדר תחושת אחיזה טובה. בנוסף, בצעצועי עץ יש משמעות רבה לאיכות הצביעה, שאותה קל יחסית להעריך בראיה או מגע.

מה לגבי בטיחות של צעצועי עץ?

ישנם תווי איכות ובטיחות שמופיעים על אריזות – תקן ישראלי, תקן אמריקאי ו- CE. בנוסף, כמו על גדי כל צעצוע, חובה לציין התאמת גיל. אל תקנו צעצועי עץ שאינם מתאימים לתקן ישראלי או לגיל של הילד שלכם. ואם בכל זאת אתם קונים צעצועי עץ מיצרן מקומי קטן שאין לו תו תקן, בידקו בעצמכם:

  • ודאו שכל החלקים של צעצועי העץ הרלוונטיים הם בגודל ובצורה שהילד שלכם לא יכול לבלוע.
  • בררו לגבי איכות הצבעים, מקורם ובטיחותם. אם צעצועי העץ צבועים בצבעים שאין להם "אבא ואמא", השאירו אותם בחנות הצעצועים; אתם לא רוצים עופרת, פטאלאטים וכל מיני צרות אחרות בבית.
  • אם ישנם חלקים מתפרקים בצעצועי העץ, בידקו עד כמה הם יציבים ואם קל לפרק אותם. אם כן, ודאו שהגודל שלהם אינו קטן מדי

לסיכום: צעצועי עץ הם אופציה נחמדה ותחליף ידידותי מאוד למי שמחפשים משהו אחר. הקפידו על תו תקן והתאמה לגיל, ויש לכם צעצוע לכל החיים.