המראה של נוסע מבולבל בשדה התעופה שחופר בתיקים שלו ומחפש את כרטיס הטיסה החמקמק, הפך נדיר בשנים האחרונות.

פשוט בגלל שיותר ויותר אנשים סומכים על כרטיסי טיסה אלקטרוניים או על כרטיסים שמגיעים אליהם בדוא"ל.

כרטיס אלקטרוני לעומת כרטיס נייר

כרטיס אלקטרוני נושא את אותו המידע בדיוק כמו כרטיס הנייר. ההבדל העיקרי הוא שכרטיס אלקטרוני ממוקם בבסיס נתוני המחשב של חברת התעופה במקום בתיקו של הנוסע. זהו תיעוד אלקטרוני של הזמנת הנוסע מחברת התעופה והוא כולל מידע כמו שעת הטיסה, תאריך הטיסה, מקום הטיסה, שדה התעופה, מספר המושב המוקצה לנוסע והמחלקה במטוס.

בהגיעם לשער שדה התעופה, צריכים הנוסעים בעלי הכרטיסים האלקטרוניים להראות רק את הדרכון התקף וברגע שחברת התעופה מאשרת את המידע של הנוסע, היא מנפיקה לו כרטיס עלייה למטוס שבו משתמש הנוסע כדי לעלות על המטוס.

רכישת כרטיס טיסה בשירות עצמי E-ticket

חברת נסיעות מסורתית, כמו חברת תעופה או סוכן נסיעות, יכולה לסייע לנוסעים לקבל את הכרטיסים בדוא"ל. אבל, השיפור הטכנולוגי האינטרנטי מאפשר לכל אחד להזמין את הטיסות שלו בכוחות עצמו באינטרנט, ללא עזרת חברת הנסיעות. למעשה, הנוסע שמשתמש בשירות עצמי זה אולי אפילו לא יבוא במגע עם חברת התעופה עד שיגיע לשדה התעופה ויתבקש להציג את הדרכון שלו.

כדי להפיק כרטיס טיסה אלקטרוני, E-ticket, חייבת חברת התעופה להיות בעלת רשומה אלקטרונית שמשתלבת עם מערכת השירות לנוסעים של חברת התעופה. נתונים אלה מועברים לכל שאר השותפים למשל, סוכנויות חברות התעופה, שדות התעופה וסוכני הנסיעות כדי לשתף אותם במידע בזמן אמת.

איך זה פועל?

כדי להזמין לעצמם מקום בטיסה, אתם יכולים לבקר בכל אתר אינטרנטי שמציע כרטיסי טיסה. ברגע שאתם באתר, אתם יכולים לראות את כל האפשרויות הזמינות ולהשתמש בכרטיס האשראי כדי לשלם עבור כרטיס הטיסה שלכם. לאחר ביצוע ההזמנה, נכנסת הרשומה האלקטרונית של הכרטיס למאגר הנתונים של חברת התעופה שבו היא מחזיקה את המקום המוזמן שלכם.

כרטיסי טיסה אלקטרוניים, החליפו בעצם את כרטיסי הנייר ברוב שדות התעופה וחברות התעופה ברחבי העולם. היום, נראה כי רק אחוז קטן מאוד מהנוסעים מחזיקים בכרטיסי טיסה מנייר.

חלק מיתרונות ה-E-ticket

כרטיס טיסה אלקטרוני מציע יתרונות רבים גם לנוסעים וגם לחברות התעופה, ובכלל זה אבטחה, גמישות, עלות ונוחות. במקביל, כרטיסים אלה מספקים גם את היתרונות הסטנדרטיים של כרטיסי הנייר כמו אפשרות לבחור את מקום הישיבה, לבחור את זמן הנסיעה וגמישויות נוספות אחרות.

בניגוד לנוסע ששכח את כרטיס הטיסה שלו במשרד, כרטיס אלקטרוני אי אפשר "לאבד", כי הוא מאוחסן במסד הנתונים במחשב. מסיבה זו, קשה גם לגנוב אותם. הנוסעים נוהגים בדרך כלל גם להדפיס עותק של הכרטיס האלקטרוני שלהם, כולל הודעת הדוא"ל שמאשרת את רכישת הכרטיס, את מסלול הטיול ומסמכים אחרים. את כל המסמכים האלה אפשר להחליף בהפקה חוזרת מהמחשב כשרק האדם עם הדרכון המתאים יוכל להשתמש בכרטיס האלקטרוני.

עם כרטיסי הנייר הישנים נוסעים שאיבדו או שכחו את הכרטיס עלולים היו להיות מחויבים בקנס כלשהו לחברת התעופה עבור הצורך להפיק כרטיס טיסה חדש. במקרים מסוימים הנוסעים נדרשו גם לרכוש כרטיס חדש במחיר מלא. E-ticket מציע יתרון ברור בתחום זה.