איי יוון

האיים בים התיכון קרובים אלינו, מזכירים במזג האוויר שלהם את מה שאנחנו רגילים אליו, ובחלקם מתחילים גם לדבר עברית. אבל מעבר לאיים הגדולים והמוכרים – רודוס וכרתים - חובבי הבטן-גב ומשפחות עם ילדים ימצאו איים נוספים שכדאי להגיע אליהם, ובינתיים הם שקטים: 

 

אגיסטרי

אם אתם מחפשים טברנות נעימות, עם שולחנות שעליהם פרושות מפות לבנות-כחולות, אין ספק שזה אחד האיים שמיועדים ממש עבורכם. האוכל כאן נפלא, הסנטאות צרות וחוף הים נגיש מאוד וזמין לכן גם לילדים ולכן גם למשפחות. 
יש כאן חיי לילה תוססים למדי בהשוואה לאיים וגם אם לא מדובר ב"הכול כלול", עדיין תוכלו למצוא כאן עניין גם אם אתם מגיעים בני זוג שמגיעים לחופשה רומנטית, בראש קצת יותר פעיל: טיולים בסביבה, קיאיקים להשכרה ועוד. 

 

אתונה, יוון

 

אולי יעניין אותך: הפעם לא שוכחים כלום - צ'ק ליסט לטיסה

 

נקסוס

עוד אחד מהאיים הפחות מוכרים לתייר הישראלי, הוא נקסוס: אי גדול, ששייך לאותה קבוצת איים שבה חברים גם מיקונוס וסנטוריני, שפשוט הפכו להיות יקרים מדי לתייר הממוצע (וגם עמוסים מאוד). 
יש כאן חופים משגעים, רכסי הרים קרובים, זמינים לטיולים ולטיפוס, נחלים זורמים לאורך כל השנה ואפילו טיולים לאיים סמוכים. 
האי מגוון מאוד ומתאים לזוגות, למשפחות וגם לחברים: הרוב תלוי במקום בו תשהו ובאיזה מלון תשהו. אם אתם בעניין של גלישת רוח – זה בהחלט יעד אטרקטיבי ומומלץ. 

 

קפריסין – גם הטורקית

האי היפהפה הזה קרוב אלינו מאוד – מרחק 40 דקות טיסה בלבד – ומציע מגוון גדול של אטרקציות ותוכן לכל. 
הצד היווני מוכר יותר לתייר הישראלי שמגיע לכאן הרבה מאוד, לרוב לחופשת בטן-גב, אבל יש לקפריסין צד נוסף, שנקרא "קפריסין הטורקית". 
ההגעה קלה – ניתן להגיע משדה התעופה בלרנקה, במונית שתגיע לקחת אתכם מהצד הטורקי. הנסיעה לצד הצפוני אורכת כשעה וחצי עד שעתיים, ויש אמנם להציג דרכון במעבר הגדול, אבל לא יותר מכך. כדי לפשט את הכניסה לאי בלרנקה, רצוי לשלב בחופשה לילה אחד לפחות בצד היווני.
מה רואים ומה עושים? החופים נפלאים, שקטים מאוד ולא מוצפי-תיירים. יש גם בצד הטורקי בתי מלון בנוסח 'הכול כלול', אבל כדאי מאוד לטייל בהרים, לנסוע לכפרים הקטנים וליהנות מחופשה זולה מאוד, שקטה ונינוחה. 
בשנים האחרונות חווה גם קפריסין הטורקית סוג של תחיה, וכבר אפשר למצוא בה בתי מלון יוקרתיים, אבל במחירים שייראו מצחיקים לתייר הישראלי: שלושה לילות בכפר הספא והיין Gillham, למשל, יעלה לכם כ- 300 יורו לאדם. 

 

להרגיש כמו במשחקי הכס: קרואטיה

סדרת הטלוויזיה הפופולרית משחקי הכס הפכה ערים שלמות ואפילו איים (כמו איסלנד) ליעדי תיירות סופר-מבוקשים. 
חלק מהסדרה צולם באתרים שונים בקרואטיה, ביניהם שמורת הטבע קרקא (נהרות ווסטרוז – ואפשר להתרחץ כאן, באגמים), העיר קליס (מירין) וטרסנטו – גני המבצר האדום המפורסמים. 
אפשר כמובן לבקר בכל אחד מהאתרים האלה, אבל קחו בחשבון שהסדרה אכן הפכה אותם לעמוסים מאוד, במיוחד בשיא העונה, וגם המחירים בהתאם. מה שכן, עדיין "שווה" מאוד להגיע לקרואטיה, לטייל בחבל דלמטיה היפהפה, בדוברובניק היפהפייה, שנראית גם היא ממש חלק ממשחקי הכס, ובערים ובאיים שסביבה. 

 

נופים מדהימים שבקרואטיה

 

קורסיקה

חופי חולות לבנים, הרים מאתגרים וטרקים לטיולים רגליים וטיולי אופניים, מטבח מקומי פשוט אבל משובח להפליא והכול בטיסות ישירות ולא יקרות מישראל?
יש! וליעד הזה קוראים קורסיקה. 
האי שייך לצרפת, אבל הוא למעשה חצי איטלקי באופיו. הוא לא מאוד מתוייר, ולכן שומר על האותנטיות שלו, אבל עדיין מציע את כל שתייר מחפש לנופש רגוע מאוד או פעיל: מחופי הים שבהם אפשר לעשות בטן-גב ועד להרים, שבהם פזורים כמה ממסלולי הטיול המאתגרים ביותר באירופה. 
ואגב קורסיקה: האי השכן (הגדול הרבה יותר) הוא סרדיניה, כמובן. 
סרדיניה שייכת לאיטליה, אבל מציעה חופשה הרבה יותר ים תיכונית מאשר המדינה עצמה, גם בחלקיה הדרומיים. 
כאן תמצאו שפע רב של חופים לבנים מקסימים ומים שקטים, כפרים הרריים אותנטיים מאוד עם סמטאות צרות ותושבים מסבירי פנים, ואוכל ים נפלא.  קל להגיע מהארץ ולא מאוד יקר, בהשוואה לאיים היווניים המפורסמים, בעיקר בשיא העונה. 

מחפשים יעד אטרקטיבי או דיל מיוחד? היכנסו עכשיו לרשימת משרדי נסיעות באתר B144, בדקו המלצות של לקוחות ובחרו אחד שיתאים לכם את החופשה המושלמת.