בחלקו הראשון של מאמר זה דיברנו על החשיבות של גלאי תנועה כחלק ממערכות מצלמות אבטחה ביתית ועל כך שתמיד כדאי לשלב מצלמות אבטחה עם אמצעי אבטחה אחר: סורגים או אזעקה. הפעם נדבר על מיקום מצלמות האבטחה, על שימוש במספר מצלמות ועל תחזוקת מערכת מצלמות האבטחה הביתיות

כבר הסכמנו על חשיבותה ויעילותה של מערכת מצלמות אבטחה לבית: מערכת כזו תהיה עדיפה על פני מערכת אזעקה מיושנת ותשלים היטב שימוש במערכת אזעקה מודרנית ומתוחכמת. אם היא תותקן נכון ותתפקד בצורה יעילה, היא תאפשר לזהות את הגנבים או הפורצים לבית ותעלה את הסיכוי להשבת הרכוש.

בנוסף, חברות ביטוח שונות עשויות להעניק הנחה בגובה הפרמיה על ביטוח הבית או הדירה אם תתקינו מערכת מצלמות אבטחה לבית; כדאי מאוד להתיעץ בנושא עם סוכן הביטוח שלכם.

אבל שם המשחק הוא "אם מערכת מצלמות אבטחה לבית תותקן בצורה נכונה ותתפקד ביעילות." במאמר על "נקודות ההתקנה המועדפות למצלמות אבטחה לבית" נרחיב בנושא, אבל באופן כללי הטיפ הבא מדבר על

3. מיקום מצלמות האבטחה

מיקום, מיקום ושוב מיקום: התקנת מצלמות אבטחה לבית במקומות הנכונים היא שם המשחק. אם מתקינים את המצלמה מחוץ לבית, חשוב מאוד ששדה הראיה שלה יהיה פתוח ורחב ככל האפשר. המנעו מצילום הבית על רקע של עצים או שיחים גבוהים: הם לא יפרצו אליכם הביתה. מקמו את מצלמות האבטחה לבית כך שלא יהיה דבר בינן לבין פתח הבית או החלקים המצולמים.

צלמו את כל הפתחים הרלוונטיים באמצעות מצלמות האבטחה לבית ואל תשכחו גם את החצר האחורית ושביל הגישה. לגבי מיקום מצלמות האבטחה בתוך הבית, הקפידו שיהיה להן שדה ראיה רחב ושהן יצלמו את המוקדים שעשויים לעניין גנבים ופורצים וצלמו מלפנים: צלמו מכיוון הארון אל הכניסה לחדר, ולא הפוך, אחרת כל מה שתראו יהיה גב הפורץ.

4. השתמשו במספר מצלמות אבטחה לבית

אל תשאירו שטחים מתים בכיסוי. אם מצלמת אבטחה אחת לא מספיקה כדי לכסות את חלקו האחורי של הבית שלכם את הפטיו והכניסה לסלון ואת החלונות כולם הוסיפו עוד מצלמה. כנ"ל לגבי כיסוי המדרגות או החניה.

5. תחזקו היטב את מערכת מצלמות האבטחה לבית

עדשות, לדים וחלקים נעים של מצלמות אבטחה נוטים להתלכלך. זה יכול להיות אבק ובארצנו לא חסר אבק ואפילו שומן מאדי הבישול במטבח. נקו את מצלמות האבטחה שלכם ולאחר הניקוי ודאו שהן ממשיכות להצביע לכיוון הנכון ולצלם את השטח שלשמו נועדו מלכתחילה.