חמישה דברים שאתם צריכים לדעת על מצלמות אבטחה לבית, וכיצד להוציא מהן את המקסימום

כולם כבר יודעים בעל פה, שמערכות אזעקה לא בהכרח יעילות כנגד גנבים או פורצים. לעיתים, גם אם מערכת האזעקה פועלת כמו שצריך, היא לא מרתיעה את הפורצים. במקרים אחרים אין מי מהשכנים שיגיב לאזעקה ואם הפורצים זריזים, הם יכולים להשלים את הפריצה במהירות ולברוח, לפני שאתם חוזרים הביתה.

התקנת מערכת מצלמות אבטחה לבית יכולה להיות פתרון מצוין לתחקיר שלאחר הפריצה. במקרים מסוימים, המשטרה מצליחה לזהות את הפורצים או הגנבים בעזרת הסרט שמתקבל ממצלמות האבטחה לבית.

במקרים אחרים, התעוד ממצלמות האבטחה יכול לשמש אתכם גם בצורה עצמאית: רבים מפיצים היום את הסרטים ממצלמות האבטחה לבית שלהם ברשתות החברתיות, שולחים אותם לתוכניות טלוויזיה ועוד. כבר היו לא מעט פריצות שפוענחו באמצעות 'סרטים' ממצלמות אבטחה ביתיות.

הבעיה עם מצלמות אבטחה לבית, היא שמדובר בהוצאה לא קטנה. במצב כזה, מי שרוצה להתקין מערכת מצלמות אבטחה בבית או בדירה, מוטב שיעשה תחקיר טוב וסקר שוק, לפני שהוא מזמין מתקין או קונה את המערכת להתקנה עצמית. מצד שני, למודאגים מהעלות נזכיר, שאם אתם מתקינים מערכת מצלמות אבטחה בבית, אתם יכולים להתמקח על דמי הביטוח. בנוסף ישנו סיכוי גדול יותר שרכושכם יוחזר לכם אם תתחולל פריצה לבית.

כלל ראשון: השתמשו בגלאי תנועה

מערכות מצלמות אבטחה ביתיות שפועלות עם גלאי תנועה עדיפות על פני מצלמות אבטחה שפועלות ומצלמות כל הזמן. הסיבה לכך היא שהדבר חוסך בנפח דיסק וגם קל יותר לאתר נקודות זמן חשובות: המצלמה תתעד למעשה רק אירועים שמתרחשים בתנועה פריצה הביתה, למשל. מערכות מצלמות אבטחה ביתיות שמחוברות לרשת האינטרנט או למחשב פועלות כמעט כולן עם חיישן תנועה.

אגב גלאי תנועה וחיישני תנועה ומצלמות אבטחה: היום אפשר לקנות מצלמות זעירות שמוסלקות מוחבאות בגלאי תנועה של מערכות אזעקה; בצורה כזו הפורץ לא יודע שהוא מצולם.

כלל שני: אל תזנחו אמצעי אבטחה אחרים

כן, זה נכון: גם אם נראה לכם שמערכת אזעקה היא כבר "פאסה" ולא עושה את העבודה, היא עדיין מכשול ומשהו שהפורץ צריך להתחשב בו. נאמר יותר מזה: אם מערכת האזעקה תופעל, כל הסיכויים שזה יאיט את עבודת הפורץ ויקשה עליו להתרכז.

יכול להיות שהוא יחפש את הסירנה או את מערכת הבקרה ובזמן זה הוא ייחשף למצלמות האבטחה. מנעולים טובים וסורגים גם הם אופציה שכדאי לזכור ולא להסתפק במנעולים פשוטים או סורגים רופפים שהותקנו על ידי הקבלן לפני 30 שנה...