מהן מצלמות אבטחה אלחוטיות? מהם היתרונות והחסרונות של מצלמות אלחוטיות והאם שווה להשקיע ברכישה של מצלמות אבטחה כאלה?

מצלמות אלחוטיות שולחות סרטי וידאו ופועלות למעשה מעל רשת האינטרנט או הרשת האלחוטית הביתית בחיבור למחשב.

למצלמות אלחוטיות - כשלעצמן או כחלק ממערכת אבטחה או אזעקה בבית או בעסק ישנם כמה יתרונות יחודיים. באופן כללי קל יותר להתקין מצלמות אלחוטיות, כיון שהחיווט הוא פשוט יותר (דורשות רק שקע או מקור מתח). בנוסף, מצלמות אלחוטיות ניתן להתקין פחות או יותר בכל מקום, כולל ארונות או מדפיות, חדרי ילדים ומקומות אחרים ובזוויות שונות. כיום ישנן יותר ויותר מצלמות אלחוטיות עמידות בפני מים, שאותן ניתן כמובן להתקין גם בגינה או מחוץ לדירה בלי שצריך להוביל ולחבר אליהן חוטי רשת או כבלי תקשורת.

מצלמות אלחוטיות מפיקות תמונות וסרטי וידאו באיכות טובה שאותם ניתן לראות על צגי מחשבים או סמארטפונים. כשקונים מצלמות אלחוטיות לבית, לא חייבים לחשוב רק על מקרים של פריצה או גניבה: מצלמות אלחוטיות טובות מאוד אם נמצאים הרבה מחוץ לבית ורוצים לפקוח עין על הילדים או על חיית המחמד, וכמובן לדעת מה קורה בחדר הסמוך...

מצלמות אלחוטיות מסוימות שולחות את סרטי הווידאו למחשב מעל לרשת האלחוטית הביתית. מצלמות אלחוטיות רבות אחרות מעבירות את האות שלהן לשרת שנמצא בענן, ומאפשר גישה לתוכן המצולם מכל מקום בו אתם נמצאים. ממשקי מצלמות אלחוטיות בענן מאפשרים גם הוספה של מצלמות אלחוטיות לאותו feed כדי לצפות במספר חדרים בבית או בעסק, בו-זמנית.

מצלמות אלחוטיות, כמו כל מכשיר חשמלי, זקוקות למתח חשמלי לפעולתן. מסיבה זו, אם פורצים מנתקים את זרם החשמל לבית, יש סיכוי טוב שהמצלמה תפסיק לפעול. זהו אולי החסרון הגדול ביותר של מערכות אלחוטיות בכלל, כיון שכמו מצלמות אלחוטיות, הן מבוססות על כך שרשת התקשורת בבית פועלת, בין אם המצלמות האלחוטיות שולחות את סרטי האבטחה שהן מצלמות למחשב ביתי ייעודי ובין אם הן משתמשות בשירותי ענן כלשהם.

האם מחירן של מצלמות אלחוטיות גבוה?

היום ניתן למצוא מצלמות אלחוטיות במחירים שנעים סביב 200 ש"ח למצלמה באיכות סבירה, כולל משלוח לארץ ומע"מ. מעבר לכך, מצלמות אלחוטיות עלולות להיות יקרות יותר אם הן מגובות בצילום לילה, מנגנוני חישה אוטומטיים וכד'; הכל בהתאם למפרטים שלהן ולמקום בו מייצרים אותן. לעצם עניין המחיר כשיקול, הרי שברוב הבתים, מצלמות אלחוטיות ישמשו יותר כגיבוי או לצילום מקומות מיוחדים.

מספרן בתוך מערכת האבטחה הביתית לא יהיה גדול, כך שההשקעה במצלמה אחת או שתי מצלמות אלחוטיות טובות עשויה להיות כדאית. מצלמות כאלה טובות כמובן גם לשימוש עסקי ואז שיקולי המחיר ובעיקר הפרשי המחיר הם פחות רלוונטיים, ויש לשקול טוב יותר את נושא האחריות ואולי גם התקנה.