כשמדובר בביטחון האישי שלכם ושל המשפחה שלכם, אסור להזניח את אמצעי המיגון והאבטחה הביתיים. לאחר הסורגים המתקפלים, דלתות הפלדה מרובות הבריחים ומערכות האזעקה המשוכללות, המילה האחרונה בתחום הן מצלמות אבטחה לבית. אבל איפה ממקמים את מצלמות האבטחה כך שיהיו יעילות ככל האפשר?

 

ראשית, בכל מה שקשור במצלמות אבטחה לבית, הדבר הנכון ביותר הוא לסמוך על התובנה האישית ועל הנסיון שלכם. אתם מכירים את הבית שלכם, מכירים את נקודות התורפה שלו ואת הנקודות שהן 'שטחים מתים', שבהן יכולים פורצים לעשות כל מה שירצו, בלי שיראו אותם. מיקום נכון של מצלמות אבטחה לבית מתבסס קודם כל על ההכרות שלכם עם הבית או הדירה.

מלבד התיעצות עם בעל מקצוע מתקין מערכות אזעקה או מצלמות אבטחה לבית רצוי לדבר גם עם השכנים. האם אצלם מותקנות מצלמות אבטחה לבית? יכול להיות שחלק מהבית שלכם מצולם בלי שאתם אפילו מודעים לכך. כמובן שאי אפשר לסמוך על סרטי המצלמות של השכנים (למי תבואו בטענות במקרה של תקלה?), אבל אפשר להתיחס אליהן כאל סוג של תגבורת, במקרה הצורך.

בנוסף, רצוי לדבר עם השכנים ולשאול אם חוו פריצה או שהם מכירים מישהו בשכונה שחווה את העניין, ויכול להעיד על המקומות דרכם חדרו הפורצים לבית. בשכונות רבות פעילות כנופיות "קבועות" שיש להן דרכי פעולה משלהן.

האם להתקין מצלמות דמה? היכן?

אחת ההתלבטויות הגדולות בהתקנת מצלמות אבטחה לבית, היא האם להתקין את המצלמות כך שהן תהיינה גלויות אבל ניתנות לשבירה או סילוק או לבצע התקנת מצלמות אבטחה לבית סמויות. אחד הפתרונות הוא שילוב של שני דברים: התקנה של מצלמות דמה במקומות חשופים ומצלמות אבטחה אמיתיות במקומות סמויים. אפשר להסליק מצלמות אבטחה לבית בתוך גלאים של מערכות אזעקה, שגנבים ופורצים נראים פחות מאוימים מהן.

במקומות הבאים רצוי להתקין מצלמות אבטחה לבית:

1. דלת קדמית

לפחות שליש מהפורצים חודרים לבית דרך הדלת הראשית. כיום ישנן לא מעט מצלמות שניתן למקם במקום עינית ההצצה. אם לא, מקמו את מצלמות האבטחה לבית כך שניתן יהיה לראות את פני הפורץ גם אם הוא חובש כובע מצחיה ועדיין כך שהן תהיינה קשות לאיתור גרימת נזק.

2. דלת או כניסה אחורית

רחוק מהעין מעולה לפורץ! מיקום מצלמות אבטחה כך שיצלמו את הדלת האחורית הוא חובה, כיון שדלתות אלה אינן גלויות בפני שכנים ואי אפשר לראות אותן מהרחוב. ודאו שאין ענפים או גורמי הסתרה ונזק טבעיים בסביבת מצלמת האבטחה.

3. חלונות ומפתחים אחרים

התייחסו לחלונות כאל דלתות לכל דבר ועניין. לעיתים קרובות, פורצים מנצלים חלונות גדולים כדי לפרוץ לבית בלי שייתפסו. מקמו את מצלמות האבטחה לבית כך שהן יכסו את הפתחים האלה בצורה הטובה ביותר האפשרית.

4. שער וגינה או חצר אחורית

מקום קלאסי למיקום מצלמות האבטחה לבית הוא כלפי השער ובאופן שיכסה שבילים וגינה.

5. חניה ומרתף

יש לכם חניה מתחת לבית? מרתף שיש ממנו גישה לפנים הבית? התקינו את מצלמות האבטחה לבית באופן שיכסה את אלה.