אחרי כמעט 3 חודשים שבהם היו סגורות, המסעדות בישראל יכולות, סופסוף, לפתוח את עצמן מחדש לקהל. משבר הקורונה שלח את כל הענף להמציא את עצמו מחדש, בין אם מדובר במסעדות שהתחילו לראשונה לעשות משלוחים וטייק אווי, כאלו ששינו לחלוטין את התפריט שלהן והיו גם מקרים מצערים של מסעדות שהודיעו על סגירה.

דיוויד פרנקל, השף והבעלים השותף של "פרונטו", מתאר את התקופה המאתגרת שעברה עליו ועל שאר ענף המסעדנות בחודשים האחרונים, איך התמודד עם פתיחה של עסק חדש בצל הקורונה – ובעיקר מה הוא הבין שיצטרך לשנות ב"פרונטו".

על התקופה של הקורונה, פרנקל אמר: "בתקופה של הקורונה – פתאום הכל נעצר. קודם כל צריך כמובן להיפטר מסחורה, הרבה תרמנו וחלק מסרנו לעובדים שלנו. היינו צריכים לעצור בעצם את השכר דירה, תשלומים לספקים היינו צריכים לפרוס. היו לנו הרבה רגעים שחשבנו בעצם על לעבוד במשלוחים אבל הבנו מהר מאוד שהחוויה שיש לנו בפרונטו זה לא משהו שאנחנו יכולים לארוז ולשלוח".

באשר לכל ענף המסעדנות, פרנקל מדבר על הקשיים הצפויים בחזרה לשגרה: "אני שומע מכל המסעדנים איזה שהם חששות – שהם לא יודעים לאיזה מצב נחזור. קודם כל, אנחנו יודעים שאין פה תיירים בקרוב, הרבה אנשים לא במצב כלכלי הכי טוב, ויש איזשהו חשש מסוים".

כשהוא מסתכל עם הפנים קדימה, לעבר הפתיחה המחודשת של פרונטו, פרנקל אומר: "הבנו בעצם שצריך לתת דגש גדול יותר לחומרי גלם מקומיים וליצרנים ישראלים. אז בראשון ליוני אנחנו פותחים את פרונטו מחדש, ובכל יום נכתוב תפריט חדש, נהיה הרבה יותר קשובים ומהודקים על מה שקורה. אני חושב שמסעדה שעברה את מלחמת המפרץ תעבור גם את הקורונה".

לחצו כאן על מנת לחזור לעמוד הראשי