מסעדות איטלקיות

פיצריות יכולות להיות מסעדות מזון מהיר – ולרוב זה באמת כך, אבל כל מסעדה איטלקית אמיתית תגיש לכם לפחות שני סוגים של פיצה, בנוסף לשאר התפריט שלה. מסעדות איטלקיות רבות גאות ברטבים הסודיים שלהן, במרכיבי האיכות ואפילו בקמח מיוחד שהן משתמשות בו, לאפיית הפיצה או להכנת הפסטה.

תפריט מסעדה איטלקית טובה יכלול כמה מנות פסטה לפחות, פיצה או שתיים, כאמור, ומנות אורז – ריזוטו. להכנת ריזוטו טוב ואמיתי, ישתמשו במסעדה איטלקית טובה באורז שמגיע מצפון איטליה. זהו אורז עגול, עבה ועשיר בעמילן. פסטה תוגש באיטלקיה אמיתית במגוון צורות ועוביים, עם רטבים שונים: פסטות קצרות יתאימו לרטבים לא חלקים – כמו רטבי בשר או ירקות, ופסטות ארוכות יותאמו לרוב לרטבים חלקים. פסטה טובה, במסעדה איטלקית ראויה, תבושל אל-דנטה, כלומר "על השיניים": לא מרוככת לחלוטין, אלא באופן כזה שהיא שומרת על קשיות קלה.

ניוקי הוא סוג מנה נוסף שמוגש במסעדות איטלקיות, והוא עשוי מקמח של תפוחי אדמה. ניוקי במסעדה טובה יהיה נימוח, אבל עדיין תהיה בו אותה גמישות נעימה. הוא אמור לספוג לפחות חלק מהרוטב, ושף במסעדה איטלקית ידאג תמיד לוודא את זה לפני שהוא מוציא את המנה ללקוח. אם קיבלתם מנה שבה הניוקי צפים ברוטב בחוסר תאום, אל תתביישו להחזיר את המנה.

מסעדות אתניות אחרות

ישנן מסעדות בדגשים על מטבחים אחרים, מלבד מסעדות איטלקיות, כמובן. בארץ פופולריות כמובן מאוד מסעדות מזרחיות ומסעדות צרפתיות, אבל הפופולריות ביותר הן המסעדות האסייתיות למיניהן – תאילנדי, הודי, סיני וכמובן יפני. תמצאו גם מסעדות בלקניות: רומניות, חמארות בולגריות ופה ושם גם מסעדות טורקיות.

מסעדות הודיות בארץ לא מצטיינות בתפריט חריף במיוחד, וכך גם התאילנדיות. הישראלים אוכלים אולי אוכל מתובל יותר מהאירופאים, אבל ברגע שמנתקים אותנו מהמטבח של מסעדות מזרחיות, כולנו מעדיפים משום מה אוכל מתקתק יותר. כך, רוב המסעדות האסיאתיות בישראל מצטיינות במאכלי אטריות ואורז על בסיס חלב קוקוס או סויה, בליווי עוף, בקר או דגים. המסעדות האסייתיות האמיתיות, שאינן מוגבלות בענייני כשרות, יתמחו גם בפירות ים ובשר לבן.

בכל הקשור באוכל בלקני, רוב המסעדות הרומניות או הבולגריות מגישות סוגים שונים של קבאבים ותבשילי ירקות שונים; תבשילים ארוכים, עם הרבה שעועית, במיה ועגבניות. אגב: הרבה מאוד מהאוכל הבלקני מושפע מהמטבח הטורקי. הנציגות הגדולות של המטבח המפואר הזה בישראל הן מזללות השווארמה – מסעדות אוכל מהיר בפני עצמן – ומספר מועט של מסעדות טורקיות, שמגישות בעיקר לחמאג'ון וקבב.
 

רגע, ומה עם סושי?


ממש לא חסרות סושיות בארץ: מסעדות שחלקן מסעדות מזון מהיר אמיתיות. בישראל קמו רשתות של סושיות, בטווחי מחירים – ואיכות – שונים מאוד. עיקר הסושי במסעדות אלה מוצע בקומבינציות טעמים וצורות שונות, מתאימים לכל חיך, אפילו אם לא תמיד לכל כיס. חשוב לזכור: לא משנה כמה אתם מנוסים בסושי, בעת ההזמנה כולם שוכחים שלמרות שמדובר בעיגולים קטנים, הסושי הוא משביע מאוד.


באינדקס העסקים B144 תוכלו למצוא מגוון רחב של מסעדות אתניות לטעמכם, בקרו בקטכןרית המסעדות שלנו והזמינו מקום למסעדה האתנית האהובה עליכם עוד היום!


גולשים שהגיעו לכתבה זו התעניינו גם בכתבות הבאות:


המלצות על מסעדות איטלקיות

חוויה ים תיכונית בניחוח קליפורני