אם נשווה את המצב כיום לסוף המאה שעברה, הרי שברור כי זהו עסק דינמי ומתפתח בארץ, זאת בעקבות התפתחות של תרבות המסעדות והבילוי בארץ ועל כן הדרישה הגדולה של הציבור.

התפתחות המסעדות בארץ

בעשור האחרון, ניתן לראות שינויים והתפתחויות בתחום המזון והמסעדות בארץ. חלק מסוגי המסעדות הלכו ופחתו וחלקן הלכו והתפתחו בעקבות שינויים בתרבות הישראלית, בסגנון העבודה, המצב הכלכלי, הביטחוני ועוד. ניתן להגיד שכיום ניתן למצוא את כל סוגי המסעדות, בעיקר בערים הגדולות. לדוגמא אם תחפשו מסעדות בתל אביב, תמצאו מגוון עצום, החל ממסעדות גורמה וכלה במסעדות פועלים קטנות. כל שינוי שחל בתרבות הישראלית משפיע ישירות על תרבות המסעדות בארץ. כיום, כל אחד יכול למצוא את שהוא חושק בו, במחירים שונים וטעמים שונים.

סוגי מסעדות בארץ

ניתן לקטלג את סוגי המסעדות בארץ לפי קריטריונים שונים, ישנן מסעדות המחולקות על פי מוצא עדתי וסגנונות בישול. לדוגמא, מסעדות איטלקיות, מסעדות סיניות, מסעדות מרוקאיות, הודיות, צרפתיות וכמובן ישראליות אותנטיות. כל מסעדה כזו, מתמחה בסוג האוכל על פי הארץ או תחום הבישול ואמורה להיות הטובה בתחומה.

בנוסף, ניתן לפלג את המסעדות על פי יוקרתן ומחירן. ישנן מסעדות יוקרה, אשר מתמחות בשירות יוצא מן הכלל ובמחירים גבוהים, ובדרך כלל מגישות אוכל גורמה. כמו כן, ישנן מסעדות עסקים, אשר מעניקות שירות מהיר וטוב עבור עובדים רבים בשעות הצהריים והערב, וכמובן מסעדות פשוטות יותר, בסגנון מסעדות פועלים, אשר מכינות אוכל פשוט וטעים במחיר זול.

כמו כן, ניתן לחלק את סוגי המסעדות לפי התמחותן בארוחת צהריים או ערב, לאיזה קהל יעד הן, מהו גודלן והיכן הן ממוקמות.

ישנו מגוון עצום בארץ של מקומות טובים לאכול. ההרכב הייחודי של הישראלים יצר קשת רחבה של מקומות, מכל סגנון בישול, וניתן להגיד כי תרבות זו הולכת ומתפתחת בקרב הציבור הישראלי. כיום ניתן לאתר בקלות את מיקומן של המסעדות האלה על ידי אתרים המפרסמים מפות ובהם מיקומי בתי אוכל שונים.

באינדקס העסקים של B144 תוכלו למצוא מגוון רחב של מסעדות!

 

גולשים שהגיעו לכתבה זו התעניינו גם בכתבות הבאות:
 

הפריחה הכלכלית של המסעדות

כיצד מוצאים מסעדות מומלצות