ישראל לא זכתה כמובן לנציגות בדירוג הזה, אך עולם הקולינריה המקומי מתפתח כל הזמן והוא עשיר וחכם מאוד כיום, עם שפים יצירתיים וחומרי גלם משובחים.

בתחום המסעדנות, כולם יודעים שהטופ מבחינת איכות ומחיר שמור למסעדות גורמה, אך מהן בפועל מסעדות אלו ואיך תדעו האם מסעדה היא באמת גורמה? מיד תקבלו את כל הפרטים החשובים.

איך יודעים שהמסעדה היא באמת מסעדת גורמה

  • מה זה בכלל גורמה? המושג "גורמה" הוא למעשה אידיאל תרבותי המקושר לאמנות הקולינריה, לעיתים במקום המונח גורמה משתמשים במונח "בישול עילי" בדומה ל"אופנה עילית". מאכלי גורמה הם במשמעותם המאכלים הטובים ביותר מכל הבחינות. מזון גורמה מאופיין במקרים רבים בתהליכי הכנה מסובכים מאוד, טעמים מורכבים אך משובחים ושימוש בחומרי גלם האיכותיים ביותר.
  • מסעדת גורמה: מסעדת גורמה הן מסעדות איכותיות המציעה מנות בעלות טעם ייחודי והגשה מרשימה. האוכל יהיה לרוב ברמת תחכום גבוהה וכיום, במקרים רבים, נעשה שימוש בטכניקות בישול מיוחדות – החל בבישול מולקולארי ועד שימוש בחומרי גלם למנות לא שגרתיות (גלידת שום למשל...). באופן כללי, מסעדת גורמה תציע מנות שייחודיות רק לה והן ברובן מנות מורכבות מאוד מבחינת חומרי הגלם וטכניקות ההכנה.
  • סוג המטבח: מסעדת גורמה יכולה להיות בעלת אוריינטציה למטבח הישראלי, או למטבחים בינלאומיים כמו המטבח הצרפתי, האיטלקי ואפילו האסייתי. מסעדת גורמה יכולה גם ליצור תפריט המשלב מספר סגנונות בישול, אבל היא תמיד תשמור על האמירה האישית והייחודית שלה – אמירה וטעם שנקבעים על ידי השף הראשי שהוא על פי רוב שף בעל מוניטין עולמי. שימו לב שלרוב מדובר במנות קטנות יותר מהמנות המוגשות במסעדות אחרות, אך הטעם וההשקעה בהחלט מפצים על הגודל.
  • תפריט יינות עשיר: מאפיין חשוב של מסעדות גורמה הוא תפריט יינות ארוך, מגוון ועשיר. תפריט זה יכול לכלול שילובים של יינות בינלאומיים וישראליים, אבל רק ישראליים מיוחדים מאוד - כל היינות בתפריט היינות יהיו יינות בוטיק איכותיים ויקרים.
  • חומרי גלם: לרוב, מסעדת גורמה תכלול בתפריט שלה מנות המצריכות חומרי גלם טריים מיוחדים, יקרים או נדירים לצד חומרי הגלם הנפוצים והמשובחים בישראל. כך יש מסעדות ישראליות רבות המייבאות חומרי גלם מיוחדים מחו"ל.
  • תמחור: אין מה לעשות, במסעדות גורמה משלמים הרבה מאוד כסף על ארוחה. זה מאפיין שבהחלט יכול לקבוע האם המסעדה היא באמת מסעדת גורמה, אך אין להסתמך רק עליו כי תמחור יכול להיות גם חלק מהמיתוג של המסעדה. במסעדות גורמה אמיתיות אפשר בהחלט לצפות לחשבון של כמה מאות שקלים לסועד ובדרך כלל לא תזכו שם לארוחות עסקיות.
  • ביקורות: מכיוון שהיציאה למסעדת גורמה נחשבת לבילוי יקר, כדאי בבחירת המסעדה להישען על המלצות של חברים, המלצות שרשומות בבלוגים של אנשים שאוהבים מזון ומבינים בו וגם על ביקורות של מבקרי מסעדות ידועים .

מסעדת גורמה היא מסעדה שבדרך כלל תיתן לכם תמורה מלאה עבור כספכם, בעיקר בזכות המנות הייחודיות שלה שאי אפשר לאכול מהן באף מקום אחר. אם אתם רוצים לבלות במסעדת גורמה כדאי מאוד לחפש המלצות של מבקרי מסעדות נחשבים, כדי שלא תתאכזבו מהבילוי המיוחד שלכם.

באתר של B144 עסקים תוכלו מצוא מגוון רחב של מסעדות מכל הסוגים!
 

גולשים שהגיעו לכתבה זו, התעניינו גם בכתבות הבאות:
 

סוגים שונים של מסעדות כשרות

5 טיפים לבחירת מסעדה רומנטית לזוג

הסטנדרטים של מסעדות גורמה