הנה 5 רעיונות למנות כאלה, עם הנחיות הכנה כלליות. הרעיון הכללי בכל המנות שלפנינו הוא שהן מהירות הכנה גם ברגע האחרון, אין צורך להקפיד על כמויות או תיבול מיוחד והן מאוד עונתיות ורעננות.

סלט פול טרי

יש עכשיו הרבה פול ירוק בשווקים. קחו כ- ½ ק"ג פול טרי, קלפו אותו והניחו אותו בסיר רחב, בשלו במים מומלחים מעט, על אש בינונית, עד ריכוך. סננו והעבירו לקערה מתאימה.

הכינו רוטב משמן זית, לימון, מעט שום מעוך, תבלין פלפל שחור ומעט כמון. הקפיצו את הפול ברוטב והוסיפו מלח אם יש צורך. אם יש לכם נענע או פטרוזיליה – קצצו והוסיפו לסלט.

המתכון מתאים גם לפול מוקפא; מבשלים באותו אופן.

סלט שעועית לבנה גדולה (לאוכלי קטניות)

קנו את השעועית הגדולה ביותר שאתם יכולים למצוא – "בובעס". שעועית מסוג זה צריכה השרייה קצרה בלבד לפני הבישול. אם השעועית גדולה מאוד ("ארגנטינאית") היא לא זקוקה בכלל להשריה.

בשלו את השעועית על אש בינונית עד להתרככות חלקית ואז ערבבו אותה עם המרכיבים הבאים: מעט שמן חמניות או שמן זית, סוכר, קורט מלח וחומץ. שלבו בצל קצוץ דק ושמיר קצוץ או פטרוזיליה קצוצה. תקנו תיבול במעט פלפל שחור, והרי לכם סלט מרשים.

"קארי" קישואים ותפוחי אדמה

קחו כמה קישואים קטנים ופרסו אותם לפרוסות. קצצו בצל יבש וחתכו שני תפוחי אדמה בינוניים וקלופים לקוביות. קחו ענף סלרי וקצצו אותו גס.

את הבצל ותפוחי האדמה טגנו יחד עד שתפוחי האדמה מתחילים להתרכך. הוסיפו את פרוסות הקישואים, כורכום ותערובת גראם מסאלה (או קארי או בהרט – מה שיש בסביבה) ומעט כמון ופלפל שחור. צקו מים או ציר ירקות בסיר עד כיסוי הירקות, ובשלו עד שהם כמעט רכים. הוסיפו את הסלרי הקצוץ ומעט מלח לימון או מיץ לימון ובשלו עוד שלוש או ארבע דקות, ערבבו ותקנו תיבול לפי העדפתכם.

הגישו חם.

רוצים להפוך את הקארי למנה עיקרית?

קארי הקישואים הזה מתאים מאוד לדגים! במקום חלק מהמים, השתמשו במי קוקוס (לא קרם, אלא מים). בשלו על אש קטנה וממש לפני תום הבישול, בשלב בו מוסיפים את הלימון והסלרי, הוסיפו קוביות דג גדולות.

רצוי להשתמש בדג לבן, אבל אפשר גם סלמון. חשוב שחלקי הדג יהיו יחסית עבים. אם אתם משתמשים בפילטים של סול או דג "דק" אחר, בשלו את הדגים ממש דקותיים והגישו בזהירות, שלא יתפרקו.

קינוח פירות העונה

אם חסר לכם קינוח, הגישו פירות לסיום הערב: קינוח ססגוני, טעים ומרענן, שכל אחד יכול למצוא בו את מה שהוא או היא אוהבים.

בקערה גדולה, שימו חצאי תותים, קוביות מלון יפות, פרוסות בננה וקוביות תפוחי עץ קטנות. הזליפו מעט מיץ לימון טרי מעל, והקפיצו את הכול בעדינות רבה בתערובת תבלינים ובה מעט קינמון, ממש קמצוץ ציפורן ורבע כפית של צ'ילי טחון.
 

גולשים שהגיעו למתכון זה התעניינו גם במתכונים הבאים:

מתכונים לראש השנה

מתכון ספגטי ברוטב שמנת

איך להכין שקשוקה

מתכון פפרדלה שמנת פקאן עם צ'יפס בטטה


אין לכם כח לבשל? היכנסו לקטגורית המסעדות הגדולה שלנו והזמינו מקום במסעדה האהובה עליכם כבר עכשיו!

לחצו כאן על מנת לחזור לעמוד הבית של אינדקס B144