או לה לה... אין כמו אוכל צרפתי! הוא עשיר בבשר, זה נכון, אבל יש בו גם הרבה ירקות – טריים ומבושלים. מה צריך לדעת מה להזמין ואיפה, כדי ליהנות במסעדה צרפתית.

למסעדות הצרפתיות יש תדמית גבוהה ויוקרתית, ובהתאם לכך – גם המחירים. המטבח הצרפתי הוא מטבח מגוון מאוד, עשיר ומורכב. בשנים האחרונות הוא ירד מעט מגדולתו, וכך יצאו מהאופנה גם מסעדות צרפתיות רבות. למה זה? כיון שאנחנו מעדיפים כיום לאכול רזה יותר, בעיקר.

מסעדות צרפתיות רבות מתקשות לעמוד בטרנד הבריאותי: נכון, חלק מהמסעדות הצרפתיות מגישות מנות של דרום צרפת – כאלה שהן עשירות במאכלי דגים ופירות ים, וכן הרבה ירקות טריים, אבל רוב האנשים, כשהם חושבים על 'מסעדה צרפתית', חושבים על סטייק טוב מלווה רוטב חמאה או שמנת עשירים.

מנות צרפתיות קלאסיות

כשתגיעו למסעדה צרפתית, חפשו ראשית כל מנות אזוריות. שאלו את המלצר או את שף המסעדה הצרפתית מהי ההתמחות שלו. אל תרוצו ישר לסטייקים. חכו רגע. עיינו בתפריט המסעדה וחפשו מנות קלאסיות שמבוססות לדוגמא על דגים, על ברווז או אפילו על עוף. בישול או צליה נכונים של תרנגולת חופש משובחת, עשויה בציר עשיר, יפתחו בפניכם עולמות חדשים של טעם. מסעדות צרפתיות רבות, שמתמחות למשל באוכל של ברטן, יגישו מאכלי ים – צדפות או מולים, לצד מאכלי דגים. גם פה, הרטבים עשויים להיות עשירים, אבל בהתאם ליכולות והעדפות השף, תוכלו גם למצוא מנות טריות ומדויקות, עם מקסימום טעם, במינימום קלוריות.

מסעדות צרפתיות שמגישות אוכל שמקורו באיזורים קרים יותר של צרפת יגישו תבשילים כמו בף בורגיניון או שוקרוט – מאכל אלזסי אופייני. הרבה קלוריות, הרבה מאוד יין בתבשיל והמון טעמים.

קינוחים במסעדות צרפתיות

כשמגיעים לקינוח במסעדה צרפתית, אל תשכחו שלא בהכרח אוכלים רק 'מתוקים'. לפני הגאטו (עוגה) או הפטיפורים יציעו לכם סלט קטן או מגש גבינות. הזמינו מגש גבינות, ולצידו בידקו בתפריט היין של המסעדה הצרפתית וראו אם יש יין קינוח טוב – מתקתק או יבש. התאימו אותו למגוון הגבינות, בעזרת הסומלייה – מלצר היינות של המסעדה הצרפתית.

סומליה ובכלל: מסעדות צרפתיות ויין

היין הצרפתי ידוע בכל העולם: מבורדו ובורגון, ועד אלזס ושמפן, כל אלה הם איזורי יין מפורסמים בצרפת, שהיינות שלהם חייבים לככב בכל תפריט יין של מסעדה צרפתית שמכבדת את עצמה. התאימו את היין למנות שאתם מזמינים במסעדה, ואם יש לכם ספק, התייעצו עם המלצר או השף. זה כדאי, להעצמת החוויה שבסעודה טובה במסעדה צרפתית טובה.