הכשרה והסמכה

ראשית חכמה, כדאי לדעת שבישראל לא כל אחד יכול להפוך לפורץ מנעולים מוסמך. מעבר לדרישות הטכניות, שכול מועמד חייב לעמוד בהן כדי לקבל תעודה מקצועית, יש גם דרישות חוקיות כמו הוצאת תעודת יושר, המראה כי אין עבר פלילי לאותו אדם, ואישור משטרתי. הרי בקורס מלמדים את כל הסודות המקצועיים והדרכים לפרוץ דלתות ומנעולים, ולא היינו רוצים שהידע הזה יופקד בידיים לא טובות. לכן, כשאתם מזמינים מנעולן, ודאו שהוא אכן מאושר על ידי משטרת ישראל.

מה לומדים בהכשרה?

  • סוגי מנעולים ומנגנונים
    הקורס עוזר להכיר את כל סוגי המנעולים הקיימים בשוק, צילינדרים, מנגנוני נעילה נפוצים ועוד. המשתתפים בקורס לומדים על סוגי מפתחות, שיטות נעילה, מנעולים של דלתות, כספות, רכבים, מנעולי קוד, מנעולים ביומטריים מתקדמים (קריאת כף יד, טביעת אבצע, רשתית העין וכו').
  • שיטות פריצה
    השלב השני בקורס הוא לימוד שיטות פריצת מנעולים, בדגש על טכניקות "שקטות" וחוקיות – ללא הרס המנעול או המערכות. שם לומדים גם כיצד להשתמש בכלים ייעודיים למקצוע, כיצד להתקין מנגנונים חדשים, כיצד לשפץ מנגנוני נעילה – והכול מבלי לפגוע ברכוש עצמו.
  • אתיקה ובטיחות
    חלק חשוב מאוד במסלול ההכשרה הוא נושא האתיקה והבטיחות. בטיחות בזמן העבודה וגם בטיחות מבחינת השמירה על המפתחות, על קודי הגישה, על המידע של השכפול וכדומה. על פורץ המנעולים חלה החובה להגן על המידע הרגיש שהוא מקבל מלקוחותיו.

 

 

מנעולן מוסמך פורץ דלת מכונית

 

 

פריצת דלתות

העבודה הבסיסית והנפוצה ביותר של מנעולן היא פריצת דלתות. תפקידו בהקשר זה, מלבד פריצת הדלת, היא לוודא שהעיצוב של הדלת לא יפגע ושלא יגרמו לה נזקים אחרים.
רובנו נזמין שירות זה במידה ונתקענו מחוץ לבית בלי מפתח, אם המפתח נשבר בדלת, או אם יש דלת שלא נפתחה הרבה זמן ולאף אחד אין את המפתח המתאים לה.

טיפים לפעמים הבאות

  • הפקידו מפתח אצל אחד השכנים, כדי שאם קורה ואתם נתקעים מחוץ לבית בלי מפתח, תוכלו להיכנס הביתה בלי צורך בהזמנת איש מקצוע.
    אגב, כדאי לסמן את המפתח בשם אחר או 'קוד' כלשהו, כדי שאם חלילה יפרצו לבית השכנים, הפורץ לא יידע שהמפתח מוביל לדירתכם.
  • אם מפתח תקוע בדלת ומסרב להשתחרר – אל תכנסו לפניקה! הרפו לרגע. נסו לשחרר אותו בעדינות, תוך ניעור וסיבוב קלים.
    אם המפתח יצא, ודאו שהוא שלם. אם הוא סדוק או שבור – שכפלו חדש.
  • כדי למנוע מצב שבו נשאר מפתח בצידה הפנימי של הדלת, מנעולנים שונים ממליצים שסגירה ופתיחת הדלת מבפנים לא תעשה על ידי מפתח, אלא על ידי 'פרפר'.
    לכך יש יתרונות, אך החיסרון הוא שתמיד אפשר להכניס מפתח לדלת – גם מפתח גנבים.

 

 

בן אדם תקוע מחוץ לבית בלי מפתח מתקשר להזמין מנעולן מקצועי שיפרוץ את הדלת
עברתם לדירה חדשה? נתקעתם מחוץ לבית? היכנסו עכשיו ומצאו מנעולן קרוב לפי מיקום והמלצות גולשים

 

 

החלפת מנעולים

כשנכנסים לדירה חדשה, כדאי מאוד להחליף מנעולים בדלתות.
החלפת צילינדר רגיל נחשבת לפשוטה, אבל החלפת מנעול לדלת משוריינת עשויה להיות קצת מסובכת. במקרה כזה כדאי להזמין מנעולן, או לפחות לקבל הדרכה בחנות לחומרי בניין.

כשאתם קונים צילינדר, או כשמציעים לכם מנעול חדש, ודאו שהאריזה מקורית וחתומה ושבתוכה מונחים כל המפתחות. יצרני מנעולים שונים מציעים כרטיסי קוד – ודאו שנותנים לכם את זה ושמרו במקום בטוח.

 

פתיחת רכבים

רבים מאתנו חוו את החוויה המעצבנת והמטרידה של איבוד מפתחות הרכב (בדגמים החדשים כבר אי אפשר לשכוח את המפתחות בתוך הרכב). הרבה יותר מסובך לפרוץ לרכבים היום מאשר בעבר וכבר חלפו הימים בהם היה אפשר להכניס סרגל מתכת בין החלון לדלת כדי לפתוח את הרכב. למנעולן יש מכשירים מיוחדים וידע טכני המאפשר לו לפרוץ לרכבים נעולים, כולל עקיפת מנגנוני אזעקה והגנה, מערכות נעילת דלתות מתוחכמות וכדומה.

במקרים של פריצה לרכב, יש לוודא כי המנעולן עבר קורס הכשרה מתאים וייעודי לכך.
אם המפתח לרכב אבד, יש מנעולנים היכולים לשכפל את המפתחות אך לעיתים קרובות תצטרכו לפנות גם למוסך הקרוב.

 

פתיחת כספות

לא כל מנעולן מבצע עבודות אלו, אך בהחלט יש אנשי מקצוע המציעים שירות פריצה לכספות אישיות שהמפתחות שלהן אבדו, קוד הפתיחה נשכח או שיש תקלה במערכת הנעילה.

 

 

מנעולן מקצועי ואמין פורץ כספת

 

 

שכפול מפתחות

ברכב העבודה של מרבית המנעולנים יש מכונה לשכפול מפתחות, כמו כן, רבים מאנשי המקצוע מציעים שירות שכפול אימובילייזרים וכדומה.

 

מנעולים מודרניים

במקומות רבים מותקנים כיום מנעולים אלקטרוניים בדלתות, מנעולי דלתות 'חכמים' וכאלו שמבוססים על קודים או טביעת אצבעות. לא כל המנעולנים מתקינים מערכות כאלה כיוון שלעיתים הן מותקנות על ידי מתקיני מערכות אזעקה או בית חכם. לכן, כבר בשיחת הטלפון הראשונה כדאי להסביר למנעולן באיזה סוג של מנעול מדובר כדי שהוא לא יגיע לחינם.

 

מנעולנים ודלתות פנים

גם בכל הקשור בדלתות פנים, מנעולנים יכולים לעזור. ישנם חדרים בבית שצריכים נעילה נפרדת, מרתפים למשל או מחסנים. גם פה, סוגי המנעולים והדלתות משתנים. אם מדובר בחדרי ילדים ואמבטיה, בקשו מהמנעולן מנגנון שניתן לפתיחה בקלות מבחוץ; אל תשתמשו בדלתות פנים עם מפתחות בתוכן.