איתור בעיות מוקדם
טיפולי מניקור או פדיקור שגרתיים יכולים לאתר מוקדם בעיות של ציפורניים סדוקות, התפתחות של יבלות ויראליות, פטרת עור או ציפורניים ובעיות נוספות. 
  • בכל הבעיות האלה קל יותר לטפל כשהן בתחילתן – כשהם רק צצות – מאשר אחרי שהם מחמירות ונראות גם לעין לא מקצועיות.
הקטנת סיכונים לזיהום
במיוחד בעונה החמה ובמזג האוויר הלח שלנו, מתפתחים בקלות כל מיני מיקרו אורגניזמים – חיידקים, וירוסים ופטריות – ואלה נמצאים בכל מקום. במיוחד הם מצטברים מתחת לציפורניים ארוכות ובין הבהונות – מקומות לחים יחסית וחשוכים. 
· ניקוי וייבוש של מקומות אלה, קציצת וגזירת ציפורניים מקצועית ותחזוקה נכונה של כפות הידיים והרגליים, מקטינים את הסיכויים להדבק במחלות שונות ולסבול מזיהומים בקטריאליים או ויראליים. 
צמצום ריח "רגליים"
יותר נכון לפדיקור כמובן, אבל טיפול בציפורניים ובעור כפות הרגליים מצמצם את היקף הריח שנקרא בפי כולם "ריח של רגליים". מעבר לריח הרע עצמו, הוא גם יכול לשקף בעיה בריאותית, כמו זיהומים פטרייתיים או חיידקיים. 
שמירה על לחות העור
במניקור ופדיקור מעשירים את העור בלחות: בטבילה באמבט מים חמימים, במריחת שמנים שונים וקרמים שמזינים את העור. 
תפקיד החלק הזה בטיפול הוא לשמור על גמישות העור. עור גמיש אינו מתבקע וגם לא נסדק ולכן נשאר בריא. בעור סדוק יש סיכוי רב יותר להתיישבות והצטברות של חיידקים, ולהתפתחות בעיה רפואית. 
שמירה על צמיחה טובה של ציפורניים
שמירה על לחות העור וחלקו העליון של העור במיוחד מבטיחים שהציפורניים יצמחו בצורה אחידה וחלקה, ללא "קווים" וללא קצוות מפוצלים או מפוצצים.
פיצולים בקצות הציפורניים גורמים להתרוממות של הציפורן והצטברות של חיידקים ופטריות תחתיה. 
פילינג לזירוז התחדשות העור
במיוחד בכפות הרגליים – בפדיקור – הסרתו של עור יבש וקשה, בין אם בתהליך מכני (שיוף) ובין אם בתהליך כימי, מעודד את צמיחתו של עור חדש ובריא, גמיש יותר. 
הפילינג גם מונע התפתחות של יבלות מסוגים שונים, כולל יבלות ויראליות, וגם מקל על ההליכה. כל זאת, כמובן, בלי להזכיר את הנושא הקוסמטי. 
שיפור זרימת הדם
עיסוי טוב – לכפות הידיים ולכפות הרגליים – מעודד את זרימת הדם ומשפר אותה. זה אולי החלק הכיפי של כל מניקור או פדיקור, אבל שיפור ה"סירקולציה" מנמיך את לחץ הדם ומקטין תחושת כאב שנוצרת לעיתים בחלקי הגוף הרחוקים – כפות הידיים והרגליים – בעיקר בקיץ.