אם יש לך כבר ציפורניים משוחות בלק ג'ל, והן מתחילות להיראות רע, להתקלף או שרואים כבר קצה ציפורן, תוכלי להסיר את הלק הקיים גם בבית. 

 

תכיני את הציפורניים

אם יש לך מכונה, מה טוב, אבל אם אין לך, תוכלי לעשות זאת בדרך יחסית פשוטה גם באמצעים ביתיים. אל תמהרי, ועשי את הדברים בסבלנות הראויה. אז איך להוריד ג'ל ישן? 
באופן עקרוני, החלק החיצוני של השכבה המצופה בלק ג'ל הוא החלק העמיד, שמעניק את הברק לציפורן. יש לשייף אותו בעדינות בעזרת פצירה רגילה ואז להסיר את שאר הלק:

  1. שייפי את הציפורן קלות וחספסי אותה. 
  2. קחי צמר גפן או גאזה (אפשר גם נייר טואלט, אם צמר גפן גורם לך לתחושה לא נעימה בידיים) וטבלי בתמיסה של מסיר ג'ל ייעודי או אצטון. 
  3. סגרי את קצות האצבעות בנייר אלומיניום כדי שהחומרים לא יתנדפו בזמן שהם "עובדים", והמתיני סדר גודל של עשר עד 15 דקות. 
  4. בסיום הזמן, הסירי את שכבת האלומיניום וצמר הגפן בתנועה סיבובית קלה. 
  5. דחקי את שכבת הג'ל כלפי מטה, מבסיס הציפורן לקצה. אפשר בעזרת דוחק עור או כלי אחר, לא נוקשה מדי (אפשר לאלתר מצ'ופסטיק, למשל). אם הג'ל לא ניתן להסרה בקלות, נסי להשרות את קצות האצבעות בשמן שחיממת ממש קלות - כל שמן יתאים. השמן יחדור לשכבת הג'ל וירכך אותה. 
  6. בסיום, נקי את הציפורנים במעט אצטון, הכול בעדינות. 

 

ציפורניים מטופחות

 

איזה ציוד צריך בשביל לעשות לק ג'יל?

עכשיו, אחרי שהורדת את הג'ל הישן, את רוצה למשוח שוב את הציפורניים בלק ג'ל, ולעשות את זה בצורה מושלמת, ממש כמו מכון יופי מומלץ. מה צריך לשם כך ואיך עושים זאת בצורה הטובה ביותר, כך שהמראה המושלם יישמר למשך 4-3 שבועות לפחות? 
לק ג'ל בנוי מלק רגיל, צבעוני, וחומר שקוף שנמצא בצורת ג'ל; משהו שבין נוזל למוצק. 
כאשר מאירים על ג'ל לק באור אולטרא סגול (UV), אותו רכיב של "ג'ל", עובר מה שנקרא "פולימריזציה": נוצרים בתוכו קשרים, שגורמים לו להתקשח. רופאי שיניים משתמשים באותה טכניקה כאשר הם מדביקים ציפויים לשיניים, למשל. 
את הג'ל מאירים בנורת UV, שנמצאת ב'מכונה' שלתוכה מכניסים את קצות האצבעות. נורות ה- UV או הלדים שנמצאים במכונה הזו הם בעלי עוצמה מספיקה כדי להקשיח את הג'ל, אבל העוצמה שלהם יורדת עם הזמן ולכן יש לחדש אותם. אפשר להזמין נורת UV ולקים וטופ למריחת לק ג'ל מחנויות שונות.
אם הזמנת, ויש לך מכונת UV, אלה הדברים שעלייך לעשות, כדי לקבל מראה נפלא של ציפורניים בלק ג'ל. 

 

לק ג'יל על ציפורן טבעית: שלב אחרי שלב

בשלב זה עושים מעין מניקור: מנקים את הציפורניים ומשייפים אותן לאורך ולצורה הרצויים. דוחקים את העור ומסדרים אותו לצורה שרוצים ומורידים שאריות, אם צריך, בעזרת צבתית או סכין ייעודי. 

  • חשוב מאוד להסיר שומנים בצורה טובה, דבר שאלכוהול (70%) עושה בצורה מצוינת. הציפורניים צריכות להיות יבשות ונקיות, לפני מריחת הג'ל. 
  • אם את עובדת בעצמך, עשי כף יד אחת, אחר כך את השנייה - אל תנסי לעשות את שתי כפות הידיים באותו זמן.
  • מרחי פריימר בשכבה דקה על הציפורניים והניחי לשכבה זו להתייבש במשך 15 שניות באוויר החופשי. אל תכניסי את האצבעות מתחת למנורת ה- UV  עדיין. שימי לב לא למרוח את הפריימר על העור שסביב לציפורן, אלא רק על הציפורן עצמה. 
  • מרחי שכבה דקה של צבע על הציפורניים והניחי אותן מתחת למנורה לייבוש של 30 עד 120 שניות, בהתאם להוראות היצרן של הלק או המכונה. 
  • חזרי על הפעולה עם שכבה דקה נוספת של לק ושוב, למשך זמן בהתאם להוראות היצרן - 30 עד 120 שניות. 
  • השלב האחרון הוא  השלב שבו מורחים את שכבת הטופ: שכבה זו ניתן למרוח יחסית בכמות גדולה, אבל לשים לב שהמריחה אחידה ושהחומר לא נוזל, נמרח או מטפטף מסביב. זכרי שזו השכבה שמעניקה לציפורן את המראה הסופי, מלא הברק שלה, והיא זו שבסופו של דבר "סוגרת" את כל השכבות שמרחת קודם. 
  • הניחי את האצבעות במכונה למשך כשתי דקות.
  • בסיום, אל תגעי בציפורניים, כיון שלק עדיין לא לגמרי יציב. 

זהו: עכשיו מגיע לך להתפעל ממראה מעשה ידייך - תרתי משמע - ולתכנן את הפעם הבאה.