מהו מלון בוטיק ולמה הוא כל כך פופולרי?

מלונות בוטיק הם קודם כל קטנים. כדי שמלון ייחשב למלון בוטיק, הוא צריך להיות בגודל של לא יותר מ-100 חדרים.

האינטימיות של מלון בוטיק בצפון או בכל מקום אחר בארץ, מייצרת תחושה ביתית ואווירה משכרת. גודל מלון הבוטיק הוא בוודאי מרכיב חשוב, אבל כך גם סטנדרטים שמקרינים יוקרה.

הפירוש של המילה הצרפתית בוטיק boutique הוא חנות. מבחינה היסטורית הצרפתים ידועים בזכות החנויות הקטנות והמענגות שלהם. בגלל זה אנחנו אוהבים את פריז ואת הרחובות הקטנים, עם מגוון החנויות שהם מציעים לעוברים ושבים. גם בית מלון יכול להיות דומה לחנות הבוטיק. מקום קטן עם משהו ספציפי ובלעדי אותו הוא מציע ללקוחות.

הודות לחלוצי מלונות הבוטיק, אנחנו יכולים היום לשהות בחדר מדהים, שנוצר על ידי מתכננים ומעצבים ששינו לחלוטין את גישת עיצוב החדרים במלונות בוטיק ברחבי העולם, כמו גם מלון בוטיק בצפון אצלנו בישראל.

מלונות נישה

אם מסתכלים מעבר לגודל ולסטנדרט של מלון הבוטיק, יש מגוון סיבות לקיומם של בתי מלון אלה והן קשורות ליצירת קונספט של בית מלון שמציע לאורחים את ההכרה ואת התחושה של "להיות במקום אחר", משהו שבתי מלון אחרים לא ניסו או לא הציעו לאורחים שלהם.

גודל העסק הוא מגמה שניכרת גם בתחום השיווק ונעה היום מחברות גדולות לסוכנויות נישה קטנות שקוראות לעצמם "בוטיק". כמובן שזה קשור לידיעה ולרצון להבין יותר את כל מה שקשור למקומי, לאזורי, ולידיעה מדויקת מהו המקור שיגרום ללקוחות לחוות חוויה ייחודית.

כלקוחות אנחנו בדרך כלל מרגישים שאנחנו מקבלים יותר, כאשר האחרים יודעים מה אנחנו מחפשים או אם הם יודעים שהמוצר שאנחנו, כלקוחות, נוהגים לקנות, לאכול, או לחוות הוא מקומי ובאיכות גבוהה. יש לנו גם צורך שמישהו יטפל וידאג לנו, ולא שנהפוך לחלק מההמון. שוב, ממש כמו תחושת החברות שהופכות ללקוח "קטן" של סוכנות שיווק גדולה. לדוגמה, איך אנחנו מרגישים במלון שבו מתייחסים אלינו רק כשאנחנו עושים צ'ק אין או צ'ק אאוט?

ערכם של מלונות הבוטיק

הדרך שבה אנחנו בוחרים את האלמנטים שיקבעו אם נבחר במלון בוטיק יכולה להשתנות. הכרת מלון הבוטיק יכולה להיות אחד הגורמים החשובים, ורמת המודעות תהיה כמובן שונה מביקור לביקור (למשל אם בחרנו מלון בוטיק בצפון או במלון שנמצא בדרום), אבל בכל מקרה בדרך כלל נבחר במלון בוטיק ששונה לחלוטין ממלון רגיל אחר.

המושג "ערך" שמרבים להשתמש בו לאחרונה, הוא מילה גדולה שקשורה למותג, לעלות, לחוויה, לאיזון, לפילוסופיה ובסופו של דבר לחוויה.

עם הזמן האבחנה בין מלון רגיל למלונות בוטיק הפכה יותר ברורה, ולו רק בגלל שפילוח השוק הוא רחב יותר וחוות הדעת שמתקבלת מהאורחים שהגיעו למלון היא חשובה ביותר. הדבר נעשה דרך ביקורת באינטרנט, אתרים להזמנת מלון וחברות שנותנות שירותי תיירות באינטרנט. עם הקמתם של מלונות הבוטיק, "ערך" הוא ליבת המודל העסקי שמנסה לקלוע לרצונות ולמחשבות של האורחים.

בסופו של דבר זהו לב ליבו של העניין. מעבר למיקום של מלונות הבוטיק, למלונות אלה יש הזדמנות לענות על הציפיות של האורחים שלהם רק בגלל שהם קטנים, והם יכולים להוסיף ערך מדהים ממש כפי שעושות חנויות הבוטיק ברחובות פריז מזה שנים רבות.