אוגוסט, החודש השני והאחרון לחופש הגדול, הוא החודש שבו מתקיימות כל המכירות הגדולות לקראת החזרה ללימודים: בגדי ילדים, ציוד משרדי, אביזרי מחשב ואפילו סלולונים זולים, כולם נכנסים למכירות השונות. 
אפילו יצרני חולצות מודפסות נכנסים לעניין בתקופה הזו, והם וחנויות בגדים רבות מציעים מחירים טובים על הדפסת חולצות, לקראת החזרה לבית הספר. 
אבל האם חייבים לקנות הכול? האם הכול חייב להיות חדש, לקראת החזרה ללימודים? 

 

מסדרים ארונות בגדים ובודקים מלאי

אולי הדבר החשוב ביותר לעשות לקראת החזרה לבית הספר, הוא "אינוונטר" או ספירת מלאי של כל הדברים שיש לילד או לילדים, בבית: נעלי ילדים - במצב טוב? חולצות בית ספר מודפסות – אולי עדיין מתאימות?
אם לא עשיתם ניקוי ארונות וסידור של כל הדברים של הילדים בתחילת החופש, זה הזמן לעשות את הסדר הזה: 
התחילו במיון הבגדים השונים ובדיקה, אם ניתן או שלא להעביר בגדים מאח או אחות גדולים הלאה. 
אם זה עניין – כמו שקורה לפעמים - הכינו את הילדים לכך שחלק מהפריטים יהיו חדשים, אבל חלק מהפריטים יהיו אלה משנה שעברה. 
תיק בית ספר? בשום מקום לא כתוב שהוא חייב להיות חדש. יכול להיות שיש בגדי בית ספר במצב טוב אצל חברים של הילדים הגדולים. אין שום סיבה לא להשתמש בחולצת טריקו מודפסת או זוג מכנסיים קצרים שנלבשו על ידי חבר או אחיין, אם הם לא מתאימים לו, אבל עדיין במצב טוב. 

 

לגבי נעליים: זה המקום כן להקפיד. 

אל תשתמשו בנעליים בלויות או משופשפות – במיוחד לא נעלי ספורט – ואל תחשבו אפילו להעביר נעל מאח בוגר לקטן יותר. ההוצאה גדולה, והעניין הזה מפתה, אבל אפשר בהחלט אחרת. 
צריך להבין שלאחר פרק זמן לא ארוך, נעל הופכת מותאמת לכף הרגל ולמנח (צורת ההליכה) של הנועל אותה. שימוש בנעל שכבר נעלו, וקיבלה "צורה", עלול לגרום נזק לכף הרגל, וחבל. 
קנו נעליים באינטרנט ובחנויות דיסקאונט שונות. זכרו שלא חייבים נעל בעיצוב אחרון, בהכרח, אלא נעל בנויה היטב, יציבה ואיכותית.  אם הילד שלכם הוא ילד פעיל מבחינה ספורטיבית, שמרו עליו, קנו לו נעל מתאימה וטובה וחסכו במקומות אחרים. 

 

מסדרים ציוד בית ספר ובודקים מלאי

הושיבו את הילדים על מגרות השולחן שלהם ועל הציוד המשרדי מהתיקים, ובקשו מהם למיין את כל הפריטים השונים לקלמרים רלוונטיים. 
מורים ובתי ספר מוציאים בכל שנה רשימת אביזרים שנראית כמו רשימת ציוד של סטודנט באקדמיה המלכותית, או לפחות ב"תלמה ילין". לא חייבים. קנו את מה שאתם צריכים בוודאות והמשיכו להשתמש בציוד מהשנה שעברה.
רוצים סוד? לקראת סוף השנה האזרחית – 31 בדצמבר – יש יותר מבצעי מחירים על ציוד משרדי, מאשר לקראת 1 בספטמבר. חכו.

 

קונים ציוד ממותג? הזדמנות לחינוך למידתיות

בכל שנה יש דמויות מצוירות או ידוענים כאלה ואחרים שנמצאים באופנה. 
הכינו את הילדים לכך שאתם קונים להם לכל היותר פריט או שניים ממותגים, ולא יותר. 
הציבו רף מחיר שאתם חושבים שהוא הולם ותנו להם לבחור פריט כזה. אל תיכנעו ללחץ לקנות עוד פריט או פריטים יקרים יותר. למעשה, ההבנה שיש דבר כזה שנקרא "תקציב" והבנת הערך של דברים מגיעה בדיוק מהמקומות האלה. 

 

מחזירים לשגרה ומסגרת

זה אולי החלק הקשה ביותר בחזרה ללימודים: החזרה למשמעת יום וזמנים. 
במשך החופש, ילדים רבים "הופכים" את הלילה ליום, ואת היום – ללילה. כשבוע לפני החזרה ללימודים, החזירו אותם לשינה בזמנים נכונים על ידי כך שתקבעו שעת התעוררות מוקדמת יותר ויותר. 
אם יש לילדים בעיית תעסוקה בשבוע האחרון לפני הלימודים, נסו לקחת עוד יום חופש או שניים, כדי להיות איתם בזמן הזה. אם אי אפשר, נסו ליצור להם מסגרת משותפת עם חברים או קרובים – הכול, כדי שהיום יתמלא בתוכן. 
ילדים צעירים צריכים ללכת לישון בשעה 22:00 לכל היותר, ואחרים – 23:00. כדי להקל על ההרדמות, אפשר לתת בננה או פחמימה קלה לפני השינה, ולכבות את האור בחדר. 
אסור לאפשר לילדים לגלוש באינטרנט או להשתמש בסלולר שלהם במיטה לפני השינה, כיון שהאור הכחול ממכשירים אלה גורם להתעוררות, ומפריע להירדמות. 

הגיע הזמן לקנות ציוד לחזרה לבית הספר. אל תתפשרו – בחרו באחת מחנויות כלי הכתיבה המומלצות בקרבתכם וצאו להתחדש.