כל סמארטפון מגיע עם מגוון מסוים של אפליקציות, בהתאם לסוג מערכת ההפעלה שלו ולדור שלה: לדוגמא, גרסאות אנדרואיד ישנות לא הכילו סורק ברקוד באפליקציית המלצמה, ומי שהעניין היה חשוב לו, היה צריך להוריד אפליקציה ייעודית לשם כך.

כיום, בגרסאות האחרונות של אנדרואיד, יש כבר סורק ברקוד במערכת ההפעלה עצמה.

אז אילו אפליקציות כדאי להוריד לסמארטפון האישי שלכם? מה צריכים להיות השיקולים בבחירת אפליקציה?

אם תשאלו למשל טכנאי סלולר את השאלה הזו, יש להניח שהם יגידו לכם לבחור באפליקציות הפופולריות ביותר שאתם רואים, ואם אפשר באלה שההתקנה שלהם מצריכה הכי פחות מקום בדיסק וזיכרון.

בנוסף, כדאי לבחור אפליקציות שברור שהן מתוחזקות על ידי המפתחים שלהן וכאלה שדורשות כמה שפחות הרשאות מיוחדות, כמו גישה לאנשי קשר שלכם או גישה למצלמה ללא סיבה נראית עין וכו'.  בנוסך על כך, בהתאם להרגלי השימוש והצורך שלכם, בחרו באפליקציה של הבנק בו מתנהל החשבון שלכם ואפליקציה שמשמשת לתשלומים מיידיים.

 

מורידים אפליקציות לסמארטפון

 

10 אפליקציות חשובות שחייבים בטלפון (ועוד אחת בונוס)

ZOOM

בעידן הקורונה אבל בכלל: אפליקציה לשיחות ועידה או שיחות אישיות בווידיאו. קלה לשימוש, כיום גם מאובטחת יותר ממה שהייתה במקור.

המגן 2

תעזור לכם לזהות אם הייתם, שהיתם או עברתם ליד חולה מאומת בקורונה. דורשת זיהוי מקום (GPS) ובלוטות' פתוח (קצת זוללת סוללה, יש להודות), אבל שומרת על הפרטים האישיים ועל הפרטיות שלכם.

MOOVIT  

האפליקציה הזו מאפשרת לתכנון מסלולי נסיעה, לדעת מתי מגיע האוטובוס הבא ועוד. גם אם יש לכם רכב משלכם ואתם לא משתמשים בתחבורה ציבורית, טוב מאוד שיש מוביט. כי מה תעשו את הבת לקחה את הרכב, או שהוא במוסך?

WAZE  

יש עדיין מישהו שאין לו וייז? אפליקציה זו מאפשרת תכנון נסיעה מראש, בחירת הנתיבים הטובה ביותר ועוד. טובה גם למי שאין לו רכב, כדי לכוון את מי שיש לו...

SHAZAM

משמיעים מוזיקה ברדיו ואתם רוצים לדעת מהי ומי מנגן או שר? זו האפליקציה היותר פופולרית בתחום והיא פשוטה מאוד להפעלה. במיוחד היא טובה לרימיקסים ולזיהוי מוסיקה שהוקלטה בהופעות חיות.

או - מצד שני: SoundHound - אם אתם בעניין של להמהם שיר כלשהו למכשיר שלכם כדי לזהות אותו, זו האפליקציה המועדפת לזיהוי שירים. פחות מודעות (100% ללא אם אתם קונים אותה) והממשק פשוט יפהפה.

TuneIn Radio

אפליקציה להשמעת רדיו לייב והיא ממש חובה. אלפי תחנות רדיו מכל העולם (גם מישראל), כל סוגי המוזיקה והתוכניות - כולל ספורט, חדשות ועוד.

CUBE ACR - auto call recorder

יש כמה סוגים של אפליקציות להקלטות שיחה אוטומטיות, ואת זו אנחנו אוהבים במיוחד. היא פועלת בשקט ברקע, לא צורכת הרבה משאבים ומקליטה כמובן בצורה אוטומטית. בזמן השיחה מופיע בקר הקלטה קטן על המסך ואתם יכולים להזיז אותו כך שלא יפריע לכם אפילו להקליד "6 לשיחה עם נציג שרות".

Battery Doc

אם המגן 2 זוללת לכם סוללה או אם אתם צופים הרבה בסרטונים, התקינו את האפליקציה הזו. היא תעזור לכם לשלוט טוב יותר במשאבי הבטרייה שלכם.

Signal

ווצטסאפ מכבידה? פייסבוק פוגעת לכם בפרטיות? לא ממש מתחברים לטלגרם? סיגנל היא אפליקציית מסרים מיידיים שהפרטיות היא בראש סדר העדיפויות שלה. מעבר לזה היא מעולה גם בתחומים אחרים, כמו העברת תמונות או סרטונים, מסרים קצרים ושיחות.

Firefox Focus

דפדפן הרשת לסלולרי ולטבלטים שלא שומר היסטוריית גלישה, לא מאפשר לשמור עוגיות על המכשיר שלכם ושומר לכם על הפרטיות ככל שניתן. הוא גם קל לשימוש ומהיר, מה שבכלל הופך אותו מעולה.

Photoshop Express

לכל סוגי מערכות ההפעלה. ריטושים, חיתוכים, זיהוי פנים ותיקון רקעים - כל מה שאתם רוצים לעשות בתמונות שאתם מצלמים - כן, גם שיתופים. קלה להפעלה ומגיעה מהבית הכי מקצועי לעיבוד תמונות שיש.