אפל השיקה את דגמי האייפון 11 שלה בספטמבר 2019, סמוך לאחר ההשקה של מערכת ההפעלה העדכנית ביותר שלה, ה- iOS 13. מה שמעניין באייפון 11 הוא שהוא מתומחר במחיר יחסית נמוך ומגיע אחרי ה- XR, שגם הוא היה אייפון במחיר נגיש – יחסית. כמובן שבסדרה קיימים גם מכשירי דגל במחירים גבוהים יותר – ה- iPhone 11 Pro וה- iPhone 11 Pro Max. 
שלושת המכשירים הם כמובן לא גאדג'טים פשוטים: גם המכשיר הבסיסי משלב בתוכו תכונות וחידושים שונים, והוא התקבל בצורה טובה על ידי רוב, אם לא כל, המבקרים. מיד נסקור מה שונה ומה שווה, אבל כבר עכשיו כדאי לציין שגם האייפון בתצורה הבסיסית מגיע עם שבב Apple A13 Bionic, מערכת מצלמות כפולה רחבה במיוחד, עמידות משופרת למים וחיי סוללה ארוכים.
נתחיל מהמחירים דווקא, כיון ששם תמצאו הבדלים ניכרים. מחירו של המכשיר הבסיסי אצל היבואן הרשמי של אפל הוא כ- 3,340 ש"ח. חנויות מחשבים וסלולר מציעות את המכשיר הזה, בנפח של 64 גי'גה, במחיר מעט נמוך יותר, אם אתם מוכנים להתפשר על האחריות ולקחת מכשיר שלא בעל אחריות של יבואן רשמי.
כמה עולים המכשירים היקרים יותר? מחירי ה- פרו מתחילים ב- 4,800 ש"ח בערך, והפרו מקס – 5,200 ש"ח. מכשירים בעלי נפח זיכרון של 512 ג'יגה יעלו לכם כבר 6,500 – 7,000 ש"ח, בהתאמה. 
ככלל, את המכשירים אפשר למצוא אצל היבואן הרשמי ובחנויות סלולר מתמחות. פחות היינו מחפשים אותם בחנויות מוצרי חשמל, למשל. זאת, כיון שגם אם מדובר בחנויות שכן מחזיקות מכשירים סלולריים כאלה או אחרים, הרי שכאן מדובר במכשירי high end מתקדמים מאוד ויקרים, לא בסלולרים בסיסיים. 

 

מה כלול במכשירי אייפון 11 השונים? 

המשותף לכל המכשירים הוא כאמור שבב Apple A13 Bionic. ככלל, ההבדלים בין המכשירים הם מספר המצלמות – שתיים בדגם הבסיסי ושלוש בשני הדגמים היקרים יותר, מטען מהיר יותר בשני הדגמים הגבוהים, סוללה חזקה יותר והבדלים בעמידות של המכשירים למים. 

 

אייפון 11 PRO MAX

בא לכם להשתדרג לרכוש את אייפון 11 החדש? מצאו חנות סלולר באזור שלכם כבר עכשיו

 

עיצוב של אייפון 11

בעוד שהמכשירים המתקדמים מתהדרים בצבעים יוקרתיים כגון כסף, זהב, space gray  או midnight green, שהוא צבע חדש באפל, המכשיר הבסיסי זמין בשישה צבעים אחרים: צהוב, סגול, שחור, ירוק, אדום ולבן. מלפנים אפשר למצוא חריץ למערכת המצלמה והרמקול, כמו ל- XR, שקדם למכשיר הזה. בחלק האחורי יש בליטה למצלמות ולפלאש של ה- 11, שהוא בגודל זהה לאייפון 11 Pro. זאת למרות שלאייפון 11 יש רק שתי מצלמות בהשוואה לשלוש של שני הטלפונים הגבוהים. 
כמו כן, לאייפון 11 יש בית מצלמה אחורי מט וגב חלק, ואילו ל- iPhone 11 Pro יש מעטפת מצלמה אחורית חלקה וגב מט. הלוגו של אפל מופיע כעת בגב המכשיר ללא טקסט. משקל המכשירים הוא בין 188 ל- 226 גרם (אייפון 11 שוקל כ- 195 גרם). רק לשם השוואה, הסמסונג גלקסי S10 שוקל רק 157 גרם.

 

חומרה

לאייפון 11, יחד עם ה- iPhone 11 Pro, יש כאמור מעבד A13 Bionic של אפל. הרעיון במעבד הזה הוא יכולות הבינה המלאכותית שהוא מאפשר, כאשר בקונפיגורציה המדוברת (עם Core ML3) הוא בהחלט מהווה את השילוב המתקדם ביותר בין מעבד נתונים ומעבד-לומד שאפשר למצוא כיום במכשירים ניידים. בזמן ההכרזה על המכשירים ובפרסומים שונים, אפל ציינה שבזמן הקרוב היא תנצל את תכונות המעבדים שלה ואת הבינה המלאכותית שטמונה ב- A13 Bionic כדי לאפשר עיבוד תמונה מפורט מאוד עד כדי ניתוח ועיבוד של פיקסל בפיקסל, ממש.
 בכל מה שקשור באחסון, לאייפון 11 יש שלוש אפשרויות אחסון פנימיות: 64 ג'יגה-בייט, 128 ג'יגה-בייט, ו -256 ג'יגה-בייט. הפרו וה- פרו מקס מתחילים גם הם ב- 64 ג'יגה-בייט, אבל מוותרים על ה- 128, קופצים ישר ל- 256 ומגיעים עד נפח אחסון של 512 ג'יגה בייט. למכשיר הבסיסי יש 4 GB זיכרון RAM. 
מבחינת אטימות למים, למכשירים כולם יש דירוג IP68 עמיד בפני מים ואבק, אבל בעוד שה- 11 אטום למים עד עומק של שני מטרים למשך 30 דקות, שני המכשירים הגבוהים בסדרה עמידים לעומק של עד ארבעה מטרים, למשך הזמן הזה. רק לשם השוואה, אם שני מטרים לא נראים לכן מספקים, כדאי לזכור שה- XR, שיצא לשוק רק לפני שנה, היה עמיד רק עד עומק של מטר אחד, במשך אותן שלושים דקות. 
כמו כן, כמו למכשירי אייפון קודמים, לשלושת הטלפונים אין שקע אוזניות, והם מגיעים עם AirPods.  אייפון 11 הוא הסמארטפון הראשון עם חומרה מובנית שמנצלת רדיו בתחום רחב-סרט (UWB), באמצעות שבב ה- Apple U1 שלו. תכונה זו מבוססת על ניצול של אנרגיה בעוצמה נמוכה מאוד והיא מאפשרת איתור המכשיר בצורה מדויקת יותר וכן יש לה שימושים בתחום המציאות הרבודה. היא כולה נמצאת עדיין בתחילת דרכה בשימושים פרטיים-אזרחיים, כך שהמכשיר בהחלט מיועד להמשיך איתנו עוד שנים רבות. 
עוד חידוש בתחום הקישוריות הוא תמיכה ב- WiFi 6.0. בנוסף יש תמיכה בבלוטות' 5, NFC וכו', אבל לא בסלולר דור 5, מה שלא אמור להוות בעיה בישראל, לפחות לא בשנים הקרובות (לא מתוכננת רשת כזו בארץ).

 

סאונד

אפל טוענת שהיא שיפרה מאוד את איכות הסאונד (שמע) במכשירים החדשים, ועל הנייר זה אכן נראה כך. הודות לתוכנה חדשה יש כאן סטריאו עם סאונד תלת-מימדי והמכשיר תומך בדולבי אטמוס; הצליל אמור להיות נקי וחד יותר, מפורט ומורכב יותר, מאשר הצליל של המכשירים הקודמים, גם של הטובים ביותר. 

 

תצוגה

שלושת המכשירים נראים פחות או יותר אותו דבר, אבל הם בעלי שלושה צגים שונים, וכמו ה- XR גם כאן, המכשיר הזול הוא לאו דווקא המכשיר בעל הצג הקטן ביותר. למעשה הצג של ה- 11 הרגיל הוא גדול יותר מזה של הפרו, אבל הוא בעל רזולוציה נמוכה יותר. מה שלא פחות חשוב הוא שה- 11 הבסיסי משתמש בטכנולוגיה של LCD, בעוד שני המכשירים האחרים משתמשים בטכנולוגיית OLED. ברזולוציות שבהן מדובר ובטכנולוגיה זו, אתם בהחלט יכולים לצפות לשחורים עמוקים יותר ולצבעוניות מעולה, כמו שאפל טוענת. 
לאייפון 11 יש צג 6.1 אינץ עם 1792X828 פיקסלים (Liquid Retina).
לאייפון 11 פרו יש צג 5.8 אינץ' עם "סופר רטינה XDR", ברזולוציה של 2436X1125 פיקסלים.
לאייפון 11 פרו מקס יש צג 6.5 אינץ' "סופר רטינה XDR", ברזולוציה של 2688X1242 פיקסלים. 
צפיפויות הפיקסלים הן 326 PPI למכשיר הבסיסי (כמו ל- XR) ו- 458 PPI לשני המכשירים הגבוהים. 
זה המקום להזכיר גם את עניין העמידות בפני נפילה: במבחני נפילה שעושה אתר האינטרנט והסקירות CNET, הוא מציין שהאייפון 11 עמיד למדי, באופן משכנע: בגובה של מטר עד שניים וחצי המכשירים לא ניזוקו כלל בהפלה אל רצפת בטון. הנזקים מגובה של 3 מטר לערך היו סבירים למדי בכל הדגמים או כאלה שלא השביתו אותם.

 

מצלמה

או יותר נכון: מצלמות, הן מלפנים והן מאחור. לאייפון 11 הבסיסי יש שתי מצלמות אחוריות, ולשני המכשירים המתקדמים יותר – פרו ופרו מקס – יש שלוש מצלמות אחוריות. 

 

המצלמות האחוריות

אפל מדגישה מאוד את העובדה ששני המכשירים היקרים מצוידים בשלוש מצלמות, אבל אין מה לזלזל בשתי המצלמות של האייפון 11. כך או אחרת, כל אתרי הסקירות למיניהם מציינים שאתם מקבלים מכשיר בעל מצלמה מעולה. 
האייפון 11 מצויד בשתי מצלמות 12 מגה פיקסל בעלות מפתח רחב של 1.8f ו- f/2.4. במפתח רחב כל כך (2.4) אתם יכולים לעשות זום אאוט ולתפוס רוחב תמונה אדיר ושטח פנורמי ממש, בלי לזוז או ליצור תמונות פנורמה מחוברות, כמו במכשירים אחרים או ישנים יותר. 
המפתח הרחב ותכונות נוספות של המצלמה מאפשרות ליותר אור להיכנס למצלמה ומבטיחות תמיכה טובה בצילום לילה. כמו כן, המכשיר מאפשר לבצע כיוונים אוטומטיים לצילום, להשתמש בייצוב ולצלם תמונות פורטרט בגוונים ואפקטים שונים. 

 

אז מה העניין עם המצלמה השלישית?

שתי המצלמות הרגילות של האייפון 11 הן מצלמות רחבות. המצלמה השלישית (f/2.0) היא מצלמת טלפוטו; מצלמה שמאפשרות צילום לטווח רחוק או צילומי פורטרט טובים ומפורטים מאוד. בצורה כזו, אומרת אפל, אפשר להשתמש באייפון 11 פרו בצילומי טבע או אפילו ספורט, כאשר אתם יושבים באיצטדיון גדול או מגרש ספורט.
ביחד, שלוש המצלמות האלה תומכות בזום out או in אופטי של 2X וזום דיגיטלי של 10X. 
המצלמה הקדמית
הסלפי שלכם יהיה עוד יותר יפה: המכשירים כולם מגיעים עם מצלמת TruDepth והיא חזקה יותר מהמצלמה הקודמת: עכשיו, במקום 7 מגה פיקסל אתם מקבלים לא פחות מ- 12 מגה פיקסל עם מפתח משופר (2.2). בנוסף ל- Face ID שיש בכל הדגמים, המצלמה הקדמית מאפשרת גם צילום וידאו ב- 120fps; צילום איטי במיוחד שאפל מכנה “slofy”.
ה- Face ID עצמו מהיר ויעיל יותר, מה שאמור לאפשר לכם לפתוח את המכשיר ממרחק גדול יותר, למשל, למלא בקלות רבה יותר סיסמאות בדפדפן, להשתמש בצורה נוחה יותר ב- Apple Pay ועוד. שימו רק לב שלא כל התכונות שהמכשיר מאפשר ומנצל בטכנולוגיה זו, אכן רלוונטיות בישראל. 

 

סוללה

אנחנו חוזרים לרגע ומזכירים את המעבד של האייפון 11, את ה- A13. המעבד הזה מהיר בכ- 20% יותר מהמעבד הקודם בסדרה (ה- 12) והליבות שלו מהירות ויעילות יותר גם כן, ב-20% עד 30%. אם משווים את ה- 11 ל- XR, ההשוואה המתבקשת, מקבלים שעת עבודה שלמה יותר מהסוללה של המכשיר החדש. אפל פרסמה שהאייפון 11 יכול לעמוד בנגינה רצופה של וידאו במשך 17 שעות, 10 שעות וידאו בסטרימינג על WiFi ועד 65 שעות של השמעת מוזיקה. 
בהשוואה ל- XS, האייפון 11 פרו יפעל ארבע שעות יותר מקודמו, ינגן עבורכם סרטים למשך 18 שעות וישרוד 11 שעות שלמות בסטרימינג של וידאו על רשת אלחוטית. ה- 11 פרו מקס יעבוד חמש שעות שלמות יותר מהמקביל שלו בסדרה הקודמת – ה- אייפון XS מקס: אם תשלמו את אותם 7,000 ש"ח עבורו, הוא יספק לכם 20 שעות וידאו, או 12 שעות של הורדה ו- 80 שעות של מוזיקה. הכול, עד שבסופו של דבר תצטרכו לחבר אותו למטען. 

 

ומה לגבי הטעינה? 

כל שלושת המכשירים תומכים בטעינה אלחוטית. שני המכשירים היקרים מגיעים עם מטען מהיר של 18 וואט ואילו המטען שתקבלו עם ה- 11 הרגיל יהיה מטען של 5 וואט. מלבד זה, המכשיר הבסיסי מגיע עם כבל מתאם Lightning to USB-A בעוד ששני המכשירים המתקדמים מגיעים עם כבל מתאם Lightning to USB-C.
לסיכום: אייפון 11 על כל שלושת המכשירים שהוא מציע, נראה על הנייר כמכשיר מצוין, יעיל ואכן חזק יותר מהמכשירים הקודמים שאפל הוציאו.  מצד שני, אם אתם לא חייבים עמידות למים או מצלמת טלפוטו, יכול מאוד להיות שאתם יכולים בהחלט להסתפק ב- XR של השנה שעברה; הוא גם נמכר היום במחיר נמוך יותר, כמובן.
השיפורים במערך המצלמות – גם במכשיר הבסיסי – הם בהחלט מרשימים ולא פחות מזה מרשימה יעילות הסוללה של המכשירים השונים. כמובן שכל אלה מגיעים עם תג מחיר של מכשירי דגל, אבל ככל שמדובר באייפונים, עדיין מדובר בתמחור יחסית סביר. 
בסקירות רשת שונות מציינים הסוקרים שתכונות המכשירים השונות מבטיחות – לפחות בשלב זה – שהם יהיו רלוונטיים בשנים הקרובות וגם לאחר מכן, וישמרו על הערך שלהם.