על חשיבותם של טיפולי ספא לבריאות הגוף והנפש

תפוצתם של מכוני הספא בישראל בשנים האחרונות והעובדה כי מכונים אלה הפכו למתנה פופולארית ביותר ובילוי נעים עבור כל מי שמחפשים דרכים לפנק את עצמם, מוכיחים כי רבים יותר ויותר מוצאים את התועלות שבספא ובעיסוי נעים לגוף. עם זאת, חשוב לדעת כי מכוני ספא מציעים: טיפולים שיש בהם יעילות מוכחת לבריאות הגוף, להמרצת הדם ולשיפור ההרגשה הפיזית הכללית, מה שכמובן משפיע מיד גם על הבריאות הנפשית והתחושה הטובה של כולנו.

 

מה מציעים מכוני ספא בתחום טיפולי הגוף ?

מכוני הספא מציעים למטופליהם חוויה בריאותית טוטאלית, המציעים שילוב של מזרח ומערב של טכניקות טיפול ייחודיות ושל אפשרויות רבות לתחזוקת הגוף. החל מעיסוי גופני ועד ניקוי רעלים, מטיפולי עור ועד שיפור זרימת הדם ושיפור פעילות הלב. כל אלה יסייעו לשיפור פעילות הגוף בצורה אופטימאלית, ויספקו לנפש חוויה אותנטית של פינוק ורגיעה.

טיפולי ספא הם גם טובים ויעילים מאוד עבור נשים בהריון. לדוגמא, לסובלות ממכאובים שונים הקשורים בהריון ובמשקל הגוף שהתווסף, כך שטיפולי הספא עבורן יכולים לשמש כהצלה של ממש.

ואגב, טיפולי ספא מוכרים כיום גם כבעלי תרומה בריאותית משמעותית גם בעיני רופאים ומטפלים ברפואה קונבנציונאלית (מערבית) ושאינה קונבנציונאלית. מי שסובלים מבעיות פרקים, מכאבי גב, מבעיות עור או אפילו בעיות לב יופנו פעמים רבות לטיפולי ספא, שיאפשרו את הטיפול הממוקד באיבר הכואב, ישפרו את האיזון שבין איברי הגוף השונים ויאפשרו גם רגיעה לנפש, שגם היא גורם חשוב ומשמעותי ביותר בהחלמה.

טיפול ספא בריאותי

(צילום: ShutterStock)

ומה לגבי החשיבות הפסיכולוגית של טיפולי ספא ?

כחלק מחוויית הטיפול שמציעים מכוני הספא השונים, נכללים גם אלמנטים שונים שמטרתם לספק מרגוע גם לנפש, פרט לזה של הגוף. בניית האווירה המרגיעה נעשית באמצעות בריכות מחוממות וג'קוזי (שפרט ליתרונותיהם הבריאותיים הם גם מרגיעים מאוד), מוסיקה נעימה ואפילו דמיון מודרך, המאפשר את חיבור הגוף והנפש וההתמסרות המלאה של המטופל לאווירת הטיפול.

יתרון נוסף של טיפולי ספא הם ההכרה של המטופל כי זמן הטיפול הוא זמן שבו הוא לא יכול לעשות שום דבר אחר. נשמע אולי אלמנטארי ופשוט, אולם ביומיום המלחיץ והרווי פעילויות, מעטות נקודות הזמן בהם אנו יכולים להירגע באמת ולא לטפל בעשרות דברים יחד (מולטי טאסקינג הוא תמיד דבר חיובי). רק בספא אפשר באמת להיפרד מטרדות היומיום ולהתמסר לחלוטין לתענוגות הגוף והנפש.

 

אז מתי כדאי ללכת לטיפולי ספא ?

מכוני הספא פותחים את דלתותיהם בפני כל מי שחש צורך לקחת הפוגה מחיי היומיום, המלחיצים ולפנק את עצמו ואת נפשו בטיפולים המיועדים לו בלבד. בנוסף, רבים קובעים לעצמם תור בספא לפני אירועים מרגשים או מלחיצים מאוד (דוגמת חתונה), וכן כאמצעי טיפולי רפואי במצבים בהם יכולים טיפולי ספא לזרז את החלמת הגוף, לשפר את פעילות האיברים ולסייע בהשבת הגוף לבריאות טובה.