פינוק עצמי, בילוי בזוג או מסיבת רווקים: מכוני הספא הפכו כבר מזמן לחלק מנוף הבילויים שלנו – לכיופים וגם לבריאות.

מכוני ספא – מאז ועד היום

במאה ה- 19, היה מדובר בעיירות מרפא מתמחות, בעיקר במרכז אירופה. מדי שנה, היו נוהרים אליהן נופשים – בדרך כלל קהל מבוגר אשר סבל ממחלות שונות – שבילו חופשה ארוכה בעיירת המרפא. הדגש בטיפולים לא ממש היה על 'כיף', אלא יותר על ענייני בריאות. זה כלל גם מקלחות קרות ואמבטיות בוץ.

כיום, הדברים שונים לחלוטין. כשאנחנו מדברים על 'ספא' ומכוני ספא, אנחנו מדברים קודם כל על הרגעה. הרעיון בביקור במכון ספא, הוא קודם כל התנתקות והרגעה. התרחקות מכל בעיות היום יום, מכל המתח והטרוף של החיים המודרניים. ישנם מכוני ספא מקומיים – בערים הגדולות – שזאת כל מטרתם, לספק שעה או שעתיים של הרגעה וכיף נטו. שכחה ויציאה מהשגרה. ישנם כמובן מכוני ספא שהם חלק מבתי מלון, או כאלה שסמוכים לבתי מלון, ובהם ניתן לבלות חופשה שלמה, עם מסלולי טיפולים בני יום שלם ויומיים, רצף של עיסויים ואפילו מעבר בין 'תחנות' שונות, בתוך מכון ספא גדול או מלון ספא.

תחנות במכון ספא

מכוני ספא טובים מציעים יותר מאשר כמה חדרי עיסוי וג'קוזי. תמצאו בהם – כמו במלונות ספא טובים – שתי סאונות לפחות – סאונה יבשה וסאונה רטובה. מכון ספא יציע לכם גם סולאריום: מרפסת או גג שמש, שבו אפשר להתרווח ולהרגע אחרי יום הטיפולים או אחרי טיפול ארוך במיוחד.

עוד תמצאו במכוני ספא אמבטיות חמות או בריכה חמה של ממש, שמכילה מים בהרכב דומה לזה של מי מעיינות חמים. בריכות חמות כאלה טובות מאוד להרגעת שרירים מתוחים ולהרגעה בכלל, אך כמו בסאונה, אין להגזים בשהיה בהן.

חמאם טורקי? אפשר שטיפול דמוי חמאם טורקי יהיה חלק מסאונה רטובה, אבל אם מדובר במכון ספא גדול, הרי שיהיה מדובר בחדר מיוחד, שבמרכזו בימת שיש שעליה שוכב המטופל. הבלן – מפעיל בית המרחץ הזה – הוא זה שמטפל בלקוח, לא מעט בהצלפה במגבות חמות.

אסור כמובן לשכוח או לזלזל בחדרי העיסוי והטיפולים השונים, שנעשים אחד על אחד או שניים על אחד. זה קשור כבר לנושא טיפולי ספא, אבל 'עיסוי בארבע ידיים' או 'עיסוי זוגי' הן דרכים בהחלט מעניינות לבלות אחר צהריים של כיף ותענוג, במכון ספא טוב.

לסיום, כמו תמיד: מכוני ספא הם מקומות בהם מטפלים בכם בגופכם. הקפידו לברר היטב ולבדוק שלמכון יש כל האישורים הדרושים – כולל אישור לניהול עסק. ודאו שהמקום נקי ומסודר, בררו לגבי הכשרת המטפלים והעיקר אל תשכחו לברר מה כלול במחיר.