בין אם מדובר בבריחה מהמציאות לשעה קלה או חלק מתכנון חופשה זוגית, למכוני ספא יש מה להציע לכם: למעשה יש להם שלל סוגים של טיפולים.ראשית, כדאי לזכור שלא כל מכוני הספא מציעים את כל סוגי הטיפולים, ויש כאלה שיש להם מומחיות מסוימת. באופן טבעי, למכון ספא קטן, יהיה קשה להציע מגוון גדול של טיפולים שדורשים ציוד או חדרים מיוחדים, אבל מכון ספא שלא יכול להציע לפחות ארבעה סוגי עיסוי, או כזה שאין בו ג'קוזי רחב ונח, אומר דרשני.

עיסויים וטיפולים שונים במכון הספא

עולם העיסויים נחלק – באופן גס – לשני חלקים: עיסויים ללא שמן, ועיסויים עם שמנים. הסוג הראשון מקורו בדרך כלל במזרח הרחוק, והוא כולל עיסוי תאילנדי, טיפולי שיאצו או רפלקסולוגיה. לא כל מכון ספא מציע טיפולים כאלה, כיון שהם נחשבים בחלקם לטיפולים רפואיים שמציעות מרפאות רפואה משלימה. קיימים כמובן מכוני ספא שההתמחות שלהם היא בטיפולים מהמזרח הרחוק, ומכונים אלה תמיד יציעו את סוגי העיסוי היבש, עיסויים מבוססי יוגה ומתיחות וכדומה.

עיסויים בשמנים קיימים בגרסאות שונות: עיסוי שוודי, עיסוי קצוות או עיסוי פנים, הן רק חלק מהדוגמאות. אם הגעתם למכון ספא שההתמחות שלו היא ארומתרפיה, למשל, הרי שיציעו לכם עיסוי ארומתרפי, שעיקרו שימוש בצמחים ושמנים ארומתיים במיוחד.

עיסויים וטיפולים נוספים כוללים עיסוי באבנים חמות – עיסוי יבש, דווקא, טיפול בקערות טיבטיות – שהוא מרגיע במיוחד, ועוד.

חשוב מאוד להתאים את סוג הטיפול – ולא רק סוג העיסוי – למטופל. אם אתם לא חובבי שמנים גדולים, אין לכם מה לרוץ דווקא לטיפול בשמנים ארומתיים במכון ספא. יכול להיות שטיפול מסוג אבנים חמות יתאים לכם יותר. אם אתם מעדיפים שלא להתפשט בפני מישהו אחר, הרי שברוב המקרים, טיפולי ספא בנוסח המזרח הרחוק יתאימו לכם: בואו בבגדים רפויים וקלים.

ההגעה למכון הספא – והעזיבה

כאשר אתם מזמינים יום כיף או שעה במכון הספא, יש לבחור את סוג הטיפול או הטיפולים בהם אתם מעוניינים. בררו עם המכון אילו סוגים של טיפולים הוא מציע, והתיעצו עוד בטלפון מה סוג הטיפול שיתאים לכם ביותר. אם בחרתם בעיסוי, כחלק מהטיפול במכון הספא, הקפידו לבחור במעסה גבר או אשה, בהתאם להעדפה שלכם. בררו מי עומד לטפל בכם ומה ההכשרה שלו או שלה, מה אורך הטיפול במכון הספא ומה אורך השהיה הכולל במכון הספא עד לסיום. האם מכון הספא מציע למשל מרפסת שמש או חדר מנוחה? האם יש במכון הספא ג'קוזי, שפתוח לשימושכם או סאונה?

חשוב מאוד, לבדוק את הרצינות של בעלי מכון הספא, בכך שהם מוודאים מהו מצבכם הבריאותי עוד לפני הטיפול. מצב העור שלכם יהיה חשוב אם מדובר בפילינג או מסאז' רקמות עמוק, אבל לא רק: אם אתם סובלים ממחלות לב או ריאה, אסור יהיה לכם לשהות בסאונה במכון הספא ועוד. ודאו תמיד שיש למכון הספא רשיונות וביטוח מתאים.
העיקר – שיהיה בילוי נעים בספא!