אימון כושר גופני לאחר שאיבת שומן

 

שאיבת שומן מבטיחה גוף מעוצב. אולם, כדי לשמר את התוצאה ולהעצים אותה מומלץ לפתוח בשגרת אימוני כושר גופני.

אפשר לחלק את האנשים בעולם המודרני, לשני סוגים: כאלה שאוהבים לרבוץ, לנוח ולא אוהבים לעשות פעילות גופנית וכאלה שההנאה שלהם בחיים קשורה לאימון כושר גופני, כפיפות בטן, שכיבות שמיכה ושיעורי ספינינג.

 

חלק חשוב ביצירת הופעה כובשת, הינה שמירה על כושר ופעילות גופנית. אימוני כושר גופני קבועים תורמים לבריאות, מעצבים את הגזרה ואף משפרים את מצב הרוח. כמו כן, מדובר בעיסוק חיוני לשמירה על מבנה גוף חטוב לאחר ניתוח שאיבת שומן.

 

ניתוח שאיבת שומן הינו פופולארי במיוחד, המבטיח גוף מעוצב. בניתוח שאיבת שומן, מסירים תאי שומן מאזורים קטנים ומבודדים. מצבורי השומן באזורים כמו הירכיים, המותניים, צידי הישבן והבטן התחתונה לרוב אינם ניתנים להסרה על ידי דיאטה או פעילות גופנית, מאחר ותהליך ההרזיה מתרחש בגופנו באופן פרופורציונאלי, בכל חלקי הגוף ולאו דווקא באופן מקומי. הפיתרון לכך הוא באמצעות שאיבת שומן ו/או המסת שומן, כדוגמת ה BODY-TITE, אשר ממיס את השומן ולאחר מכן שואב אותו, ובמקביל מכווץ, ממצק, מחטב את העור והשומן לא חוזר לעולם לאזור שטופל. יחד עם זאת, כדי לשמר את התוצאה של שאיבת השומן ואף לשבח אותה, יש לפתוח בשגרת אימונים.

 

אין לך מה לדאוג, אין הכוונה באימונים למרתון השנתי או השתתפות בטריאתלון, אלא במספר תרגילים נחמדים שמומלץ לבצע מדי יום באופן קבוע.

 

תרגילים רב-מפרקיים

התרגילים לאחר שאיבת השומן צריכים להתמקד במרכז הגוף, בשרירי הבטן בחלק הקדמי ובשרירי העכוז בחלק האחורי של הגוף. "היחלשות של שרירים אלה מחלישים את הגוף וגורמים לתחושת ניוון ואף מהווים סיבה להצטברות של שומנים באזורים הללו", מסביר נמרוד דרייפוס, מומחה לכושר גופני.

לפי דרייפוס, לאחר ניתוח שאיבת שומן חשוב לעבור תהליך של חיזוק ועיצוב השרירים על ידי פעילות גופנית רב-מפרקית. "אלו הם תרגילים שמפעילים את המפרקים בחלק התחתון של הגוף ויעילים מאוד לחיזוק השרירים ולשמירה על איכות השריר ומסת השריר. לאחר ניתוח שאיבת שומן, ניתן לזכות במראה רענן ומושך יותר, אם תבצעו תרגילים להגדלת מסת השרירים".

דרייפוס מציע להירשם למכון כושר או לתרגל תרגילים רב-מפרקיים במשך שלוש פעמים בשבוע, כשמכל תרגיל מומלץ לבצע שלושה סטים, כל סט 25 חזרות על אותו התרגיל.

  • תרגיל 1: הרמת הברך עמידת המוצא שלך היא על ארבע על גבי ספסל או על גבי מזרון המונח על הרצפה. יש להרים את הברך כלפי פנים אל הרגל התומכת ולהשיב אותה בחזרה. להחליף ברכיים כל 25 פעם.
  • תרגיל 2: כפיפת בטן יש לשכב  על ספסל או על גבי מזרון, להרים רגליים ולהצליב אותן. לבצע תנועה של הרמת השכמות מהקרקע כלפי הברכיים ובחזרה. חשוב הקפיד על הכנסת הבטן והרמה מדודה של המרפקים במרווחי זמן קבועים.
  • תרגיל 3: הנפת משקולות יש לעמוד זקוף, כאשר הברכיים מכופפים והאגן נוטה לאחור עד כמה שניתן. כשמחזיקים במשקולות מבצעים  את כפיפות הברכיים 25 פעמים.  

 

הכתבה באדיבות רשת מרפאות "פרופורציה".