איזה תעודות או רישיונות צריך מכון יופי

ביקור במכון יופי הוא פינוק מהנה במיוחד כשם שהוא דרך לקבל טיפול איכותי השומר על מראה צעיר ורענן. רובנו לא נוהגים לקשר בין מכוני יופי לעסקים, המצריכים תעודות ורישיונות כמו מרפאות רפואיות למשל, אך בפועל גם מכון יופי זקוק לתעודות מקצועיות ולרישיונות על מנת לפעול על פי החוק.
על פי דיווחים בתקשורת, שחקן הכדורגל הישראלי יוסי בניון ואשתו מירית רכשו לאחרונה אחוזים ניכרים בחברת קוסמטיקה וטיפוח והם יציעו בקרוב לציבור טיפולים מקצועיים. סביר להניח שהשחקן החדש והמפתיע בתחום טיפולי היופי יחזיק בכל האישורים והתעודות, אך עבור מכוני יופי אחרים תוכלו ללמוד מה כדאי לבדוק במאמר הבא.

אישורים נדרשים למכון יופי

רישוי עסקים: מכון יופי, כמו כל עסק בישראל המציע שירות או מוצרים לציבור ופועל במקום  מסוים, חייב ברישיון עסק מתוקף חוק רישוי עסקים. את רישיון העסק מעניקה הרשות המקומית וכדי לקבל אותו על מכון היופי לעמוד בקריטריונים כלליים מחייבים וגם בתנאי מינימום שנקבעו לתחום הספציפי של מכוני הקוסמטיקה והיופי. תעודת רישיון עסק היא חובה עבור כל מכון יופי, כאשר האישור ניתן בדגש על עמידה בתנאי תברואה של עסקים שאינם רפואיים המעניקים טיפולים לבני אדם.
מכוני יופי המציעים רק טיפולי מניקור ו/או פדיקור אינם חייבים ברישיון עסק.
תעודות ואישורים על החומרים במכון: מכון יופי צריך להחזיק בתעודות או אישורים לגבי כל חומר שנמצא בשימוש במכון – תכשירים קוסמטיים, תכשירים מקצועיים אחרים וגם לגבי מכונות למיניהן כגון הסרת שיער בלייזר וכיוצא באלו. לרוב לא חייבת להיות תעודה לכל חומר וחומר אך כל החומרים חייבים להיות מאושרים על ידי משרד הבריאות ו/או מכון התקנים.
תעודות הסמכה לטיפולים ספציפיים: מן הסתם רצוי וחשוב שכל מי שמציע טיפולים למיניהם במכון היופי יחזיק או תחזיק בתעודות ההסמכה הרלבנטיות – בוגרת קורס איפור, מניקוריסטית או פדיקוריסטית מוסמכת, קוסמטיקאית מוסמכת וכן הלאה. הדבר תקף גם לגבי הפעלת מכונות וציוד מקצועי – למשל מכשירי הלייזר למיניהם – רק מי שמוסמך להשתמש במכונה רשאי לתת טיפולים באמצעותה.
אישור פיקוח של משרד הבריאות: לצד רישוי עסקים וכיוצא באלו, משרד הבריאות אמור לפקח על מכוני היופי בישראל – בפועל הפיקוח לוקה בחסר בלשון המעטה. אין חובה על מכון יופי להחזיק תעודה המעידה על עמידה בביקורת של משרד הבריאות, אך זהו פלוס משמעותי מבחינת בעלי המכון ולקוחותיו כשכן יש אישור כזה. מכון יופי לא חייב להירשם במשרד הבריאות כמו מרפאות אחרות בתחום האסתטי הכירורגי.
לסיכום: מכון יופי הוא עסק פשוט מבחינת רגולציה ודרישות מנהלתיות של תעודות ואישורים. מבחינת לקוחות מכון היופי יש חשיבות גדולה לכך שכל החומרים יהיו איכותיים, בטיחותיים ומאושרים, שתנאי התברואה במכון יהיו ללא פשרות שלעסק יהיה רישיון תקף לפעול וכמובן שאת הטיפולים המתקדמים רק הגורמים המוסמכים יתנו ורק באמצעות ציוד מאושר.