אם אין לכם מכונת כביסה בבית, או שאתם גרים באופן זמני בעיר אחרת או בבית מלון, יכול להיות שאתם משתמשים או רוצים להשתמש בשירותי כביסה בתשלום של מכבסה מקומית.

מלבד שירותים בסיסיים של מכבסות כמו כביסה (כמובן), קיפול וגיהוץ, מכבסות שונות לוקחות ומחזירות את הכביסה אליכם הביתה, לעיתים גם ללא תשלום נוסף. מה כדאי לדעת כשמכינים את המשלוח למכבסה, או כשמביאים לשם את הכביסה המלוכלכת?

הדבר הבסיסי שחשוב לקחת בחשבון הוא שמכונות כביסה תעשייתיות עובדות מהר ובכוח רב. הן לא מיועדות לבגדים עדינים, וכמובן שלא לבגדים המיועדים לכביסה ביד.

קנו בגדים שמתאימים למכבסה שלכם

אם אתם נוהגים למסור כביסה למכבסה, קנו בגדים עמידים יחסית, מבדים שאינם מאוד עדינים. אם אתם לא מכירים את סוגי הבדים השונים, מוכרנים טובים בחנויות בגדים ידעו להגיד לכם אילו בגדים מתאימים לכביסה עדינה בלבד.
בנוסף, אתם יכולים כמובן לבדוק את התווית שעל הבגד, כדי לוודא שהוא מתאים לכביסה שאינה כביסה ביד (בין אם ניקוי כימי ובין אם ניקוי במכונה או ייבוש במכונה).

 

מכונות כביסה אחת אחרי השניה

מחפשים היכן לכבס בחוץ? היכנסו ומצאו מכבסה קרובה במדריך העסקים של B144

 

הכינו את הכביסה מראש

  • הפרידו בין בגדים כהים או צבועים בצבע לא עמיד, לבין בגדים בהירים. יש להניח שגם עובדי המכבסה יעשו הפרדה, אבל אתם מכירים את הבגדים שלכם ולכן יודעים אילו מהם נוטים להוריד צבע יותר מאחרים.
  • כשאתם מוסרים כביסה כהה ובגדי ג'ינס למכבסה, הקפידו להפוך אותם כך שהחלק הצבוע יהיה כלפי פנים. דבר זה מונע שפשוף מיותר וירידת צבע.
  • סגרו רוכסנים וכיסים שיש להם תיק-תקים ('לחצניות'). רוכסנים - ריצ'רצ'ים - פתוחים ותיק תקים פתוחים עלולים לגרום לקריעה של בגדים והם גם מעלים מאוד את השחיקה של הבגדים שנעים איתם בתוך תוף הכביסה או הייבוש.
  • ודאו שהבגדים מתאימים לסוג הכביסה המבוקש: לא כל בגד מתאים לניקוי יבש ויש הרבה מאוד בגדים שצריכים רק ניקוי כזה ולא מתאימים לניקוי במים. כמו כן, אם יש בדים שלא מתאימים לייבוש במייבש, יש לציין זאת במסירה.
  • ודאו שהכיסים ריקים ושלא השארתם בהם בטעות מפתחות, מטבעות ועוד.

נסו להסיר כתמים קשים לפני מסירת הבגדים

לא שבמכבסות מפחדים מכתמים קשים, אבל לעיתים נוטים שם להיות קצת פחות עדינים. אם הבגדים הוכתמו בכתמים שנחשבים "קשים", טפלו בהם מראש:

  • נקו כתמי דם במים קרים או אפילו בשפשוף בקוביית קרח לפני שהם מתייבשים.
  • כתמי יין אדום אפשר להסיר בעזרת מגבונים מתאימים וישנם גם פטנטים אחרים כמו קצף גילוח למשל. הניחו מעט קצף גילוח על הכתם ושפשפו היטב בגב של כף. השפשוף בכף נועד להכניס את הקצף לתוך הבד, בלי לשפשף במברשת. לאחר מכן נגבו בבד עם קצת מים חמימים או בספוג.
  • טיפול נקודתי וקצר באקונומיקה על בגדים לבנים יכול להבהיר כתמים גם כן, אבל אל תשכחו לשטוף את המקום לפני המסירה.
  • בגדים או בדים שהוכתמו בכתמי שמן אפשר להשרות בתמיסה מרוכזת של נוזל כלים ללא כלור. לאחר המסת השומנים, שטפו את הבגד. אם אפשר, שפשפו את המקום בעדינות במברשת שיניים משומשת או מברשת יחסית רכה אחרת.
  • ככלל, כשאתם מנסים להסיר כתם כלשהו, חישבו על מה משמש להסרת אותו חומר במצב אחר: כתמי זיעה מצווארוני חולצה אפשר להסיר בשמפו לשיער למשל, וכאמור, סבון כלים יעשה נפלאות על כתם שמקורו בשמן בישול וטיגון.

לאחר השטיפה אפשר למסור את הבגד למכבסה, רק אל תשכחו לציין במכבסה שעשיתם "הכנה לכתם" לפני שמסרתם את הבגד.