אוויר זורם מהמזגן, קר, אבל הבית לא מתקרר? המזגן מרעיש? יכול להיות שהמזגן באמת התקלקל ויכול להיות שתקלת מיזוג האוויר נובעת בעצם משימוש לא נכון במזגן.

שימוש נכון במזגן ובמיזוג אוויר כולל הקפדה על כמה כללים פשוטים – הגיוניים מאוד – שיחסכו לכם הרבה מאוד כסף ותסכול. הרבה פעמים רק נדמה לנו שהמזגן לא מקרר, ולמעשה הוא עובד טוב. הבעיה היא שהבית לא סגור, או שהחדר היה חם מאוד מלכתחילה.

שימוש נכון במיזוג אוויר

כאשר משתמשים במיזוג אוויר, יש להקפיד על הצללה טובה של הבית. השתמשו בתריסים של הבית בצורה נכונה ויעילה. שימרו על תריסים מורדים במשך היום, כאשר קרינת השמש חזקה ופיתחו אותם רק לעת ערב. אם יש לכם אפשרות, הציבו עציצים גבוהים מול החלונות, כדי שהצמחים יצלו על החלון.

שנית: סגירה של הבית. מיזוג אוויר פועל על בסיס של הוצאת אוויר חם מהחדר והחזרת אוויר קר (או הפוך, בחורף). אם תשאירו חלון פתוח או דלת פתוחה, כל האוויר הקר שייצר המזגן שלכם יברח החוצה. בנוסף, מיזוג אוויר יעיל פרושו לא רק סגירת החלונות בקומה השניה של הדופלקס שלכם, אלא גם איטום של החלונות – מה ששומר על טמפרטורה יציבה, במיוחד בחורף, שבו ישנן רוחות שחודרות הביתה.

אם אתם מעוניינים לקרר רק חדר אחד או שניים בבית, סיגרו דלתות לחדרים אחרים. חבל לקרר או לחמם חדר שאף אחד לא נמצא בו.

תקלות התקנה במערכות מיזוג אוויר

תקלות שונות במיזוג האוויר עלולות להגרם מתחזוקה לא נכונה. כדאי מאוד לקרוא את המאמרים שלנו, כאן באתר b144, על תחזוקת מזגנים. ניקוי פילטרים, ניקוז הצנרת ורחיצה של כנפי המאווררים יכולים כולם לחסוך לכם הרבה תסכול וכסף.

התקנה לא טובה של המזגן עלולה לפתח רעשים מיותרים במיזוג האוויר שמקורם ביחידה חיצונית שרועדת על התושבות. תקלות מיזוג אוויר שמקורן במדחס שלא מונח היטב אפשר לפתור על ידי חיזוק של כמה ברגים או הנחת גומיות בין המזגן לתושבת שלו.

בעיות התקנה אחרות נובעות ממילוי לא נכון של גז מזגנים והקפדה על וואקום לפני המילוי. אם לא ממלאים מספיק גז במכלולי מיזוג האוויר לפני ההפעלה שלו, המזגן לא יתפקד היטב כבר מהיום הראשון. תיקון של הבעיה יחייב ביקור של טכנאי. מצד שני, אסור למלא יותר מדי גז מזגנים במזגן וטכנאים לא מיומנים, שחושבים שחסר גז במזגן, רק גורמים לנזק כאשר יש כבר מספיק גז והם רק מעמיסים עליו.

קיימות בעיות אחרות וסיבות שונות לתקלות מיזוג אוויר. המסר מחלק זה הוא, שיש קודם כל להתקין את המזגן בצורה טובה ואחר כך לתחזק אותו בצורה טובה. רק אז, אם אתם משוכנעים שהמזגן מתוחזק ושמור היטב וקורות תקלות במיזוג האוויר, ישנה סיבה לקרוא לטכנאי מיזוג אוויר.