לפני כמה שנים הוצג בשוק הגאדג'טים מעין מזגן ידני קטנטן, המעוצב בצורת סמארטפון. ה'מזגנון' קיבל את החשמל שלו באמצעות חיבור USB למחשב וניתן היה להפעיל אותו בכל מקום ובכל זמן.
זה אמנם גימיק מצחיק ונחמד לשימוש שולחני ליד המחשב, אבל אין ספק שבישראל החמה מזגן הוא צורך והכרח. הבעיה מתחילה כאשר אין אפשרות לקנות מזגן רגיל שמיועד להתקנה קבועה, בין אם מסיבות תקציביות ובין אם מסיבות אחרות.

מה זה מזגן אוויר נייד?

מזגן אוויר נייד הוא מזגן קטן, אשר בניגוד למזגנים שאנו מכירים, אינו מחובר או מותקן לקיר, כמו מזגן מרכזי, מתחת לתקרה. הוא אינו זקוק להתקנה על ידי טכנאי מזגנים, ואפשר למעשה לחבר אותו לחשמל ולהפעיל אותו, כמו כל מכשיר חשמלי אחר.

למזגן אוויר זה יש חיבור לחשמל וצינור חיצוני שפולט את המים, כך שניתן להציב אותו בכול חדר שיש בו שקע חשמלי. את צינור המים של המזגן צריך להעביר אל מחוץ לחלון, או להניח אותו בתוך דלי מכיוון שהמזגן פולט מים במהלך העבודה שלו (מעבה את הלחות שבאוויר).

 

מזגן נייד מוצב ליד החלון

מחפשים פתרונות מיזוג? מבחר בעלי מקצוע המתמחים במיזוג אוויר מחכים לכם במדריך העסקים של B144

 

למי מיועד מזגן נייד?

מזגן אוויר נייד נועד בעיקר לאנשים ששוכרים דירה ואינם רוצים להשקיע מכיסם הפרטי בקניית מזגן מפוצל או מזגן מרכזי. משכירי דירות גם לא תמיד מעוניינים למזג דירה שלמה או כל חדר, ולכן טוב מזגן שאפשר להעביר בין הסלון לחדר השינה.
בנוסף, הוא מיועד כמובן גם למי שהחדרים שלהם קטנים יחסית: למזגנים הניידים יש עוצמת קירור וחימום מוגבלת, שלרוב לא מתאימה לחללים גדולים.

האם ניתן לשכור מזגנים ניידים?

כמובן. מזגנים ניידים להשכרה יהיו מיועדים לרוב לאירועים מיוחדים כמו חתונות הנערכות באולמות אירועים בלי מיזוג, מסיבות עמוסות אורחים, תערוכות, מופעים וכדומה. חלק מהחברות העוסקות בתחום מאפשרות להשכיר את המזגנים גם לתקופה של מספר חודשים, מה שיכול להיות פתרון מצוין לבעיה זמנית כמו קירור חדר שרתים או דירה שנמצאת בשיפוצים, וכדומה.

צריך לזכור שלא מדובר במצנן, שהוא מאוורר שמפיץ לחות, ולכן הוא מתאים לחללים סגורים.

מהם היתרונות במזגן נייד?

אין מתחרה, מבחינת אפשרויות הקירור, למזגן מרכזי חזק, בין אם מפוצל ובין אם מרכזי. מצד שני, למזגן הנייד יש יתרונות מאוד חשובים כגון: ניידות בין חדרים, חסכון בחשמל, תוספת למזגן מרכזי במקומות עם חללים פתוחים גדולים, קירור ממוקד ונעים וכדומה.
בנוסף על כל אלה הוא יכול לשמש גיבוי לזמן שבו מערכת קבועה התקלקלה ולוקח זמן עד שמתקנים אותה; מעין 'רכב חלופי', כמו זה שניתן על ידי מוסך בזמן תיקון ממושך של מכונית.

מהם החסרונות במזגנים נייד?

המכשיר מורכב משני חלקים: חלק אחד שנמצא בתוך הבית או החדר, והחלק עם המנוע והמדחס, שנמצא מחוץ לחלל. יש להעביר צינור בין החלק הפנימי והחיצוני של הבית ולכן אין אטימה טובה כמו זו שבהתקנה רגילה.

הקירור, כאמור, הוא קירור ממוקד בלבד. הוא מתאים בעיקר לשימוש בחדרים קטנים, כמו דירות תל אביביות ישנות, אבל לא מתאים לקירור של בית או דירה שלמה.

יציאת המים מהצינור יכולה ללכלך את האזור בו נמצא המזגן. כמו כן, המזגן הנייד תופס מקום מכיוון שהוא צריך להיות מונח על הרצפה. אם לא משתמשים בו, הוא גם תופס מקום מיותר בחודשי הסתיו והחורף.

לסיכום

המזגן הנייד אינו יכול להתחרות במזגן מפוצל או מרכזי מבחינת יכולות הקירור שלו, אבל אין ספק שהוא פתרון זמני נהדר. הוא מעולה עבור אלו ששוכרים דירות ללא מזגן ואינם רוצים להשקיע במזגן קבוע, שבסופו של דבר לא יכול לעבור דירה יחד אתם. חשוב כמובן לקנות מזגן נייד איכותי עם המלצות ואחריות של שנה לפחות.