מטבח מעוצב ופונקציונלי

בתכנון נכון של מטבח יש להביא בחשבון מספר שיקולים ופרמטרים חשובים, ולצאת מן הכללי אל הנקודתי והספציפי, כפי שמיד נסביר.
הדרך הטובה ביותר להשגת המטרה, שהיא מטבח מתוכנן, יעיל ויפה, היא לפנות לחברה שמספקת שירותי תכנון מטבחים מקצועיים, ומלווה את הלקוחות שלה בכל חלקי העבודה: החל בשלב הרעיון ועד ליום בו המטבח מסופק ללקוח ונבחן בפועל השימוש במטבח החדש, המעוצב והתפקודי להפליא. 
חברה טובה או יצרנית מטבחים אמינה ומנוסה תוכל להפוך את הרעיון שלכם למציאות, תוך הקפדה על איזון בין עיצוב ושימושיות.
 

שלב א' – סוג המטבח

תכנון מטבחים מתחיל תמיד בבחירת הקונספט העיצובי הרצוי, בהתאם להעדפות האישיות ובהתאם לסגנון הבית הכללי. 
זו בדיוק הכוונה שלנו, כאשר אנחנו מדברים על יציאה מהכללי לעבר הנקודתי: השלב הראשון הוא לבחור סגנון עיצוב שיתאים לעיצוב הסלון והבית כולו, ואז לבחור את הפריטים השונים (פרזולים, צבעים) שיהיו גם פרקטיים, בנוסף לסגנון העיצוב שלהם.
אחד מהחלקים החשובים בתכנון המטבח הוא הגדרת משטח העבודה וסוג החומר ממנו הוא ייוצר: האם ייעשה למשל שימוש בשיש או באבן טבעית, או שנשתמש במשטח מעשה ידי אדם, בנירוסטה או אפילו בעץ בגימור מתאים. 
ייעוץ מקצועי באשר למה שבאמת מתאים ללקוח - מבחינת אופי השימוש הצפוי והנדרש מהמטבח – יאפשר לבחור במטבח מתאים גם מבחינה עיצובית או סגנונית:
מבין שלל האופציות הקיימות היום ניתן למצוא מטבחים אנגליים, מטבחי פרובאנס, מטבחים כפריים, מטבחי הייטק, מטבחים קלאסיים, מודרניים ועוד, כאשר בכל סגנון כזה ניתן לקבל מטבח שיהיה גם פונקציונלי.

שלב ב' – עיצוב החלל

המטבח מהווה בסופו של דבר חדר אשר ברוב המקרים, בבנייה המודרנית יותר, מחובר לסלון. מסיבה זו חשוב מאוד שהוא יהיה מעוצב כאמור ברוח העיצוב הכללי של הבית.
מגבלות המטבח טמונות במרחב והוא תחום בגבולות שבין הקירות כמובן. לעיתים עומד לרשותנו מרחב גדול, כמעט בלתי מוגבל, ולעיתים מדובר בחלל צנוע, שיש למקסם את השימוש בכל נקודה ונקודה בו.
באמצעות תכנון מטבחים מושכל ניתן לעצב את המטבח כמעט בכל צורה ולמקם את הארונות ואת המכשירים השונים במגוון רחב של צורות.
ניתן לחלק את חלל המטבח ולעצב אותו בצורת שני טורים מקבילים, צורת "רי"ש" או "חי"ת", ואפילו בצורה טורית.
במקרים רבים, גם אם נדמה לכם שלא ניתן למקם "אי" במטבח שלכם, הרי שבחירת איש מקצוע מתאים כגון נגר מקצועי, חברת מטבחים או מעצב פנים, תוכל לגלות לכם את ההיפך הגמור.

 

 

תכנון ועיצוב מטבח

 

 

שלב ג'- פונקציונאליות העבודה

על מנת שהמטבח יעמוד בייעודו, אין עליו להציע אך ורק עיצוב נאות אלא גם נוחות פונקציונאלית. 
כמובן, הבחירה בעץ מלא ופרזולים איכותיים חשובה ביותר לנראות של המטבח. מאידך, משימותינו הרבות במטבח מחייבות גם התאמה לאופי הבישול שלנו, לכמויות הכלים או הסירים בהם מדובר ושעומדים לרשותנו ואפילו בסוג האוכל שאנחנו מכינים ביום-יום שלנו. 
שירות מקצועי של תכנון מטבחים יכלול הכנת סקיצה של צורת המטבח הסופית לרבות מיקום הארונות, המגירות השונות, מיקום מוצרי החשמל, המזווה, מקומות האחסון, תכנון פינת הבישול והאפייה ועוד.
מתכנני מטבחים ומעצבים טובים שמים לב ומקדישים תשומת לב לכל הפרטים הקטנים, כולל אמצעי תאורה והארת משטחי ההכנה והבישול וכן לאפשרות להתקין במטבח מפזר או קולט אדים; כל זאת כדי שדרך העבודה תהיה כמה שיותר ארגונומית ותדרוש כמה שפחות מאמץ.

עיצוב ותכנון מטבחים – שאלות תקציביות

תכנון מטבחים מקצועי מתבצע כמובן בתיאום עם הלקוח, בהתאם למגבלות התקציב וכמובן, בכפוף למידת ואופי השימוש במטבח (משפחות "בשלניות" לעומת משפחות שבהן מבשלים פחות יותר). בהחלט מומלץ להיעזר בשירות לפני רכישת המטבח החדש שלכם.
זכרו שעיצוב מטבח על ידי מומחה עשוי לחסוך לכם לא מעט כסף וטרדה בהמשך הדרך. כדאי להגדיר למתכן את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר, ולנצל את הניסיון שלו בפתרון בעיות ומענה לאותם צרכים ובקשות בעלות הנמוכה ביותר האפשרית.

מעוניינים לתכנן מטבח חדש? היכנסו עכשיו לאתר b144 ומצאו חנות מטבחים קרובה.