1. הציבו יעדים

היו ריאליים לגבי היכולות שלכם: הציבו יעדים לגבי נפח החומר שאתם רוצים ללמוד והתאימו אותם ללוחות הזמנים שלכם.  עשו זאת מוקדם ככל האפשר – לא חודש לפני הבחינות.

 

2. בנו תוכנית לימודים

החליטו מה אתם לומדים בכל יום ולאן אתם רוצים להגיע בסוף היום. הרכיבו תוכנית מגוונת ואל תלמדו רק למקצוע אחד. תוכנית לימודים תמנע מצב שבו אתם לומדים הכל בלילה שלפני הבחינה.

 

3. קחו הפסקות

אל תנסו ללמוד כל הזמן ובמשך כל היום. אתם רק בני אדם. קחו הפסקה מדי פעם בפעם, צאו להליכה בחוץ, הרימו טלפון לחברה והתרחקו מהמקרר.

 

4. אבל אל תשכחו לאכול

אכלו אוכל מאוזן, לא פיצות וקולה. זה לא שיש לנו משהו נגד פיצות וקולה, אבל אלה לא בדיוק מזונות כוח למח, נגיד ככה. קטניות, דגנים מלאים, ירקות וחלבון – כל מה שאתלט טוב צריך – זה מה שאתם צריכים.

 

5. הרכיבו קבוצת לימוד

יעילה וטובה, פחות או יותר ברמה שלכם. חברים עוזרים ללמוד בכך שהם מעלים שאלות ומלבנים נקודות. הם גם מסבירים טוב ומסכמים את החומר – מה שמביא אותנו לנקודה הבאה:

 

6. הסבירו את החומר למישהו אחר

דרך נפלאה ללמוד, היא ללמד. כשאתם מסכמים ומסבירים את החומר אתם עוברים עליו שוב ומבינים אותו הרבה יותר טוב. להבין פירושו לזכור ולדעת.

 

7. נסו טכנולוגיות חדשות

אל תתרחקו מפייסבוק, ווטסאפ ושות' – נצלו אותם כדי ללמוד. השתמשו בהם כדי לפתוח קבוצות לימוד למשל, או כדי לשאול שאלות ולקבל תשובות. יש היום כלי אונליין מצוינים ללימוד – נסו אותם.

 

8. בחנו את עצמכם

הרכיבו שאלונים שמבוססים על שאלות מספרי לימוד ופתרו שאלוני בחינה משנים קודמות. אם אין, בקשו מהחברים שלכם להרכיב שאלונים כאלה, בתמורה לשאלונים שאתם תרכיבו עבורם.

ככל שתפתרו יותר שאלונים ותענו על יותר שאלות, תתרגלו טוב יותר ותוכלו לענות על שאלוני אמת בצורה טובה יותר.

 

9. לכו לישון בזמן

יכולת הלימוד שלכם יורדת כשהעייפות עולה. מצאו את האיזון המתאים בין שעות השינה שאתם צריכים לשעות הלימוד להן אתם זקוקים.

הימנעו ככל האפשר ממשקאות ממריצים למיניהם. אכלו איזו פחמימה קטנה לפני השינה – פרוסת לחם למשל – כדי להקל על ההרדמות.

 

10. חשבו חיובי

אם מימשתם חצי מהטיפים שלנו, אתם תצליחו. אין שום סיבה שתכשלו במבחן, גם אם הוא קשה. חשבו חיובי ואל תחששו. חרדות רק מפתחות עוד חרדות, ומזה לא יוצא שום דבר טוב.

בהצלחה!

 

חושבים שאתם צריכים שיעורים פרטיים? היכנסו לקטגוריית מורים פרטיים באתר b144 ומצאו את המורה הפרטי שיעזור לכם